Mijn vraag
...
Ik heb een pc met windows server 2019 essentials op SSD disk, en windows 10 Pro op aparte SATA disk.
Schijven zijn GPT gepartitioneerd.
PC start op met UEFI.
Is er (naast de standaard windows bootloader) een third-party bootmanager dat overweg kan met UEFI ?
EasyBCD heb ik geprobeerd, maar die is niet volledig compatible met UEFI.
Dan kom ik uit op Grub2win, rEFInd, en Clover EFI bootloader of maar gewoon disk swappen ?
edit--update.
grub2win geprobeerd, maar dit werkt helaas niet. Mij Bios en mobo is van 2018 en dus te oud vor Grub2win.
Ik ga geen nieuw mobo (cpu+ddr5) kopen alleen maar voor een dualboot.
De enige optie zou zijn om de huidige GPT schijven weer om te zetten naar MBR. Maar ja dat is going back to the past
...
Ik heb een pc met windows server 2019 essentials op SSD disk, en windows 10 Pro op aparte SATA disk.
Schijven zijn GPT gepartitioneerd.
PC start op met UEFI.
Is er (naast de standaard windows bootloader) een third-party bootmanager dat overweg kan met UEFI ?
EasyBCD heb ik geprobeerd, maar die is niet volledig compatible met UEFI.
Dan kom ik uit op Grub2win, rEFInd, en Clover EFI bootloader of maar gewoon disk swappen ?
edit--update.
grub2win geprobeerd, maar dit werkt helaas niet. Mij Bios en mobo is van 2018 en dus te oud vor Grub2win.
Ik ga geen nieuw mobo (cpu+ddr5) kopen alleen maar voor een dualboot.
De enige optie zou zijn om de huidige GPT schijven weer om te zetten naar MBR. Maar ja dat is going back to the past
[ Voor 26% gewijzigd door rubberbutt op 21-12-2023 19:50 ]