Kunststof deur, zacht van binnen?

Pagina: 1
Acties:

• Bozebeer38
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-11 04:12
Weet even niet waar dit te plaatsen, maar enkele kunstof binnendeuren maken rare geluiden als je er op drukt op sommige plekken.

Ik was bijvoorbeeld de toilet deur even aan het afnemen aan de buitenkant, ik hoor op de benedenhelft van de deur een raar krakend geluid, alsof je over plastic folie wrijft en wringt.

Andere deuren gecheckt, de meeste hebben dit niet, 1 andere deur van de badkamer wel, maar minder erg.

Wtf is dit?

Want ik heb er geen verklaring voor, alsof het zacht/verrot is op bepaalde vlakken binnen in de deur?

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12 13:42
Is dit nieuwbouw of hoe oud zijn de deuren?

• Bozebeer38
Lelletje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:50:
Is dit nieuwbouw of hoe oud zijn de deuren?
Nieuwbouw, als in oplevering januari 2023.

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:05
Honingraat binnendeur?

• Bozebeer38
Nou zo klinkt het wel, maar andere deuren zijn gewoon hard als t ware.

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:25
Weet je zeker dat het kunststof is? Normaliter zijn buitendeuren eventueel van kunststof, maar binnendeuren altijd van hout/mdf of een soortgelijk materiaal.

• Bozebeer38
Sito schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:40:
Weet je zeker dat het kunststof is? Normaliter zijn buitendeuren eventueel van kunststof, maar binnendeuren altijd van hout/mdf of een soortgelijk materiaal.
Kozijnen zijn van kunststof, deuren.. ja als ik bij de scharnieren kijk lijkt het inderdaad hout, maar als je het aanraakt voelt het als kunststof, beetje vreemd wel.

Maar dan nog is het wel raar dat het “kraakt” of hoe ik dat ook moet omschrijven op vlakken bij 2 deuren.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:40

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
heb je een foto?
die elcheapo binnendeuren zijn van honingraad met aan weerskanten een hardboard met een lakfolie. en dat raakt soms gedelamineerd.

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 19-12-2023 17:28 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:07

DukeBox

loves wheat smoothies

Honinggraad aan de binnenkant laat vaak ook wel eens los, al eens gekeken of de deur 100% vlak is? (dus geen bolling o.i.d. door verkeerde afstelling/temp. verschillen)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Bozebeer38
DukeBox schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:31:
Honinggraad aan de binnenkant laat vaak ook wel eens los, al eens gekeken of de deur 100% vlak is? (dus geen bolling o.i.d. door verkeerde afstelling/temp. verschillen)
Temperatuur verschillen zijn er sowieso, bij toilet (bij voordeur) zeker in de zomer staat de zon pal op de voordeur en dus de hal waar toilet zit.
In winter is het daar best wel wat kouder ondanks isolatie en alles, koudeval heb je daar wel een beetje als je de woonkamer deur dicht hebt.

Badkamer zit (handdoek)radiator eigenlijk achter de deur en natuurlijk vloerverwarming wat daar redelijk warm word vanwege tegels.

Maw ik vermoed dat dit dan komt door temperatuur verschillen.
Als ik heel goed kijk lijkt er ook beetje bolling te zijn bij beide deuren, dat kan dezelfde oorzaak hebben.

Maar moet ik hier iets mee of gewoon pech?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:07

DukeBox

loves wheat smoothies

Bozebeer38 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:53:
Maar moet ik hier iets mee of gewoon pech?
Buiten hoorbaar, is het ook zichtbaar (of overduidelijk voelbaar)? Zo nee, dan kan je er niet veel mee. Iedere deur van gelijke kwaliteit zal zoiets kunnen krijgen.
Vaak hetzelfe met gelamineerde keukenkastjes boven de oven, na een tijdje laat daar vaak ook de toplaag los (lijm kan niet tegen warmte). Daarom staat er in de handleiding vaak ook dat je de oven niet open moet laten staan, ook niet voor afkoeling.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 19-12-2023 19:33 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Bozebeer38
DukeBox schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:32:
[...]

Buiten hoorbaar, is het ook zichtbaar (of overduidelijk voelbaar)? Zo nee, dan kan je er niet veel mee. Iedere deur van gelijke kwaliteit zal zoiets kunnen krijgen.
Vaak hetzelfe met gelamineerde keukenkastjes boven de oven, na een tijdje laat daar vaak ook de toplaag los (lijm kan niet tegen warmte). Daarom staat er in de handleiding vaak ook dat je de oven niet open moet laten staan, ook niet voor afkoeling.
Zichtbaar nee, denk van niet.
In bepaald licht lijkt er wel een soort bobbel te zitten, maar dat kan ook verbeelding zijn.

Wel voelbaar.
Pagina: 1