Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-05 12:54
Ik zoek:
Geluidsdempende nacht oordopjes met bluetooth geluid, die ook alarm telefoon doorgeven.

Wat is je budget?
Als het mij mijn nachtrust teruggeeft, dan ben ik bereid een tweede hypotheek te nemen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
S'avonds in bed audioboeken te luisteren (muziek is onbelangrijk, dus hoef geen geweldige bass o.i.d.), en in de ochtend wakker te worden van telefoon alarm, zonder dat mijn vriendin mij wurgt. Tevens ben ik een zijslaper, dus ze moeten wel blijven zitten.

Wat heb je zelf al gevonden?
De eisen zijn redelijk specifiek, dus eigenlijk niets. Het is het allemaal net niet. Ik hoop op iemand die dit leest en denkt ''Gozert, jij hebt echt dit nodig".

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

even wat uitgangspunten staven.....

*je hebt last van lawaai met slapen waar je oordoppen voor wilt hebben? is dat 365 nachten/jaar?

*je vriendin wil niet jouw wekker horen 'ochtends?

als je niet 365 dagen oordoppen in hoeft maar alleen sporadisch dan kun je voor het vriendin/wekker-probleem een horloge overwegen met wekfunctie (trillen). Die zijn er voor niet gek geld wel te vinden.

Dan kun je allicht als je uitgeluisterd bent voor de slaap échte oordoppen gebruiken. Scheelt je ook weer denken aan opladen et cetera.

bovenstaande slechts even ter overweging ;-)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:21
Bluetooth dopjes die de hele nacht in blijven EN aan blijven voor je wekker... dat heb ik nog niet gezien.

Lijkt me bijzonder irritant om dopjes in te hebben snachts.

Het lawaai-van-de-wekker probleem kan je goed oplossen met een smartband/watch met trillende wekker of een vriendelijkere vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:28

Esumontere

Floep, banaan.

Is een smartwatch geen goed alternatief voor een vriendin-vriendelijke wekker? Mijn slechthorende vriendin heeft voor dat doel een Xiaomi Mi Band gekocht en die werkt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-06 13:43
Zou het combineren. Een mooie smartwatch die met een trilfunctie als wekker kan fungeren, en daarnaast in-ear dopjes voor het luisteren naar de audioboeken>

video: De beste draadloze oordopjes - 11 setjes getest!

Maar, je hebt het over je nachtrust. Lijkt alsof we wat info missen, is er meer aan de hand wat jouw nachtrust verstoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
Fraggert schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:19:
even wat uitgangspunten staven.....

*je hebt last van lawaai met slapen waar je oordoppen voor wilt hebben? is dat 365 nachten/jaar?

Minimaal 6 dagen per week. Ik ben tijdelijk (Voor een jaar, terwijl mijn vriendin haar studie afrond), verhuisd naar een appartement onder wat ik alleen maar kan omschrijven als klein New Delhi.

*je vriendin wil niet jouw wekker horen 'ochtends?

Correct. Grotendeels vanwege mijn eigen veiligheid.

als je niet 365 dagen oordoppen in hoeft maar alleen sporadisch dan kun je voor het vriendin/wekker-probleem een horloge overwegen met wekfunctie (trillen). Die zijn er voor niet gek geld wel te vinden.

Dan kun je allicht als je uitgeluisterd bent voor de slaap échte oordoppen gebruiken. Scheelt je ook weer denken aan opladen et cetera.

Het liefst zou ik tijdens het luisteren van mijn boek in slaap vallen, en weggevoerd worden naar een land zonder bovenburen

bovenstaande slechts even ter overweging ;-)
Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Of een "bed shaker / trilkussen"

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 20-12-2023 10:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
Panini schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:25:
Zou het combineren. Een mooie smartwatch die met een trilfunctie als wekker kan fungeren, en daarnaast in-ear dopjes voor het luisteren naar de audioboeken>

video: De beste draadloze oordopjes - 11 setjes getest!

Maar, je hebt het over je nachtrust. Lijkt alsof we wat info missen, is er meer aan de hand wat jouw nachtrust verstoord?
Ja, de bovenburen.

Ik zoek dus een totaal oplossing. Zijn er echt geen nachtrust oordoppen met bluetooth audio?

Ik wil gewoon met mijn audible boekje in slaap vallen, en tijdens de 5 uur dat ik slaap per nacht niet gestoord(en gestoord) worden door de exotische geluiden van "incredible India"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-06 13:43
LTwinter schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:35:
[...]

Ja, de bovenburen.

Ik zoek dus een totaal oplossing. Zijn er echt geen nachtrust oordoppen met bluetooth audio?

Ik wil gewoon met mijn audible boekje in slaap vallen, en tijdens de 5 uur dat ik slaap per nacht niet gestoord(en gestoord) worden door de exotische geluiden van "incredible India"
Het zal een beetje trial and error worden. Meeste van dit soort dopjes blijven absoluut niet lekker zetten als je wilt gaat slapen (zelf met 2 dopjes geprobeerd van Anker en Sony). Je kan de gok dus nemen en het zelf testen. Zelf nog niet goede oortjes tegengekomen ontwikkeld voor muziek + nachtrust.

