Het is een beetje een rare klacht, maar ik kom er maar niet achter wat het probleem is. Het probleem is ontstaan nadat ik een nieuwe Windows 10 installatie had doorgevoerd om weer 'schoon' te beginnen.
Hardware:
CPU: i7-11700KF @ 3.60GHz 3.60 GHz
RAM: 4 x 8 = 32 GB RAM
GPU: Nvidia RTX 3080
MOBO: MPG Z590 GAMING FORCE (MS-7D06)
Wat ik zelf al heb gedaan:
- CPU instellingen gecontroleerd in CPU-Z en in de BIOS.
- Intel Chipset driver geïnstalleerd.
- Realtek audio drivers zijn geïnstalleerd.
- Nvidia GeFore Experience met drivers is geïnstalleerd.
- Instelling: ''Hardwareversnelling gebruiken indien beschikbaar''' uitgezet in Chrome maar werkt niet, dus weer terug aan gezet.
- Op Google gezocht naar oplossingen, maar kon geen eenduidige oplossingen vinden.
Het probleem komt random voor. Als ik dan bijv. een filmpje op YouTube wil kijken dan start de video gewoon niet.
Een video die ik bijv. via VLC open wilt in principe ook niet laden. Als de video wel laad, dan schokt dat heel erg. Geluid werkt dan ook nergens, ook al als ik een video schokkend werkend krijg.
De oplossing is vervolgens heel simpel, de PC opnieuw starten en alles werkt weer soepel.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of wat ik nog kan proberen?
Hardware:
CPU: i7-11700KF @ 3.60GHz 3.60 GHz
RAM: 4 x 8 = 32 GB RAM
GPU: Nvidia RTX 3080
MOBO: MPG Z590 GAMING FORCE (MS-7D06)
Wat ik zelf al heb gedaan:
- CPU instellingen gecontroleerd in CPU-Z en in de BIOS.
- Intel Chipset driver geïnstalleerd.
- Realtek audio drivers zijn geïnstalleerd.
- Nvidia GeFore Experience met drivers is geïnstalleerd.
- Instelling: ''Hardwareversnelling gebruiken indien beschikbaar''' uitgezet in Chrome maar werkt niet, dus weer terug aan gezet.
- Op Google gezocht naar oplossingen, maar kon geen eenduidige oplossingen vinden.
Het probleem komt random voor. Als ik dan bijv. een filmpje op YouTube wil kijken dan start de video gewoon niet.
Een video die ik bijv. via VLC open wilt in principe ook niet laden. Als de video wel laad, dan schokt dat heel erg. Geluid werkt dan ook nergens, ook al als ik een video schokkend werkend krijg.
De oplossing is vervolgens heel simpel, de PC opnieuw starten en alles werkt weer soepel.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of wat ik nog kan proberen?