Toon posts:

Zijn er nog mensen met een Banshee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het leek mij leuk om eens te zien wie er nog een VooDoo Banshee heeft 8-) , ik heb hem hier in een andere computer gezet. Een Diamond Monster Fusion 16mb agp 2x- retail. :)
Ik draai Unreal Tournament in 3dfx mode heel lekker, zijn er nog steeds mensen met een "oude" VooDoo Banshee? :)

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 20:42

IQM

:)

Ja hoor en voor sommige spellen kan hij nog prima mee.
Mijn Guillemot Phoenix is inmiddels al wat ouder maar ik heb er minder problemen mee gehad dan een Diamond Viper II, die kaart mag dan wel sneller zijn en meer geheugen hebben, met DVD weergave vond ik de Banshee minder lastig doen dan de Savage 2000 chipset.
De kaart staat nu dan wel in een oudere PC maar doet nog dagelijks trouw zijn werk.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien ga ik nog een Voodoo2 doorlus-geval kopen, ik heb nu een GF2MX400 64MB 4xAGP erin zitten maar soms lijkt het net of het veel minder presteert (in UT vooral) dan mijn oude Voodoo3 8MB AGP ( Banshee chipset )

C:\>_

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Voodoo3 met een banshee chipset???

Right... NOT

Banshee was een aftreksel van de tweede generatie voodookaarten. De eerste 2D & 3D in 1 voor de V2.
Iets wat de Voodoo Rush was voor de Voodoo 1.

Eigenlijk allebei aardig geflopt. Vooral de rush (die ik had natuurlijk :()

Anyhow... Een maat van mij heeft een retail Diamond Monster Fusion. EN hij krijgt het ding maar niet stabiel op zijn oude K6-350 bak.

Welke drivers zijn aan te raden?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:43
yup, ouwe 233mmx hier van mijn pa heeft een Creative Banshee.

Verwijderd

IK heb ook zo'n Voodoo Banshee 16MB PCI. Dat draait perfect in die Celeron 300, lekker stabiele kaart, UT draait er nog op, een Counter-Striker heeft niet veel meer nodig.

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
Hier ook, mijn kid-pc is een AMD K6II 500Mhz met Diamond monster fushion AGP 16MB. Alle spelletjes die de kinderen willen spelen werken perfect. Nooit problemen en soms lijkt het beeld kwa kleuren een stuk beter dan mijn GF3 :P

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

Hmmpf... Ik heb in m'n oude PII 350 bak nog een voodoo banshee 16mb van powercolor, hebben we het nu allemaal over dezelfde banhsee :?
Dat ding was echt waardeloos, in 800x600 had ik zo'n 3cm dikke balk rechts in beeld, vriend van mij met zelfde kaart had het zelfde probleem, toen allebei een diamond viper 770 ultra gekocht.
Driver support was ook brak :( Sinds ik die kaart had zijn de drivers één keer geupdate! |:(

Niet dat diamond nou zo'n goede driver support heeft, alniet slechter...

Verwijderd

die van mij heb ik aan mijn zusje gegeven een daimond fusion .

Zij speelt altijd nitendo spellen er op en dan kan je gewoon geen beteren kaart hebben dan een van 3dfx

Verwijderd

Ik heb er ook nog 1 in mijn 350mhz zitten, daar word nog regelmatig een potje Ureal Tournament en counter-strike op gedaan.

Ik draai unreal trouwns best lekker... net zo snel als mijn Gayforce op me andere computer alleen in een andere resulutie.

VooDoo owns !!!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op vrijdag 07 september 2001 08:12 schreef WarMaster het volgende:
Voodoo3 met een banshee chipset???

Right... NOT

Banshee was een aftreksel van de tweede generatie voodookaarten. De eerste 2D & 3D in 1 voor de V2.
Iets wat de Voodoo Rush was voor de Voodoo 1.

Eigenlijk allebei aardig geflopt. Vooral de rush (die ik had natuurlijk :()

Anyhow... Een maat van mij heeft een retail Diamond Monster Fusion. EN hij krijgt het ding maar niet stabiel op zijn oude K6-350 bak.

