Woning app doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:55
We zijn pas verhuisd, ik heb op mijn iPhone een nieuwe woning aangemaakt in de woning app en dat werkt allemaal. Als ik de woning app op mijn Macbook open is er niets. Ik zou verwachten dat ik diezelfde woning die op mijn iPhone aanwezig is ook op mijn Macbook zou verschijnen want zelfde Apple ID.
Wat doe ik niet goed of hoe krijg ik dat werkend?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@No Hands Zijn zowel iOS als MacOS de nieuwste versies? Op de Mac al een keer uitgelogd bij iCloud en opnieuw opgestart / ingelogd.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Greatsword schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:45:
@No Hands Zijn zowel iOS als MacOS de nieuwste versies? Op de Mac al een keer uitgelogd bij iCloud en opnieuw opgestart / ingelogd.
Ja beide helemaal up to date.
Mac wel opnieuw opgestart, niet uitgelogd bij iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Als ik op mijn Macbook iCloud voor woning uitschakel en weer inschakel dan komt er heel even de melding dat er accessoires worden gelden en die verdwijnt dan weer.
4 Homepod's en 2 appleTV's zijn met dezelfde appleID ingelogd en daar doet die woning app niets mee.

Dat is toch gek?

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:02
Zet de Home sync eens uit in Systeemvoorkeuren > Apple ID > iCloud.
herstart de mac
zet Home weer aan

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Nog andere ideeën?

Ik heb dit nog steeds niet werkend en dat is storend.
Aan/uitzetten, herstarten, biedt allemaal geen oplossing.

Woning app is versie 5.0, macBook is de software up to date.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wat heb je sinds december zelf al opgezocht, geprobeerd etc? We kunnen wel dingen adviseren. Maar ik neem aan dat je in 6 maanden zelf ook al dingen hebt gedaan

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
corset schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:00:
Wat heb je sinds december zelf al opgezocht, geprobeerd etc? We kunnen wel dingen adviseren. Maar ik neem aan dat je in 6 maanden zelf ook al dingen hebt gedaan
Vooral geklust in mijn woning en niet per se met dit probleem bezig geweest. Klussen wordt minder dus ik zou dit wel graag werkend willen maar ik kan niet verzinnen waarom het niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:14
Heb je al contact opgenomen met Apple hierover? Ze hebben gewoon een helpdesk die telefonisch bereikbaar is en best goed deze spullen kent: https://www.apple.com/nl/contact/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Archer_VC10 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:07:
Heb je al contact opgenomen met Apple hierover? Ze hebben gewoon een helpdesk die telefonisch bereikbaar is en best goed deze spullen kent: https://www.apple.com/nl/contact/
Net gebeld, alles wat ingesteld kon staat goed echter, mijn oude macbook draait nog op BigSur en er is een nieuwe woningarchitectuur..
https://support.apple.com/nl-nl/102287

Kortom, ik moet een nieuwe macbook om mijn woning app te kunnen gebruiken op de macbook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
No Hands schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:42:
[...]

Net gebeld, alles wat ingesteld kon staat goed echter, mijn oude macbook draait nog op BigSur en er is een nieuwe woningarchitectuur..
https://support.apple.com/nl-nl/102287

Kortom, ik moet een nieuwe macbook om mijn woning app te kunnen gebruiken op de macbook.
Iets wat je dus ook zelf had kunnen vinden in het half jaar dat je niks hebt gedaan maar wel verwacht dat we voor jou gaan werken? :+

Maar goed, er is dus gewoon een oplossing. En dit is dus waarom we vragen:

Welke hardware
Welke software versies
e.d.

Dan was het een stuk sneller duidelijker geweest :) misschien voor in de toekomst een idee

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
corset schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:27:
[...]

Iets wat je dus ook zelf had kunnen vinden in het half jaar dat je niks hebt gedaan maar wel verwacht dat we voor jou gaan werken? :+

Maar goed, er is dus gewoon een oplossing. En dit is dus waarom we vragen:

Welke hardware
Welke software versies
e.d.

Dan was het een stuk sneller duidelijker geweest :) misschien voor in de toekomst een idee
Ik verwachtte niets van je, ik stelde slechts een vraag.
Bedankt dat je zo behulpzaam was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:14
Je reageert nu op een toon die sarcastisch opgevat zou kunnen worden. Realiseer je echter dat je in je eerste posts van december vorig jaar aangaf dat je Mac volledig up to date was en dat herhaal je in juni dit jaar nog een keer. Dat was hij echter niet want je draait blijkbaar een besturingssysteem wat al enkele versies achter loopt. Toen je deze thread startte waren we al drie versies verder.

Zoals corset aangeeft vragen we niet voor niets om hardware en software versies (en dan de precieze versies, niet alleen 'is bijgewerkt'). Als je dat in december had aangegeven hadden we wellicht toen al kunnen melden dat het OS op je Mac een probleem was, en is.

Er is ook gewoon een help-topic bij Apple over dit probleem: https://support.apple.com/nl-nl/102287

Samenvattend, de irritatie had voorkomen kunnen worden met een beetje meer inzet. Maar fijn dat het alsnog opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
Archer_VC10 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:43:
Je reageert nu op een toon die sarcastisch opgevat zou kunnen worden. Realiseer je echter dat je in je eerste posts van december vorig jaar aangaf dat je Mac volledig up to date was en dat herhaal je in juni dit jaar nog een keer. Dat was hij echter niet want je draait blijkbaar een besturingssysteem wat al enkele versies achter loopt. Toen je deze thread startte waren we al drie versies verder.

Zoals corset aangeeft vragen we niet voor niets om hardware en software versies (en dan de precieze versies, niet alleen 'is bijgewerkt'). Als je dat in december had aangegeven hadden we wellicht toen al kunnen melden dat het OS op je Mac een probleem was, en is.

Er is ook gewoon een help-topic bij Apple over dit probleem: https://support.apple.com/nl-nl/102287

Samenvattend, de irritatie had voorkomen kunnen worden met een beetje meer inzet. Maar fijn dat het alsnog opgelost is.
Ik bedoelde het niet sarcastisch, mijn macbook zegt dat de software up te date is. Ik weet verder niet zoveel van computers.
Gisteren begreep ik van de mevrouw van Apple dat mijn software up to date is omdat mijn macbook gewoon niet verder kan qua software en dat er inmiddels op de nieuwere modellen al veel meer software ontwikkeling is. Mijn laptop is van 2014.
Het mankeert me niet aan inzet denk ik maar aan kennis, ik heb van dit topic ook weer veel geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
No Hands schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:46:
[...]

Ik bedoelde het niet sarcastisch, mijn macbook zegt dat de software up te date is. Ik weet verder niet zoveel van computers.
Gisteren begreep ik van de mevrouw van Apple dat mijn software up to date is omdat mijn macbook gewoon niet verder kan qua software en dat er inmiddels op de nieuwere modellen al veel meer software ontwikkeling is. Mijn laptop is van 2014.
Het mankeert me niet aan inzet denk ik maar aan kennis, ik heb van dit topic ook weer veel geleerd.
Dat is naar mijn mening een deel van het business model van Apple.
Computers (en dergelijke) aanbieden waar gebruikers makkelijk mee kunnen werken (tenzij je iets anders gewend bent, in mijn geval). Maar dan met als nadeel dat veel zaken onder de motorkap onzichtbaar zijn of blijven. Niet altijd negatief, ook niet altijd positief. Waardoor je afhankelijker bent van de leverancier dan bij pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:42
Apple heeft het met 'nieuwe woningarchitectuur' inderdaad over de nieuwe standaard die gehanteert wordt voor het communiceren met je gekoppelde apparaten.

Om hier naar te upgraden heb je dit wel specifiek aan moeten geven in de app. Heb je dat ook gedaan? Dat lees ik nog niet terug in je posts. Als je dat niet hebt gedaan, zou je volgens mij nog in de oude situatie moeten zitten.

Welke apparaten gebruik je precies? In het geval van Hue kun je het kastje eens resetten, bijvoorbeeld. Wellicht helpt dat.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:32:
Apple heeft het met 'nieuwe woningarchitectuur' inderdaad over de nieuwe standaard die gehanteert wordt voor het communiceren met je gekoppelde apparaten.

Om hier naar te upgraden heb je dit wel specifiek aan moeten geven in de app. Heb je dat ook gedaan? Dat lees ik nog niet terug in je posts. Als je dat niet hebt gedaan, zou je volgens mij nog in de oude situatie moeten zitten.

Welke apparaten gebruik je precies? In het geval van Hue kun je het kastje eens resetten, bijvoorbeeld. Wellicht helpt dat.
Ik heb geen herinnering aan ergens specifiek toestemming voor geven. Ik had na verhuizing gewoon mijn oude woning weggegooid uit de woning app en een nieuwe aangemaakt. Die nieuwe maakt ik aan op mijn telefoon, die dus kennelijk allang di nieuwe software gebruikte en mijn oud macbook gebruikte dat dus niet maar bleef kennelijk doorwerken zolang als het ging.
Stom toeval dat het na verhuizing/aanmaken nieuwe woning spaak liep allemaal.

Ik gebruik apple tv's, HomePods, Fibaro dingen, Eve dingen, etc. Geen Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:42
No Hands schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:30:
[...]

Ik heb geen herinnering aan ergens specifiek toestemming voor geven. Ik had na verhuizing gewoon mijn oude woning weggegooid uit de woning app en een nieuwe aangemaakt. Die nieuwe maakt ik aan op mijn telefoon, die dus kennelijk allang di nieuwe software gebruikte en mijn oud macbook gebruikte dat dus niet maar bleef kennelijk doorwerken zolang als het ging.
Stom toeval dat het na verhuizing/aanmaken nieuwe woning spaak liep allemaal.

Ik gebruik apple tv's, HomePods, Fibaro dingen, Eve dingen, etc. Geen Hue.
Wellicht dat het aanmaken van de nieuwe woning er mee te maken heeft. Dan zal je wel op het nieuwe protocol terecht komen. Zuur wel.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:02:
[...]

Wellicht dat het aanmaken van de nieuwe woning er mee te maken heeft. Dan zal je wel op het nieuwe protocol terecht komen. Zuur wel.
Dat zal er vast mee te maken hebben, zuur, ach ja onhandig op mijn minst. Op mijn macbook werken sommige dingen wat handiger dan op mijn telefoon, dat gaat nu dus niet.
Maar of dit nou een nieuwe laptop waard is is ook een lastige vraag.

Pagina: 1