Huidige pc upgraden budget max 600 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ZeroLore
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-08-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze pc heb ik zo'n 5 jaar geleden besteld. Het doet het nog prima, al kan ik niet alles meer op het mooiste draaien.Ik wil blijven gamen met wat betere graphics.

Momenteel speel ik Anno 1800 op medium settings. Verder speel ik veel Dyson Sphere Program en Total War Warhammer 3.

Wat mag het systeem gaan kosten?
600 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenMSI B350 PC Mate€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 8G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Wit€ 59,90€ 59,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 44,89€ 44,89
1VoedingenSeasonic Focus Plus 550 Gold€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX300 2,5" 525GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 138,31

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil vooral de grafische kaart upgraden. Tweedehands is helemaal prima.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik probeer zoveel mogelijk bang-for-buck te krijgen. Ik heb niet het geld voor een compleet nieuwe PC, dus ik ben benieuwd wat voor upgrade mogelijkheden er zijn?

Alle reacties

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:20
Welke games speel je en op wat voor een resolutie moet het allemaal werken. Een GTX 1080 is nog geen stakker. Denk dat we als eerste boven water moeten krijgen waar nou echt de bottleneck zit qua performance.

[ Voor 31% gewijzigd door Therazor op 20-12-2023 16:21 ]

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

• ZeroLore
Therazor schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:03:
Welke games speel je en op wat voor een resolutie moet het allemaal werken. Een GTX 1080 is nog geen stakker. Denk dat we als eerste boven water moeten krijgen waar nou echt de bottleneck zit qua performance.
Ik heb mijn main aangepast met info op jouw vraag, maar voor de zekerheid:
Momenteel speel ik anno 1800, maar doorgaans speel ik voornamelijk (city) builders zoals City Skylines, Dyson Sphere Program, Satisfactory. Ook speel ik Total war spelen, zoals Warhammer 3.

Ik ben een aardige leek, dus ben niet zo thuis in de resoluties.
Mijn scherm is een
uitvoering: AOC Q2778VQE Zwart
dus wat daar mooi op lijkt :+

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:20
Ok, Als het exact dit model is, dan is het dus QHD (2540*1440) Dat is wel pittig idd voor een dergelijk systeem.
Je grafische kaart upgraden is leuk maar je processor is ook geen hoogvlieger meer. Het is een beetje van alles. Ik kan nu even niet erin duiken maar wellicht is een upgrade naar Ryzen 5600 CPU mogelijk. Maar om een serieuze upgrade voor een GTX 1080 te verzinnen dan kom je toch al snel bij de prijzige videokaarten (ook tweedehands) en al heel snel een upgrade nodig van andere onderdelen zoals de voeding.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

• ZeroLore
Therazor schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:43:
Ok, Als het exact dit model is, dan is het dus QHD (2540*1440) Dat is wel pittig idd voor een dergelijk systeem.
Je grafische kaart upgraden is leuk maar je processor is ook geen hoogvlieger meer. Het is een beetje van alles. Ik kan nu even niet erin duiken maar wellicht is een upgrade naar Ryzen 5600 CPU mogelijk. Maar om een serieuze upgrade voor een GTX 1080 te verzinnen dan kom je toch al snel bij de prijzige videokaarten (ook tweedehands) en al heel snel een upgrade nodig van andere onderdelen zoals de voeding.
Ja ik zat al met een maat het te bekijken.
Hij kwam al met een amd 3000 serie en een 3070 videokaart
Haal ik niet de volle potentie uit de 3070 maar het zou wel een upgrade zijn.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:52
Gezien je scherm 60hz is en je vooral mooier beeld wilt, is het met name gpu.

Ik zou eens met msi afterburner gamen, wat zit op 100%
Daarna met instellingen zoals je ze wilt, wat zit op 100%

Ik gok de gpu, voor 2e geval sowieso gpu.

Dan zou ik tweedehands gpu kopen

Hoeveel is raytracing je waard? Wil je dat heel graag?

Anders kan je beter amd gpu kopen, meer voor zelfde geld

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11 20:36
De games die je noemt zijn wel redelijk CPU intensief. Ik zou er een 5800x in prikken (120-160 eur) en van het overgebleven budget een mooie GPU kopen, bijvoorbeeld een RTX 3080 of 6800 XT. Via vraag en bod dan :P En dan kan je daar weer je oude CPU & GPU verkopen (euro of 150?).

Denk dat je genoeg geheugen hebt maar als er budget overblijft dan kan het lonen om eens op te letten hoeveel geheugen je verbruikt in de games die je het liefst speelt en er wellicht een tweede setje bij prikken, is "maar" 44 euro nieuw. Games zoals Anno in de 'late game' zijn behoorlijk geheugen intensief.

Oh en die SSD is wel wat klein met die games die je speelt, vermoed ik? SSD's zijn behoorlijk goedkoop geworden tegenwoordig, zie V&A als je klaar bent en nog geld over hebt voor opties..

[ Voor 19% gewijzigd door Mmore op 20-12-2023 17:02 ]

Pagina: 1