hardeschijf en powerline ???

Pagina: 1
Acties:

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
ik heb vorig jaar op de HCC een nieuwe hd gekocht ( ibm 307030 30 gig dus ) en die begon vorige week raar te doen ik ging terug naar powerline, toen ik mijn hd terug kreeg zeiden ze dat ze hem gerapareerd hadden dus ik haal thuis die hd door scandisk heen maar het probleem was alleen verschoven aar een andere plek.
dus ik ging gisteren weer terug naar powerline en ze gaven mij twee keuzes: of het terug sturen van mijn ibm of een keuze uit een aantal TWEEDEHANDS hardeschijven die terug zijn gestuurd door de fabrikant omdat ze gerepareerd zijn, en omdat ze te oud zijn mochten die niet meer verkocht worden.

mogen ze dit doen ? ik dacht namelijk dat er 3 jaar garantie op schijven zat, hun beweerde dat dat maar 1 jaar zou zijn.
en ik verwachte eigenlijk dat ik een nieuwe zou krijgen, wat bij de meeste producten ook gewoonlijk is.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Als er niet expliciet ergens staat dat je drie jaar garantie op een produkt hebt, dan kan je bij de algemene vooraarden lezen dat op alle produkten, TENZIJ anders aangeven, een garantie zit van 1 jaar.

Als ik het goed begrijp is die schijf dus meer dan een jaar oud, kijk even op de site van IBM, daar kan je je serienummer invullen, en dan geven ze aan of je nog garantie hebt. Want Als Powerline 1 jaar garantie verleent, zegt dat nog niet dat IBM dat ook doet. Al herinner ik me wel een serie van IBM, met maar 6 maanden garantie.

• hilbren
de schijf is minder dan een jaar oud, de hcc van dit jaar moet nog komen. :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ehh de rma van powerline is nogal berucht. neem elk aanbod aan wat ze je doen want ze naaien je waar je bij staat.

• hilbren
ik heb hem nu geruild voor een seagate barracuda II, maar daar ben ik niet blij mee dat ding maakt een rot herrie. hier kan ik niet normaal mee werken. ik ga weer terug :(

Verwijderd

De HCC is dit jaar nog lang niet geweest, dus (aangezien het een 30gyg IBM is) denk ik dat je disk geen jaar oud is.

• hilbren
Op vrijdag 07 september 2001 15:14 schreef funksngrooves het volgende:
De HCC is dit jaar nog lang niet geweest, dus (aangezien het een 30gyg IBM is) denk ik dat je disk geen jaar oud is.
precies jij hebt hem door :)

• hilbren
ze blijven beweren dat ze geen nieuwe mee mogen geven, ik heb nu de ibm laten vervangen door een tweede-hands seagate barracuda II die een enorme herrie maakte, ik liet vervolgens die barracuda weer omruilen maar die spint zo langzaam op dat hij soms windows geen eens opstart ik ga dinsdag a.s. weer terug :(

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Powerline staat bij mij bekend als een kwalitatief goede winkel.

Als je ze uitlegt dat zij de plicht hebben, als verkoper van harde schijven van IBM, om de schijf naar IBM te sturen als deze binnen de garantieperiode zit.

Dit is mijn uitspraak en hier zullen jullie het mee moeten doen >:)
Pagina: 1