[TP-Link TL-MR6400] Wel internet op laptop, niet op mobiel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-05 11:46
Beste tweakers,

Onlangs heb ik een TP-Link TL-MR6400 4G router aangeschaft, met daarin een KPN 4G simkaart. Wanneer ik via wifi mijn laptop verbindt op deze router, werkt internet nabehoren. Echter, met meerdere mobiele telefoons lukt het mij niet om op internet te komen. Bij het wifi-icoontje op de mobiel staat een uitroepteken in beeld.

Hieronder de instellingen van de router:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fl2a1dOufOdqdAQISuF5p3AhIZo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FnXzccHs4T3fCqhV2i3DojGg.png?f=user_large

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn dat ik niet via mobiele telefoons op internet kan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

kan het dat je DHCP settings (op de LAN kant) niet lekker staan? Dat er geen DNS server staat bijvoorbeeld, waar je laptop die wel zelf heeft ingesteld?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rien43
J2pc schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:31:
kan het dat je DHCP settings (op de LAN kant) niet lekker staan? Dat er geen DNS server staat bijvoorbeeld, waar je laptop die wel zelf heeft ingesteld?
Onderstaand de instellingen voor IPv4 en IPv6. Helaas bieden deze instellingen niet de oplossing voor het probleem. IPv4 geeft ook geen ipadres weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgBv6hyX3M_GEOE8fZAk2x92Eng=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Thqq7LRVYekKqFI31TGBZtVD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Rien43 op 20-12-2023 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

wat me opvalt is dat je geen ipv4 adres hebt aan de WAN kant; geen idee of dat normaal is bij KPN?
Dat was jou ook al opgevallen xD

Probeer anders PDP type eens op IPv4 te zetten?

(heb zo'n ding een tijd geleden ook als fallback moeten gebruiken, kan me dit soort issues niet herinneren, maar dat was tmobile)

[ Voor 11% gewijzigd door J2pc op 20-12-2023 14:10 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-05 10:50
Kan het zijn dat je telefoons via ipv4 proberen het internet te bereiken / checken of er internet is? Ik zie dat je mogelijk alleen ipv6 hebt (ondanks een lokaal ipv4 adres).

Staan je tunnel instellingen goed? Ipv4Over6 (IPv6 Tunnel?).

Iets in Data Settings misschien ook?

Windows / linux merk ik is juist erg goed voor te branden op ipv6 only netwerken. Telefoons niet.

Je kan op de mobiel en pc naar https://ipv6-test.com/ om te kijken hoe alles ervoor staat (wanneer je verbonden bent met je router).

Van wat je hier aan screenshots toont lijkt de rest er prima uit te zien (alleen dus geen extern IPv4 adres, ook geen CGNAT adres, 100.64.0.0---100.127.255.255).

[ Voor 28% gewijzigd door grasmanek94 op 20-12-2023 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien43
Ik heb eerder al geprobeerd om IPv4 te forceren. Toen zonder resultaat, maar nu heb ik het nogmaals aangepast en werkt het wel nabehoren. Kijken voor hoe lang.

Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1