Milestone 2023 verliest cameras

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-10 14:06
Zijn er hier nog Milestone gebruikers?

Ik gebruik dit al enkele jaren, nooit problemen mee gehad.
Nu verlies ik telkens 1 a 2 cameras.
Aangezien ik Milestone gebruik voor 24/7 continu opnames, verlies ik teveel.

Wat ik dan doe is volgende,
de betreffende cameras verwijdereren en opnieuw toevoegen.
Is de enige manier

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:05
Dit is op zich geen onbekend verschijnsel binnen Milestone en kan verschillende oorzaken hebben:

je zou eens kunnen kijken naar de systeemtijden van zowel de camera's als de recording-server. Deze mag wel iets afwijken, maar niet te veel.

Controleer of je gebruik maakt van het laatste devicepack. Hierin zitten de drivers van de camera's die qua ontwikkeling steeds worden verbeterd.

Als je kijkt naar de settings van een camera, binnen de Management Client, naar het streaming protocol, kijk of je dit, bij wijze van test, kunt aanpassen naar een optie met HTTP erin, vaak lost dit het probleem wel op. Kijk/tweak ook eens de resolutie, frames-per-second en kijk of je de camera op een vaste bitrate kunt zetten. Aangezien je aangeeft veel verlies te hebben, kun je makkelijk wat testen en zie je snel resultaat.

Ik ga er even vanuit dat er aan het netwerk zelf niets is veranderd, maar dit kan wel van invloed zijn.
Zit er een bepaald patroon in het verlies van beeld, b.v. elke dag 23:00 ofzo. Ik zit te denken aan een backup die loopt o.i.d.

Over welke camera en Milestone-servie hebben we het ( Express+, Profesional+ etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-10 14:06
Hi,

Het is de Express+ 2023R2
Elke camera haalt tijd op van server, lopen quasi synchroon.
Eigenlijk nooit problemen gehad er mee. 8 Hikvision cameras, allen 8MP
1 thermische camera.
Motion detection staat uit.
Enkel 24/7 opnemen.
Streaming method is RTP/RTSP/TCP

Alle cameras hebben eigenlijk zelfde instellingen.

Bij de offline cameras kan je de instellingen nog wijzigen, maar geen beeld meer te verkrijgen.
Delete en re-install verhelpt het probleem.

Er is totaal geen patroon in te herkennen.
Soms 1, soms 2.
Ik ben de enige met toegang.
Kan er moeilijk afstand van nemen ;) beelden terugkijken is retestabiel en totnutoe altijd betrouwbaar geweest
Vanaf er 1 wegvalt kom ik hier wel terug :)

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi