Oh zeker wel, dat betwijfel ik ook niet. Er zitten meer dan genoeg experts hier op het forum. Maar de enige echte zekerheid met zwart wit op papier is een constructeur of een architect ( of een bouwkundige ). het kost je niet veel en je weet met zekerheid, zeker met een kort huisbezoek, dat je met een gerust hart verder kan met je bouwwerkzaamheden.
Vond ik voor mezelf iig wel erg fijn

Maar TS hoeft het niet op te volgen natuurlijk. De tekeningen zijn erg duidelijk en adviezen hier in dit topic zijn al gegeven. Het is nu aan TS om 1 ervan op te volgen
FrankHe schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:33:
Heel erg spannend is het niet maar dit is zo'n klus die wat mij betreft buiten het doe het zelf circuit valt. Een constructeur heb je voor mijn gevoel niet nodig maar wel een (kleine) aannemer of zelfstandige bouwvakker. Iemand die begrijpt hoe je stempels plaatst om de boel tijdelijk te ondervangen, de latei aanbrengt en nadien de zaak weer netjes achterlaat. Het gaat om vakkennis van materialen, gereedschappen en materieel.
Klopt als je het zelf niet gaat doen, wat best goed te doen is, zou je het ook kunnen omdraaien. Het geld besparen op een constructeur en het geld gebruiken voor een aannemer die het probleem ook gelijk oplost en dus ook de verantwoordelijkheid draagt
Jan-man schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:27:
Ik zou het gewoon aandurfden met een latei boven de deur opening, zo spannend ziet het er nou ook weer niet uit.
Wil je zekerheid ? Dan laat je het berekening door een constructeur. Maar die prijzen die ik hierboven lees zou ik direct voor tekenen 😋. Dat zijn prijzen van 10 jaar terug.
Nee hoor, laatst nog een lokale constructeur hiervoor gebruikt. Erg schappelijke prijzen ( wit uiteraard )
[
Voor 47% gewijzigd door
hollandnick op 21-12-2023 09:46
]
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him