Philips stereo uit ca 2000 geeft "No Disc" vanwege netsnoer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legolaslegolas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-01-2024
Jaren geleden speelde ik cd's af en met verhuizen verdween de stereo in een kartonnen doos (nog goed werkend). Nu ik 'm eruit haal wilt deze geen cd's meer afspelen (radio functie werkt wel). Ik heb diverse cd's geprobeerd. Ook heb ik de laser schoon proberen te maken met een wattenstaafje en met Benzisothiazolinone en daarna nog een keer met glassex.

Geen verandering. Nu is het geval dat het oorspronkelijke netsnoer niet in de doos zat. Dus ik heb twee andere netsnoeren geprobeerd. Kan het zijn dat ik de laser niet genoeg power heeft vanwege het verkeerde netsnoer?

En weet iemand welk netsnoer ik moet hebben? Het gaat om een Philips FW538 stereo.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verkeerde netsnoer lijkt mij sterk.

Draait de cd wel? Het is vaak wel hoorbaar als hij up- en down spint.

Edit; even een plaatje opgezocht. Gaat het om de wisselaar of de losse cd recorder? Denk dat het loopwerk van de wisselaar lastig te bereiken is, of heb je de kap eraf gehad?
Als de cd spint, kan het zijn dat de laser kapot is, of dat de as van het loopwerk wat siliconenvet kan gebruiken.

[ Voor 57% gewijzigd door PD2JK op 19-12-2023 22:23 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legolaslegolas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-01-2024
Het gaat om de 3cd wisselaar ja. Ik heb de kap er inderdaad afgehaald.
De cd spint een halve seconde vrij langzaam en stopt dan. Wat ik begreep van een ander forum is dat de cd niet/nauwelijks hoeft te spinnen om gedetecteerd te worden door de laser.

Wellicht een nieuwe laser bestellen ja. Al blijf ik het vreemd vinden hoe die kapot kan gaan van in een doos te zitten. De doos stond gewoon op zolder (niet te koud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:11
Netsnoer gaat niets uitmaken die doet het of doet het niet. Waarom de speler het nu niet goed meer doet kan zijn omdat ie een tijd niet gebruikt is, niet de opslag temperatuur. Allicht hard geworden vet of de laser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat, of tandwiel dat niet lekker meer draait en de laser niet goed positioneeert.

Sidenote: dit soort setjes zie ik voor 1 a 2 tientjes op MP verkocht worden. Een nieuwe laser kost een veeelvoud daarvan - als je hem al kunt krijgen. Weet je zeker dat je hem wilt fixen?

Als het puur om CD's afspelen gaat zijn er voor het zelfde geld veel betere (2e hands) opties te krijgen, al dan niet met ingebouwde tuner :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:26
Goede kans dat er tandwielen in zitten die van een berucht materiaal gemaakt zijn, die broos worden en kapot gaan. Of wellicht is er een snaar vergaan.

Ik zou er geen cent aan uitgeven , eerlijk is eerlijk , maar als het sentimentele waarde heeft is het natuurlijk altijd te repareren.

[ Voor 5% gewijzigd door Visgek82 op 20-12-2023 16:28 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

Heb ik ook wel eens met een horloge gehad dat ik te lang niet had laten lopen, het vet wordt dan hard. Na een tijdjom de pols in de zomer ging het weer goed (was tip van de juwelier, later wel een service beurt laten geven).
Dus als je kap er af is vet nalopen, de genoemde tandwielen en snaren (indien aanwezig) controleren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miersel
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:33
Ik had ‘vroeger’ een Sony CD speler die het regelmatig niet deed. Bleek een snaartje teveel uitgerekt waardoor het mechanisme wat de CD moest vastklemmen (optillen) de CD niet aandrukte. Vervolgens ging het laatje weer open, de CD kon niet worden afgespeeld.
Ik zou het in iets mechanisch zoeken. Snaar of tandwiel dus.
Pagina: 1