vraagje over flits foto

Pagina: 1
Acties:
  • 2.296 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-06 12:24
Ik ben onlangs geflits, niet ernstig 6kmh te hard op de snelweg.
Nu was ik online de flits foto aan het bekijken, en ik zie dat hier 2 gele lijnen in getrokken zijn. Als ik google lijken dit meetpunten te zijn. Echter de rechter lijn zit op de zijkant bijna op de hoek met de kofferklep. de 2e lijn zit voorbij het midden van de kofferklep. Voor een correcte metingen zouden de gemete punten toch in het zelfde vlak moeten liggen en onder de zelfde hoek staan ten opzichte van de camera?

Daarnaast wilde ik het ijkraport opzoeken, helaas kan ik dit nergens vinden. Moet ik hiervoor de politie bellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

kan je de foto delen, dan is het duidelijker.

IJkrapport staat online ergens bij de foto.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEqxx59Xcsf1AI6IjudKkndJENg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yG9Rp0FtpAJJinyfJp0k9ESY.png?f=fotoalbum_large

Onderaan staat inderdaad een link, maar het ijkrapport, ik ben door de politie geflitst, dus dan word ik doorverwezen naar de site van de politie (Limburg). Als ik daar dan zoek naar ijkrapporten, is de pagina leeg.

Ook de locatie op de boete klopt niet. Er staan 2 locaties op, waarvan er eentje niet bestaat.
" A2 LI hmp 203.05. Borden bij 205.2 "

[ Voor 11% gewijzigd door jan011 op 19-12-2023 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:11
Ik had hem nog verder op de zijdeur staan de tweede lijn. de andere stond op het midden van de plaat.
Lijkt me niet zo'n probleem te zijn of toch wel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

In de werkinstructies bij deze camera staat de betekenis van de lijnen:
Het beoordelingsgebied wordt door twee (gele) verticale lijnen weergegeven op de foto van de overtreding. Het beoordelingsgebied heeft een breedte van 1/15 van de fotobreedte. Daarnaast is het beoordelingsgebied onafhankelijk van het gebuikte objectief of beeldsensor van de camera (CCD).

Eén lijn loopt door het midden van de foto, de 2e lijn loopt links of rechts, parallel aan de centrale lijn op een afstand van 1/15 van de beeldbreedte. Afhankelijk van de rijrichting zal de 2e lijn zich links of rechts naast de middenlijn bevinden:

MeetrichtingVerkeersrichtingPositie van beoordelingsgebied vanuit het midden naar:
LinksFrontRechts
AfgaandLinks
RechtsFrontLinks
AfgaandRechts

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:23
jan011 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:13:
Ook de locatie op de boete klopt niet. Er staan 2 locaties op, waarvan er eentje niet bestaat.
Je geeft hier 1 locatie aan, dus ik neem aan dat dit de locatie is waar je over twijfelt. Waarom klopt deze locatie niet?

Edit; Waarschijnlijk struikel je over de 203.05. Slordig inderdaad, maar daar ga je geen zaak op winnen.

[ Voor 12% gewijzigd door TheBrut3 op 19-12-2023 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
TheBrut3 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:26:
[...]

Je geeft hier 1 locatie aan, dus ik neem aan dat dit de locatie is waar je over twijfelt. Waarom klopt deze locatie niet?
In mijn beleving zijn dit 2 locaties, hmp 103.05 bestaat niet. ik denk dat dit 103.0 of 103.5 moet zijn.
En borden 205.2 lijkt mij een een hectometerpaal? of is dit iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
jan011 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:13:

Hoe ik dat lees ben je geflitst tussen 203 en 203.1 (thv reflectorpaaltje), zo te zien stonden ze op een parkeerplaats. En stond het eerstvorige snelheidsbord bij 205.2 (net na oprit)

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:23
jan011 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:31:
En borden 205.2 lijkt mij een een hectometerpaal? of is dit iets anders?
Dat is de laatste locatie waar een bord staat met de snelheid voor de flitslocatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:28
fopjurist schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:24:
In de werkinstructies bij deze camera staat de betekenis van de lijnen:

[...]
Juist. En vanaf pagina 50 kun je een serie voorbeelden zien van geldige en niet geldige foto's. Die van @jan011 ziet er gewoon geldig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 21:37
@jan011 hebben we het nu trouwens over een boete van +/- 45 euro? Want ik vraag me dan af hoeveel moeite en tijd je hier in wilt steken.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:15

Speedmaster

Make my day...

