Toon posts:

Tv 120hz voor oa Xbox Series

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
TV die goed bij mijn budget past, upgrade vanaf mn Philips43PUS7906/12.

Wat is je budget?
Tussen de 7 en 800 Euro heeft mijn voorkeur. Evt oprekbaar tot 1000/1100 Euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We hebben hier een Xbox Series X en Switch om te gamen. Verder vooral films en series kijken, we hebben geen tv abbo

Wat heb je zelf al gevonden?
[i].Hisense 55U79KQ , Benq GS50, Gigabyte Aurus 43 /i]

Welke vragen heb je hier nog over?
Kan ik optimaal gebruik maken van de xbox icm met de Hisense of zijn er alternatieven waar ik ook nog naar moet kijken?

Probleem van mn huidige tv is dat hij bijvoorbeeld icm met mijn JBL 2.1 Deep Bass. Geen HDMI Arc ondersteund. De Samsung van mn dochter heeft bijvoorbeeld dat probleem niet. Beeld is net te traag voor de Xbox. En wik da ook graag 120hz en vrr

Ik heb ook gezocht naar een goede monitor van 43 inch. Zag bijvoorbeeld de Gigabyte Aurus 43. Helaas krijg ik dan problemen met mn audio want ik heb op de JBL alleen een optische uitgang en HDMI Arc.

Ook hebben we gekeken naar de Benq GS50 led beamer, maar bij een eerder Epson 3LCD (10 jaar geleden) kreeg mijn vrouw last van motion sickness, weet niet of dat bij nieuwere beamers ook nog zo is.

Iemand tips

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2023 13:08 . Reden: aanpassing, tips medetweakera ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:18
De Philips 43PUS7906 is een tv uit 2021. Lijkt me stug dat die tv geen HDMI ARC heeft.
Check, zie de pricewatch. Die philips heeft HDMI ARC en zelfs HDMI 2.1 ondersteuning.

Is er dan nog reden om te upgraden?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hulleman schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:15:
De Philips 43PUS7906 is een tv uit 2021. Lijkt me stug dat die tv geen HDMI ARC heeft.
Check, zie de pricewatch. Die philips heeft HDMI ARC en zelfs HDMI 2.1 ondersteuning.

Geen VRR / 120Hz gaming ;)

Tja, wat is een alternatief; gezien je budget (en mogelijk verkopen van je Philips), zou ik een Sony 55X85L of een LG C2/C3 aanraden. Maar dan zit je waarschijnlijk echt wel aan de bovenkant van je budget en onderhandel-kunsten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hulleman schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:15:

Tv heeft HDMI ARC maar dat werkt niet icm met de JBL. Zal als combi vast niet compatible zijn.

Met andere schermen werkt het wel.

@MAX3400

Bedankt zal die eens bekijken.

En anders moet het budget wat omhoog.
De Philips gaat ook weg als hij vervangen is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2023 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:30:
[...]

Tv heeft HDMI ARC maar dat werkt niet icm met de JBL. Zal als combi vast niet compatible zijn.
Je weet zeker dat je alle instellingen in de tv goed hebt staan?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Uiteraard, maar @Verwijderd gaf geen duidelijke upgrade reden, anders dan dat ARC niet lijkt te werken. Zou zonde zijn om een nieuwe tv te halen voor een niet werkende ARC, terwijl de niet werkende ARC een mogelijk instellingen ding is.

[ Voor 32% gewijzigd door Hulleman op 20-12-2023 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Hulleman schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:55:
[...]

Je weet zeker dat je alle instellingen in de tv goed hebt staan?
[/quote

Ja instellingen staan goed. Ingesteld tesamen met tips Phiips klantenservice. Werkt een enkele keer. Daarna niet meer. Komt wel eens voor volgens de klantenservice. Soundbar gaat op vol volume brommen dan.

Zal dat nog even aanpassen dat 120hz vrr wel belangrijk is. Nogmaals dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-09 12:53
Zou voor de toekomstbestendigheid ook eARC in de weging meenemen.

https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00227116

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Jouw Philips TV is een vrij recent model, de JBL soundbar dient gewoon te werken.

Op vol volume brommen betekend dat er ergens in de instellingen iets niet goed staat, de JBL Deep Bass ondersteunt enkel Dolby Digital.

Ik zou eerst de TV en soundbar volledig resetten, en vervolgens de juiste instellingen kiezen. Wanneer dit geen soelaas bieden kun je een nieuwe HDMI kabel kopen met een bandbreedte van minimaal 18 Gb/s.

Mocht je toch een nieuw TV willen kopen, dan is de Sony X90L een goede keuze. Of een LG C3 wanneer je voorkeur uitgaat naar OLED.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Freshouttheoven schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:29:
Jouw Philips TV is een vrij recent model, de JBL soundbar dient gewoon te werken.

Op vol volume brommen betekend dat er ergens in de instellingen iets niet goed staat, de JBL Deep Bass ondersteunt enkel Dolby Digital.

Ik zou eerst de TV en soundbar volledig resetten, en vervolgens de juiste instellingen kiezen. Wanneer dit geen soelaas bieden kun je een nieuwe HDMI kabel kopen met een bandbreedte van minimaal 18 Gb/s.

Mocht je toch een nieuw TV willen kopen, dan is de Sony X90L een goede keuze. Of een LG C3 wanneer je voorkeur uitgaat naar OLED.
Bedankt zal die bekijken!

Zoals als beschreven.
Alles is geprobeerd (ook kabels enz zijn vervangen) Zelf mee bezig geweest en met
Philips Support.

Hij word alleen vervangen zodat ik sneller beeld heb bij de xbox. Verder een leuk toestel wat nog steeds updates krijgt
Pagina: 1