Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steinumstein
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-02 10:12
Hallo allemaal,

mijn dochter (bijna 11) mag haar eerste smartphone, en nu is de vraag: welke? We hebben helaas geen extra toestel liggen thuis, dus dat wordt kopen.

Het moet een Androidtoestel zijn, budget is 200 euro max, tweedehands is prima. Het gebruik zal niet zo veel bijzonders zijn denk ik (haha hoop ik ook), vooral spelletjes, youtube, en lekker appen.

Ik ben zelf aan het kijken naar een Pixel 5, puur omdat ik zelf ook een Pixel heb, de toestellen meestal kwalitatief prima zijn en geen bloatware hebben. Maar andere merken zijn niet off limits.

Wat zou jij kopen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:27
OnePlus heeft ook wel aardige telefoons rond die prijs - zie bijvoorbeeld deze Nord CE 2.

Met 8gb, 128gb een prima toestel voor de aanbiedingsprijs van 217 euro bij Amazon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-04 20:22
Een 2e hands iPhone, mijn ervaring hier mee is dat je hier prima mee kan controleren wat wel en niet met de telefoon gedaan kan worden. Als je diep in het Apple ecosysteem zit is dat een goede optie.

Anders lekker voor een 2e hands Pixel of OnePlus gaan.

MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:04
spijk860 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:54:
Een 2e hands iPhone, mijn ervaring hier mee is dat je hier prima mee kan controleren wat wel en niet met de telefoon gedaan kan worden. Als je diep in het Apple ecosysteem zit is dat een goede optie.

Anders lekker voor een 2e hands Pixel of OnePlus gaan.
Wat voor iPhone koop je nog voor 200 euro?
Een hele oude die bijna uitelkaar valt?

Een 2e hands Samaung Galaxy a34 is ook nog een optie. (Wel wat bloatware)

@psy 4.7 inch is wel erg klein.

[ Voor 9% gewijzigd door Aggressor op 19-12-2023 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Eens met @spijk860 maar als er staat "het moet een Android zijn" zal dat wel niet mogelijk zijn ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Aggressor schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:58:
[...]

Wat voor iPhone koop je nog voor 200 euro?
Een hele oude die bijna uitelkaar valt?
Een SE 2020
product: Apple iPhone SE (2020)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05 16:37
Misschien een Motorola?

https://tweakers.net/pric...ag-middernacht-blauw.html

Niet de 4gb RAM model nemen, 8gb is een fractie meer en zal gewoon langer mee gaan.

En aangezien TS een Pixel heeft is een meer clean UI look van de Motorola ook meer vertrouwd.

Plus toestel is dan en nieuw met garantie en onder 200 euro.

Anders is er weinig mis met de Pixel 5, mocht je dat liever willen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 19-12-2023 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Er zal ook een abonnement bij moeten neem ik aan?

Kijk dan eens bij de deals die er nu zijn op bv belsimpel. Vaak met gratis toestel. Wel basic model, maar laten we eerlijk zijn: het betreft een kind van 11.

Merendeel van wat er hier geadviseerd wordt is dan al overkill.
Plus kans op kapot gaan is bij kinderen wat groter (spreek uit ervaring; weliswaar jongens ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Mijn 2c, maar ik vertrouw Chinese productie niet zo, dus ik neig naar Samsung. Hier hebben de twee oudsten respectievelijk een Samsung A34 en A54 in gebruik met een 7,50 per maand sim only erin (toestellen los gekocht). Je hebt een Samsung A14 voor zo'n 160 euro nieuw met garantie.

uitvoering: Samsung Galaxy A14 4G, 128GB opslag Zwart

en dan heb je ook nog gegarandeerd een paar jaar software updates.

Via de family app kan ik desgewenst wat limieten instellen, als je wilt kun je ook zien waar het toestel uithangt en via de app van de provider kan ik ook het abonnement beheren waarbij zij ook zelf hun verbruikte minuten/mb's kunnen inzien zodat ze wat ervaring kunnen opdoen met hoeveel en megabyte nou eigelijk is in termen van youtuben en games.

Zij hebben hun toestel zelf bijgelegd vanuit zakgeld en voordeel boven de A14 serie is waterdichtheid (ivm naar school fietsen enzo).

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-12-2023 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
Steinumstein schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:49:
mijn dochter (bijna 11) mag haar eerste smartphone, en nu is de vraag: welke? We hebben helaas geen extra toestel liggen thuis, dus dat wordt kopen.
Het moet een Androidtoestel zijn, budget is 200 euro max, tweedehands is prima. Het gebruik zal niet zo veel bijzonders zijn denk ik (haha hoop ik ook), vooral spelletjes, youtube, en lekker appen.
Ik ben zelf aan het kijken naar een Pixel 5, puur omdat ik zelf ook een Pixel heb, de toestellen meestal kwalitatief prima zijn en geen bloatware hebben. Maar andere merken zijn niet off limits.
Wat zou jij kopen?
Buiten het feit dat ik vind dat een kind van 11 vooral buiten moet spelen i.p.v. spelletjes op een smartphone zou ik denk ik kiezen voor een model van Cubot. Ik heb zelf al een aantal jaren de Cubot Quest en ben daar best tevreden over.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 08:44
Wij zitten thuis in het samsung ecosysteem. En dat bevalt ons prima. Ook de controle via familylink is prettig. De kinderen hebben gewoon een instap model (a12 en a13) bevalt ze prima. Opvolger hiervan is a14 en binnenkort a15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Mizgala28 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:07:
Misschien een Motorola?

https://tweakers.net/pric...ag-middernacht-blauw.html

Niet de 4gb RAM model nemen, 8gb is een fractie meer en zal gewoon langer mee gaan.

En aangezien TS een Pixel heeft is een meer clean UI look van de Motorola ook meer vertrouwd.

Plus toestel is dan en nieuw met garantie en onder 200 euro.

Anders is er weinig mis met de Pixel 5, mocht je dat liever willen.
Inderdaad, en de 3 jaar aan updates op een Motorola is voor een kind van 11 ook nog prima.

Mocht de Samsung een serieuze optie zijn dan zou ik zeker wachten op de A15. Deze krijgt een paar goede upgrades zoals een OLED scherm en sneller (25W) opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:04
Deze is nu ook leuk geprijsd (199 euro)

https://www.amazon.es/One...mara-triple/dp/B07XM7WP7S

[ Voor 4% gewijzigd door Aggressor op 25-12-2023 14:01 ]

Pagina: 1