Bij het OM op de site kan je bezwaar maken en het zaakoverzicht opvragen. Je krijgt dan in circa 6 tot 10 weken alle gegevens inclusief het ijkrapport van de flitser toegestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 18:11
Speedmaster schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:41:
Bij het OM op de site kan je bezwaar maken en het zaakoverzicht opvragen. Je krijgt dan in circa 6 tot 10 weken alle gegevens inclusief het ijkrapport van de flitser toegestuurd
En de belastingbetaler krijgt een flinke rekening voor deze overtreding van 35 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door cryptapix op 19-12-2023 18:09 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Weten dat je te snel gereden hebt, desalniettemin (onterecht) proberen er via (voor de overheid kostenverhogende) manieren onderuit te komen en dan straks gaan klagen dat de boetes verhoogd worden zeker?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
cryptapix schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 18:07:
[...]

En de belastingbetaler krijgt een flinke rekening voor deze overtreding van 35 euro.
Dat blijkt niet uit jouw bron? :?

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
fonsoy schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:55:
[...]

Dat blijkt niet uit jouw bron? :?
Hoezo niet? 6km/u te hard op de snelweg (zoals OP stelt) is 35 euro. Ok ok, komt nog 9e administratiekosten bij. 44 euro dus. Maakt mijn punt niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:17
cryptapix schreef op woensdag 20 december 2023 @ 06:40:
[...]

Hoezo niet? 6km/u te hard op de snelweg (zoals OP stelt) is 35 euro. Ok ok, komt nog 9e administratiekosten bij. 44 euro dus. Maakt mijn punt niet anders.
Je formuleert het alsof jouw bron weergeeft wat de kosten zijn van de afhandeling van de boete (Officier van Justitie, griffiekosten etc etc). Maar je doelt op de hoogte van het boetebedrag, wat het de overtreder kost

Ik was ook even in verwarring, leek mij wel interessante hoeveel kosten de overheid maakt aan boetes en mensen die ze (onterecht) aanvechten.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
storeman schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:12:
[...]

Je formuleert het alsof jouw bron weergeeft wat de kosten zijn van de afhandeling van de boete (Officier van Justitie, griffiekosten etc etc). Maar je doelt op de hoogte van het boetebedrag, wat het de overtreder kost

Ik was ook even in verwarring, leek mij wel interessante hoeveel kosten de overheid maakt aan boetes en mensen die ze (onterecht) aanvechten.
Laten we het niet omdraaien. Ik formuleer het als “overtreding van 35e”. Dat onderstreep ik zelfs dmv de link. En voor die overtreding (van 35 euro) krijgt de belastingbetaler een fikse rekening (vanwege de administratieve rompslomp die wordt voorgesteld). Anders zou ik wel schrijven “krijgt de belastingbetaler een fikse rekening van 35e voor deze overtreding”.

En laten we wel wezen, het is natuurlijk evident dat die administratieve rompslomp meer dan 35 euro kost.

[ Voor 7% gewijzigd door cryptapix op 20-12-2023 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 12:26
renegrunn schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:34:
[...]

Juist. En vanaf pagina 50 kun je een serie voorbeelden zien van geldige en niet geldige foto's. Die van @jan011 ziet er gewoon geldig uit.
Dit is wel interessant, en dan vooral die afkeurfoto's. Je kan dus concluderen dat je, in elk geval met deze meetapparatuur, moet zorgen dat je nét op het flitsmoment een auto inhaalt en dan kan je zo hard rijden als je wil :+.
Saeverix schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:36:
@jan011 hebben we het nu trouwens over een boete van +/- 45 euro? Want ik vraag me dan af hoeveel moeite en tijd je hier in wilt steken.
Laten we gewoon naïef zijn en ervan uitgaan dat de TS oprecht nieuwsgierig is naar de werking van de foto's. Ik vond het best interessant trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinden
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb een flitsfoto ontvangen waar de gele lijnen links en rechts van het rechterachterlicht staan?
De werkinstructie waar jullie naar verwijzen bestaat niet meer.
Hoe weet ik nu of dit wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Meinden schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:26:
Ik heb een flitsfoto ontvangen waar de gele lijnen links en rechts van het rechterachterlicht staan?
De werkinstructie waar jullie naar verwijzen bestaat niet meer.
Hoe weet ik nu of dit wel klopt.
Modbreak:Beste @Meinden

Dit topic is al best wel oud en inmiddels zal het eea wellicht ook veranderd zijn (en jouw situatie zal ook niet identiek zijn aan de TS van dit topic) . Ik zou even een nieuw topic starten met de benodigde informatie, zodat onze users je wellicht kunnen helpen.

Dit topic gaat in ieder geval weer op slot.

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.