Vooraf even gezegd willen hebben:
Dit geldt mogelijk niet voor iedereen.
Dit is geen vraag, maar een tip.
Binnen mijn gezin delen twee personen met een SIM onbeperkt Data maandelijks automatisch MB's met twee andere gezinsleden die een 0GB sim onbeperkt bellen hebben.
De laatste twee personen hebben iPhone 12.
Het delen van de MB's is eenmalig in te stellen. Op een bepaald moment van de maand gaat dan een 'nieuwe bundel' in, dat wordt toegevoegd aan de ontvangers. Hiervan krijg je dan een SMS.
Het vervelende is, dat de telefoon op mobiele data tijdelijk niet werkt. De telefoon moet worden herstart OF de Vliegtuigstand moet kort aan en uit worden gezet. Natuurlijk niet werkbaar, als je dat elke maand met de hand moet doen.
Daarom heb ik een 'automatisering' ingesteld bij het onderdeel 'opdrachten', die bij het ontvangen van die SMS van KPN die vliegtuigstand aan en uit zet. Dit werkt goed.
* Ik ontvang maandelijks een verse databundel.
* Dit wordt bevestigd met een SMS van KPN
* Deze SMS is de trigger voor het aan- en uitzetten van de vliegtuigstand.
* Ik heb direct mobiele data.
:strip_exif()/f/image/t7yyeg25LvyDTdekGDVAmZSb.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit geldt mogelijk niet voor iedereen.
Dit is geen vraag, maar een tip.
Binnen mijn gezin delen twee personen met een SIM onbeperkt Data maandelijks automatisch MB's met twee andere gezinsleden die een 0GB sim onbeperkt bellen hebben.
De laatste twee personen hebben iPhone 12.
Het delen van de MB's is eenmalig in te stellen. Op een bepaald moment van de maand gaat dan een 'nieuwe bundel' in, dat wordt toegevoegd aan de ontvangers. Hiervan krijg je dan een SMS.
Het vervelende is, dat de telefoon op mobiele data tijdelijk niet werkt. De telefoon moet worden herstart OF de Vliegtuigstand moet kort aan en uit worden gezet. Natuurlijk niet werkbaar, als je dat elke maand met de hand moet doen.
Daarom heb ik een 'automatisering' ingesteld bij het onderdeel 'opdrachten', die bij het ontvangen van die SMS van KPN die vliegtuigstand aan en uit zet. Dit werkt goed.
* Ik ontvang maandelijks een verse databundel.
* Dit wordt bevestigd met een SMS van KPN
* Deze SMS is de trigger voor het aan- en uitzetten van de vliegtuigstand.
* Ik heb direct mobiele data.
:strip_exif()/f/image/t7yyeg25LvyDTdekGDVAmZSb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UEuoPga6G4ipk83E4tADW2cr.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Jwaikens op 20-12-2023 14:36 ]