Welke drivers zijn aan te raden?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Creative banshee 16 MB heb ik aan mijn neefje verkocht.. die had net een nieuwe pc met een kapotte AGP slot. vandaar dat ie goedkoop was. Heb JAREN lol gehad met mijn banshee. Nooit problemen mee gehad. alleen moest ik wel een patch downen voor Need for speed 3.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, wat een boel posts al weer. :)

Ik draai Unreal Tounrament op 800x600 16bit alles max. op die Banshee nog heel lekker hoor, wel 3dfx modus (DUH).

Nog meer mensen met een VooDoo Banshee?

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Hoera :D :o hier nog een slachtoffer met een voodoo Banshee, nog 6 maanden en dan komt er een GF3ultra voor in de plaats.

w00t

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 16:13 schreef ExiRana het volgende:
Oh, wat een boel posts al weer. :)

Ik draai Unreal Tounrament op 800x600 16bit alles max. op die Banshee nog heel lekker hoor, wel 3dfx modus (DUH).

Nog meer mensen met een VooDoo Banshee?
ik heb een voodoo2 als add-on kaart in een pentium200mmx.
deze kaart rukt de kracht van deze computer los >:)
rulen !

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 16:20 schreef robbie007 het volgende:
Hoera :D :o hier nog een slachtoffer met een voodoo Banshee, nog 6 maanden en dan komt er een GF3ultra voor in de plaats.
Nee, die komt niet hier. :P
edit:

Waarom een slachtoffer, ik ben er hardstikke blij mee! >:)

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
Ik heb ook een voodoo banshee 16MB PCI
maar ik krijg dat ding maar niet lekker draaiend onder COUNTER STRIKE (ik draai nu maar gewoon software mode :( )

Weet iemand toevallig welke mode & welke drivers ik het beste onder windows kan gebruiken?

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:11
heb er hier ook nog een ;) Diamond Monster Fusion pci 16mb. zit in de pc van mijn pa (celly 266 ;) ) heb hem gekocht toen hij net nieuw was in die tijd (349,-) enige nadeel eraan was dat die ventilator/cooler herrie begon te maken, maar verder was hij Tha BomB! was veeeel sneller in unreal dan TNT met een pentium II! :9

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 17:17 schreef patryk het volgende:
heb er hier ook nog een ;) Diamond Monster Fusion pci 16mb. zit in de pc van mijn pa (celly 266 ;) ) heb hem gekocht toen hij net nieuw was in die tijd (349,-) enige nadeel eraan was dat die ventilator/cooler herrie begon te maken, maar verder was hij Tha BomB! was veeeel sneller in unreal dan TNT met een pentium II! :9
Dat ding loopt al vanaf begin 1999, heb hem van internet. :) En dat ding eens lekker schoon gemaakt voordat ik hem vlink ging belasten, en ik hoor helemaal niets van die cooler. >:) :)

Verwijderd

Op mijn oudere computer (P II 400) die ik vooral gebruik voor het spelen van spelletjes zoals Age Of Empires heb ik nog mijn oude Voodoo Banshee zitten.

Het is één van Powercolor die nu al 4 jaar goed meegaat en ik heb er nooit last mee gehad.

Natuurlijk niet voor de nieuwste spellen maar het grootste deel van de spellen die ik wil spelen gaan er nog prima op.

• Wild pigeon
Op vrijdag 07 september 2001 17:16 schreef Wild pigeon het volgende:
Ik heb ook een voodoo banshee 16MB PCI
maar ik krijg dat ding maar niet lekker draaiend onder COUNTER STRIKE (ik draai nu maar gewoon software mode :( )

Weet iemand toevallig welke mode & welke drivers ik het beste onder windows kan gebruiken?
niemand ?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 07 september 2001 09:13 schreef Roefoes het volgende:
Dat ding was echt waardeloos, in 800x600 had ik zo'n 3cm dikke balk rechts in beeld
misschien moet je je monitor eens gaan afregelen op de juiste grootte etc, per resolutie/refreshrate ? :) :) :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 18:29 schreef Wild pigeon het volgende:

[..]

niemand ?
Uhm, probeer eens andere drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 18:22 schreef Thommy het volgende:
Op mijn oudere computer (P II 400) die ik vooral gebruik voor het spelen van spelletjes zoals Age Of Empires heb ik nog mijn oude Voodoo Banshee zitten.

