Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-05 20:54
In de sollicitatiegesprekken in het verleden kreeg ik dit heel vaak te horen. Ik snap dat bedrijven zekerheid willen hebben, maar dit heeft toch helemaal geen zin? De meeste sollicitanten knikken gewoon ja, maar na X aantal jaar gaan ze toch wel weer weg omdat ze een beter aanbod ergens anders hebben gekregen. En andersom, als het niet bevalt voor elke reden dan ook, dan worden ze ontslagen. Dat terwijl met een tijdelijk contract.

Ik klink nu als een betweterige snotneus, maar dat verwachten heeft toch geen zin of mis ik iets? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Misschien moet je niet vertellen dat je van plan bent om na drie maanden weer te vertrekken.

Context?

En wat je te horen krijgt bij een afwijzing hoeft niet de echte reden te zijn dat je het niet geworden bent.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hondjeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:18
Wat lange termijn is, is voor iedereen persoonlijk.

De enige zekerheden die je hebt, zijn vastgelegd in de arbeidsovereenkomst en bijbehorende zaken zoals CAO en bedrijfsregelement.

Solliciteren is net als daten, het gaat vooral om de klik/fit en vertrouwen.

[ Voor 67% gewijzigd door Hondjeee op 19-12-2023 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-05 20:54
CodeCaster schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:29:
Misschien moet je niet vertellen dat je van plan bent om na drie maanden weer te vertrekken.

Context?

En wat je te horen krijgt bij een afwijzing hoeft niet de echte reden te zijn dat je het niet geworden bent.
Er is geen aanverwante situatie of dergelijke, maar dit is iets wat ik in het verleden vaker heb waargenomen. Ik heb er dan een mening bij en ik vraag me dan af hoe andere mensen er tegen aan kijken als ik me daarover uitlaat ---> Dan vraag ik het door een topic te openen :D

Edit: Neeuh, echt geen 3 maanden, maar sommige vinden 3 jaar al kort.

[ Voor 5% gewijzigd door TheFrames op 19-12-2023 19:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:38

Felyrion

goodgoan!

Tuurlijk heeft dit wel zin, als de vijver van sollicitanten groot genoeg is. Liever een nieuwe medewerker die het bedrijf helemaal ziet zitten en daar oud hoopt te worden (hoe realistisch dat is daargelaten) dan een nieuwe medewerker die aangeeft snel hoopt door te groeien, wat dat bedrijf wellicht helemaal niet kan faciliteren.

Als het bedrijf het gevoel krijgt alleen als tussenstop gebruikt te worden, staat het ze vrij om je niet aan te nemen.

Maar misschien is er iets heel anders aan de hand.
Zonder de achterliggende context is het een niet goed te beantwoorden vraag.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:43
TheFrames schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:33:
[...]

Edit: Neeuh, echt geen 3 maanden, maar sommige vinden 3 jaar al kort.
Voor vakken vullen in de AH is dat lang, maar voor heel veel wat specifiekere functies is dat echt kort. Dan ben je zo door je 1e arbeidsjaar heen voor je echt de ins en outs van de job en de klanten een beetje hebt leren kennen. Tel daarbij op dat werkgevers in de huidige krappe markt ook steeds vaker een recruiter fee van enkele maandsalarissen betalen om de vacature maar gevuld te krijgen. Ik snap wel dat men dan bij meerdere geschikte kandidaten de "lange termijn" laat meewegen, ook al is het slechts op gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:17
Felyrion schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:40:
Tuurlijk heeft dit wel zin, als de vijver van sollicitanten groot genoeg is. Liever een nieuwe medewerker die het bedrijf helemaal ziet zitten en daar oud hoopt te worden (hoe realistisch dat is daargelaten) dan een nieuwe medewerker die aangeeft snel hoopt door te groeien, wat dat bedrijf wellicht helemaal niet kan faciliteren.

Als het bedrijf het gevoel krijgt alleen als tussenstop gebruikt te worden, staat het ze vrij om je niet aan te nemen.

Maar misschien is er iets heel anders aan de hand.
Zonder de achterliggende context is het een niet goed te beantwoorden vraag.
Je gaat er van uit dat de sollicitant naar waarheid antwoord of de komende tien naar niet van gedachte veranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 18:12
Als de werkgever er voor zorgt dat jij niet weg wilt, is het eenvoudig de wil op te brengen te blijven.

Ergo, ja zeggen als je een klik hebt en verder gewoon nuchter naar het contract en de voorwaarden kijken. Ze kunnen je een prachtige toekomst beloven maar de ervaring zal uit moeten wijzen of loyaliteit ook daadwerkelijk beloond wordt.

De vraag zelf is nogal onzinnig en een gevalletje open deur in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strohalm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb bij een bedrijf gewerkt daar werden ineens een aantal werknemers met een vast contract als eerste ontslagen wegens bedrijfseconomische redenen. Die waren erg verbouwereerd toen ze er achter kwamen dat ik en een aantal anderen mooi onze jaarcontracten konden uitzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 16:26

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topic gesloten wegens ontbreken discussie-waarde.@TheFrames, je mag echt wel even iets langer nadenken of googelen voordat je 'n topic opent.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.