Als je nachtrust het belangrijkste is lijkt mij een fijne optie:

- Normale dopjes voor luisteren van het boek
- Optoplastieken op maat die je in doet als je slaperig wordt
- Smartwatch/Mi Band als wekker

[ Voor 4% gewijzigd door Panini op 20-12-2023 10:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

LTwinter schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:35:
[...]

Ja, de bovenburen.

ik snap wat je wilt en ga je toch nog even iets anders laten overwegen.

neem voor je nachtrust echt op maat gemaakte oordoppen. Deze worden naar jouw oren gegoten.

De reden waarom ik je dit adviseer is dat ik voor werk en prive (concerten) ook op maat gemaakte otoplastieken heb. Die laten natuurlijk wel geluid door maar het gaat even over het op maat laten maken.

Ikheb ze van Pluggerz maar heb eerder ook een set van Alpine gehad, verschil verwaarsloosbaar, zat ook 5 jaar tussen dus lastig vergelijk.

https://audinc.nl/oordoppen-op-maat/custom-sleepzz/

Die custom dingen zijn zoveel comfortabeler dat ik echt geen andere meer wil.

De concessie voor jouw is daarbij dat je niet in slaap valt met je luisterboek maar na het lezen je doppen in doet en gaat snurken. En je zult je wekfunctie even moeten fiksen met bijv. een horloge of ander alternatief.

een echte slaapBT oplossing is er ook wel kijk maar eens via google, zijn nog wel meer te vinden:

https://audinc.nl/oordoppen-op-maat/bluetooth-sleepzz/

Maar goed...bovenstaande outside the box weer slechts even ter overweging.

Ik weet wat geluidsoverlast van buren kan doen met je ;)

@Panini zegt eigenlijk het zelfde.....die kan dat blijkbaar gewoon in 3 zinnen _/-\o_ :+

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 20-12-2023 10:57 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
Fraggert schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:49:
[...]

een echte slaapBT oplossing is er ook wel kijk maar eens via google, zijn nog wel meer te vinden:

https://audinc.nl/oordoppen-op-maat/bluetooth-sleepzz/

Maar goed...bovenstaande outside the box weer slechts even ter overweging.

Ik weet wat geluidsoverlast van buren kan doen met je ;)
Dit is misschien wel interessant. En mocht het niet helpen, dan kan ik altijd nog het snoertje a la Hitman gebruiken voor een meer permanente oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Ikzelf ben een slechte slaper en ga dan malen en let op elk klein geluidje.
Ik ben toen naar podcast gaan luisteren om mijn gedachten weg te zetten.
Geen geluidsoverlast, maar wel soort van hetzelfde belang.

ik heb Huawei buds gebruikt, alleen deze bleven niet zitten (model zonder inear dopjes)
Nu gebruik ik JLB reflect mini, deze zitten prima en blijven ook goed zitten. Ik ben een buikslaper en heb altijd één kant van mijn hoofd op het kussen en ik vind de druk die dan uitgeoefend word op mijn oren niet storend. Ze sluiten ook voldoende af zodat mijn vriendin er geen last van heeft.

Ik heb een Garmin horloge en daar zit mijn wekker op en geloof me, niets is zo ontspannend wakker worden dan door die trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-06 10:28
Iedere nacht, de hele nacht oordopjes?
Wow, dat is niet niks.
Ik heb zelf diverse oordopjes en ken maar 1 soort oordopjes wat echt lekker slaapt de hele nacht iedere nacht.
Ook op je zij...

Namelijk: op maat gemaakte oordopjes voor motorrijders.
Wellicht zijn daar tegenwoordig ook BT varianten van?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
GarBaGe schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:20:
Iedere nacht, de hele nacht oordopjes?
Wow, dat is niet niks.
Ik heb zelf diverse oordopjes en ken maar 1 soort oordopjes wat echt lekker slaapt de hele nacht iedere nacht.
Ook op je zij...

Namelijk: op maat gemaakte oordopjes voor motorrijders.
Wellicht zijn daar tegenwoordig ook BT varianten van?
Ooit was ik naïef en dacht ik dat alle werklozen uitsliepen, en alle kinderen alleen maar op hun tablet zaten.

Deze (minstens 3 (moeder, vader, kind)) gaan half 9 slapen, en staan op om 5. Dan gaat mama aan de slag met de food processor, papa gaat schreeuwen vanuit de woonkamer naar mama, en kind van ongeveer 6 gaat wat ik alleen maar kan omschrijven als oefenen voor de marathon van Rotterdam op hielen.

Ooit om 5 uur 'sochtends voor de deur gestaan, en toen stonden er 3 volwassenen in de gang ?!? Ik vermoed dus meer dan 1 gezin.

Ik vermoed dat het 7 dagen per week overlast is, maar 1x per week is gamen met de vrienden met ondersteuning van Hertog Jan dag, en dan slaap ik overal doorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 23:55
qua goed blijven zitten tijdens het slapen zou je kunnen denken aan een bluetooth slaapmasker?

Louzy#2475

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1