Het is één van Powercolor die nu al 4 jaar goed meegaat en ik heb er nooit last mee gehad.

Natuurlijk niet voor de nieuwste spellen maar het grootste deel van de spellen die ik wil spelen gaan er nog prima op.
Moet je zoeken naar "Age of Empires" daar is volgens mij een 3dfx patch voor om Age of Empires in 3dfx te spelen!
Zal die zo ook eens downloaden. :)

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-08 11:36
Ja! hier nog een Banshee user. Ik en mijn broer hadden er allebei een. We hebben toen allebei een GF 2 MX gekocht :P . Ik heb van de 2 verkocht voor een geeltje.

• Wild pigeon
Op vrijdag 07 september 2001 18:42 schreef ExiRana het volgende:

[..]

Uhm, probeer eens andere drivers?
Ik heb al verschillende drivers geprobeerd... maar ik krijg het gewoon niet goed aan de gang... dus daarom de vraag of iemand net zoals ik counter strike in win2k speelt met een banshee... zodat ik dan diezelfde drivers kan gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, tja open eens een nieuwe topic en leg je probleem uit. :)

• SpiceWorm
  • Laatst online: 01:18
Jah, hiero ook 2x een voodoo banshee, maar eentje ligt in de kast en de andere zit in een k6-2 450 en was net op zoek naar drivers...

voor drivers kijk eens op www.voodoofiles.com

gevonden daaro: banshee w2k beta drivers

geprobeert in UT 640*480 jaja :) 40fps
nog geen problemen gehad met deze driver

update: ik was ietsie te enthousiast: 20 fps gem @640*480*16 en alles laag. Tja, draait dan ook op een k6-2 450 192 mb ram en w2k.. gelukkig is dit 't 3 systeem hier in huis :9

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
Op vrijdag 07 september 2001 16:20 schreef Robbie007 het volgende:
:X , dat is een Radeon 8500 natuurlijk. :) .
Op zaterdag 30 maart 2002 14:20 schreef Spiceworm het volgende:
Jah, hiero ook 2x een voodoo banshee, maar eentje ligt in de kast en de andere zit in een k6-2 450 en was net op zoek naar drivers...

voor drivers kijk eens op www.voodoofiles.com

gevonden daaro: banshee w2k beta drivers

geprobeert in UT 640*480 jaja :) 40fps
nog geen problemen gehad met deze driver
Oude koeien uit de sloot halen }:O .

w00t

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39
jah ik heb dat ding :) Creative voodoo blaster banshee 16 mb pci core 100@117 mem 100@120 wordt wel heet maar trekt het nog net max fps in CS 72 ( maar me 300 mhz cpu trekt het toch niet AGV FPS 23 :( ) in UT @ 1024X720 haal ik toch avg 32 fps ( alles full ) en 40 fps in normaale ongevingen :) VOODOO RULTTTTT IN UT !!!!

voor me verdere sys specs chek me profile

• michiel100
  • Laatst online: 08:26
Ja, kheb er ook een. Hij is wel al wat oudjes hoor.

Verwijderd

hier nog twee liggen ?

kopers?

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 21:53
Ik heb ook nog een Diamond Monster Fusion 16mb PCI. Op PII266, vooral voor internet, maar als er ooit eens op gespeeld wordt gaat dat nog perfect (niet al te nieuwe spelen dan).

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Verwijderd

Ik heb er hier ook nog 2, een PCI enm AGP, allebei daimonds. Wat mij opviel is dat de PCI versie op 100 MHz loopt, terwijl de AGP versie op 110 MHz loopt. Verder kan je er nog heel aardig UT mee spelen :)

Verwijderd

Mijn ATi radeon is kapot, is nu weg voor garantie. Dus heb ik er maar ff mijn getrouwe Diamond Voodoo Banhsee 16MB AGP in gehangen.

Ik heb net ff ge3dmarkt score van 555 :D
Pagina: 1