Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jwaikens
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-04 22:15
Vooraf even gezegd willen hebben:
Dit geldt mogelijk niet voor iedereen.
Dit is geen vraag, maar een tip.

Binnen mijn gezin delen twee personen met een SIM onbeperkt Data maandelijks automatisch MB's met twee andere gezinsleden die een 0GB sim onbeperkt bellen hebben.
De laatste twee personen hebben iPhone 12.

Het delen van de MB's is eenmalig in te stellen. Op een bepaald moment van de maand gaat dan een 'nieuwe bundel' in, dat wordt toegevoegd aan de ontvangers. Hiervan krijg je dan een SMS.

Het vervelende is, dat de telefoon op mobiele data tijdelijk niet werkt. De telefoon moet worden herstart OF de Vliegtuigstand moet kort aan en uit worden gezet. Natuurlijk niet werkbaar, als je dat elke maand met de hand moet doen.

Daarom heb ik een 'automatisering' ingesteld bij het onderdeel 'opdrachten', die bij het ontvangen van die SMS van KPN die vliegtuigstand aan en uit zet. Dit werkt goed.

* Ik ontvang maandelijks een verse databundel.
* Dit wordt bevestigd met een SMS van KPN
* Deze SMS is de trigger voor het aan- en uitzetten van de vliegtuigstand.
* Ik heb direct mobiele data.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_D-3xxOpzsKA8npkJwgl4-QJXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t7yyeg25LvyDTdekGDVAmZSb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8RwGy2nc6yHF0yNLPM6QlPWhSBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UEuoPga6G4ipk83E4tADW2cr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Jwaikens op 20-12-2023 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:40

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

En wat is precies je vraag? Ik zit ook bij KPN met een iphone, deel ook automatisch MB's met gezinsleden die ook een iphone hebben en dit werkt prima, er is geen issue met de dataverbinding na zoiets. Het is dus iets exemplarisch, dat niet voor iedereen van toepassing is.

Misschien kun je de MB's beter delen een dag nádat je nieuwe bundel is ingegaan?

[ Voor 13% gewijzigd door Icephase op 20-12-2023 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat iedereen met dezelfde constructie elke maand zijn data moet uit en inschakelen.

Misschien eens kijken of je wel de juiste APN gebruikt?

Wat zei KPN ervan?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jwaikens
@Icephase, Het is geen vraag. Het is een Tip.
Ik stel vast dat ik (getuige de reacties in het KPN forum) niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwaikens
Donstil schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:34:
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat iedereen met dezelfde constructie elke maand zijn data moet uit en inschakelen.

Misschien eens kijken of je wel de juiste APN gebruikt?

Wat zei KPN ervan?
Het geldt vast niet voor iedereen maar ik zie op hun forum meldingen.
APN is kennelijk juist. KPN geeft aan een ticket intern aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwaikens
Icephase schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:32:

Misschien kun je de MB's beter delen een dag nádat je nieuwe bundel is ingegaan?
Dit is niet van toepassing. De personen met onbeperkte data sim krijgen geen nieuwe bundel. Bij de ontvangers gelden de gedeelde MB's als nieuwe bundel.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 10:35
Wij gaan vanaf januari wisselen hier thuis naar KPN, ik heb onbeperkte data genomen.. Begrijp ik nou goed dat ik het abonnement van mijn vrouw op 0 gb kan zetten en dan 50 gb met haar kan delen elke maand :o?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:06
ex87 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:28:
Wij gaan vanaf januari wisselen hier thuis naar KPN, ik heb onbeperkte data genomen.. Begrijp ik nou goed dat ik het abonnement van mijn vrouw op 0 gb kan zetten en dan 50 gb met haar kan delen elke maand :o?
Ja dat kan :)

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-02 16:39
Ja dat doe ik al jaren.
De vrouw heeft het goedkoopste abbo :*)

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:10
Ik heb enkele maanden handmatig MB's gedeeld, nooit dit probleem ervaren. Sindsdien het delen op automatisch gezet, ook geen probleem. iPhone 12PM.

YMMV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwaikens
Werkt op zich perfect. Zeker nu dit geautomatiseerd is en elke maand opnieuw wordt ingesteld werkt dit goed. In elk geval in de meeste gevallen.
Wij hebben thuis twee onbeperkte en twee 0GB Sims.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jwaikens schreef op woensdag 20 december 2023 @ 14:28:
Vooraf even gezegd willen hebben:
Dit geldt mogelijk niet voor iedereen.
Dit is geen vraag, maar een tip.

Binnen mijn gezin delen twee personen met een SIM onbeperkt Data maandelijks automatisch MB's met twee andere gezinsleden die een 0GB sim onbeperkt bellen hebben.
De laatste twee personen hebben iPhone 12.

Het delen van de MB's is eenmalig in te stellen. Op een bepaald moment van de maand gaat dan een 'nieuwe bundel' in, dat wordt toegevoegd aan de ontvangers. Hiervan krijg je dan een SMS.

Het vervelende is, dat de telefoon op mobiele data tijdelijk niet werkt. De telefoon moet worden herstart OF de Vliegtuigstand moet kort aan en uit worden gezet. Natuurlijk niet werkbaar, als je dat elke maand met de hand moet doen.

Daarom heb ik een 'automatisering' ingesteld bij het onderdeel 'opdrachten', die bij het ontvangen van die SMS van KPN die vliegtuigstand aan en uit zet. Dit werkt goed.

* Ik ontvang maandelijks een verse databundel.
* Dit wordt bevestigd met een SMS van KPN
* Deze SMS is de trigger voor het aan- en uitzetten van de vliegtuigstand.
* Ik heb direct mobiele data.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Top, ga dit eens testen. Hier heb ik zelf ook 0 MB en ontvang van de wederhelft. Maar data werkt niet direct, dus daarom de 1e van de maand altijd even vliegtuigmodus aan en uit.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Yes werkt perfect.

Ik heb ook nog een 4G router met 5 euro data abonnement erbij.
Zit 1 GB bij.
Heb ik meer nodig deel ik dit vanaf mijn telefoon abonnement.
Ideaal als je internet uitvalt of je ergens anders een keertje internet nodig hebt en je niet je telefoon als hotspot wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem - Putten
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:21
Ik vind dit werkelijk een sublieme tip. Hulde en complimenten.
Pagina: 1