wifi afzonderlijk uit te schakelen over 3 slaapkamers(Deco)?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:09
Vanaf de zolder waar een netwerkkabel ligt, wil ik iets plaatsen zodat 3 slaapkamers voorzien zijn van wifi, kan ik afzonderlijk van één slaapkamer de wifi uitschakelen? als het goed is kan dat met een tp-link Deco4 middels een app, zo ja kan dat ook met een één pack of heb ik 3 van die deco's nodig of zijn er nog hele andere mogelijkheden? Nu schakel ik de Wifi uit via gastaccount maar dat is niet handig want daar zitten meerdere gebruikers op.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:43
Hoe zie je dat voor je? Wifi signaal is draadloos en gaat dus door muren heen. Hoe weet het signaal in welke kamer het is?

Of begrijp ik de vraag verkeerd?

Je kunt wel bepaalde devices (mac adressen) blocken bij sommige merken accespoints. Maar of dat bij Deco kan weet ik zo niet.

[ Voor 28% gewijzigd door hesselbeertje op 19-12-2023 19:28 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabrielWB
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 02:42

GabrielWB

Kaas is lekker

De context van waarom je dit wilt is een beetje summier, maar ik ga er van uit dat je per gebruiker de controle wilt hebben over wie er wel/niet toegang heeft tot het internet. Dan zou ik aan de slag gaan met Parental Controls. Die instellingen zouden ergens in het Dashboard van je hub moeten staan.
Create profiles for family members and specify the devices that belong to them. Set individualized parental controls including when and for how long each person can access the internet. Block inappropriate content and pause the internet if necessary.
https://www.tp-link.com/u..._v1/more-features-on-deco

Afbeeldingslocatie: https://www.tp-link.com/us/user-guides/deco-m3&m4&e3&e4&w2400&ac1200_v1/More_Features_on_Deco-web-resources/image/Parental_Controls_time_controls.png

Afbeeldingslocatie: https://www.tp-link.com/us/user-guides/deco-m3&m4&e3&e4&w2400&ac1200_v1/More_Features_on_Deco-web-resources/image/Parental_Controls_filter_level.png

[ Voor 15% gewijzigd door GabrielWB op 19-12-2023 19:37 ]

[TODO: insert creative/funny signature here]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
hesselbeertje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:27:
Hoe zie je dat voor je? Wifi signaal is draadloos en gaat dus door muren heen. Hoe weet het signaal in welke kamer het is?

Of begrijp ik de vraag verkeerd?

Je kunt wel bepaalde devices (mac adressen) blocken bij sommige merken accespoints. Maar of dat bij Deco kan weet ik zo niet.
De gebruikers staan in de app, je kunt hun wifi uitzetten met de deco, staat in de video (waar je het apparaat koopt) waar ouders aan het woord zijn. Ik vraag me af of er nog meer mogelijkheden zijn, volgens mij moet je dan meerdere deco's hebben wat prijzig wordt

[ Voor 9% gewijzigd door henry70 op 19-12-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 14:36
@henry70 Niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met wifi uitschakelen. Bedoel je het daadwerkelijke radiosignaal? Of wil het internet uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:53
henry70 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:23:
Nu schakel ik de Wifi uit via gastaccount maar dat is niet handig want daar zitten meerdere gebruikers op.
Als je wilt dat je koters 's avonds om 21:00 geen WiFi meer hebben, dan zal je sowieso het gastennetwerk om 21:00 uit moeten schakelen. Want anders kunnen ze dat gebruiken om gewoon vrolijk verder te tiktokken.

Ik ga er daarbij vanuit dat iedereen in huis het wachtwoord van het gastennetwerk weet. Waarschijnlijk een wenselijke situatie want vriendjes en vriendinnetjes die langskomen zullen gebruik moeten kunnen maken van dat gastennetwerk toch?

Zoals anderen hier al schrijven: WiFi gaat door muren heen. Dus je kunt er niet voor zorgen dat de ene slaapkamer wel WiFi heeft en de andere niet.

Parental Control zou hier de oplossing zijn. Zolang je kinderen nog niet zo slim zijn om de MAC adressen op hun apparaten aan te passen.

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
jawel je kunt afzonderlijk de wifi uitzetten via de app van deco kijk maar naar de korte video bij de verkoper. Wij gebruiken het wel eens als sanctie dan veranderen we het wachtwoord van het gastaccount waar de kinderen op zitten, ouders zitten op het normale account. Maar het is lastig de andere kinderen moeten dan op al hun apparaten het wachtwoord veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoelang denk je nog slimmer dan je kinderen te zijn in deze materie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
jadjong schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:20:
Hoelang denk je nog slimmer dan je kinderen te zijn in deze materie?
lang genoeg maar het is niet handig, we kijken verder naar mogelijkheden

[ Voor 4% gewijzigd door henry70 op 19-12-2023 22:58 ]

Pagina: 1