Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemile13
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-04 23:15
Onze huidige meterkast is aan vervanging toe, en volgend jaar komt de netbeheerder een nieuwe kabel aanleggen (3x25)

Nu is mijn vraag, mag ik afwijken van de 160cm hoogte waarop de onderkant van de groepenkast komt. Er zit enkel electra in deze meterkast, en geen gas of water oid.
De ideale onderkant hoogte zou dus op 150cm zitten.

Daarnaast hebben we een woning uit 1860, de vloeren zijn 40 jaar geleden vervangen door beton op zand (geen kruipruimte dus) En de meterkast bevind zich op ongeveer 3m van de voordeur af. Hebben jullie tips of tricks om toch een mantelbuis onder het beton door te krijgen?

Meer installatie dan dit wordt het niet, schopje naar DEI dus

[ Voor 5% gewijzigd door Septillion op 20-12-2023 15:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Oeh die discussie heb ik ook gehad, 1 van de Stedin mannetjes vond dat het idd op minimaal 1m60 moest ivm de slimme meter. Hij ging even koffie drinken nadat hij de slimme meter enzo eraf gesloopt had. Dus ik zag mijn kans schoon en heb mijn nieuwe groepenkast zelf opgehangen op 1m45. Volgende Stedin mannetje kwam, zei er niets over en heeft de Slimme meter eronder gehangen. Iedereen blij :)

Dus zorg dat je koffie en koekjes in huis hebt ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemile13
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-04 23:15
@Atlas Goed verhaal, heb je een specifieke type koek gebruikt?

Bedankt in ieder geval