Advies voor eerste soundbar gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRien
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-07 01:07
Ik zoek een?
Soundbar, eventueel met losse subwoofer

Wat is je budget?
Geen vast bedrag, maar rond de €400. Ik zie dat de prijzen van soundbars echt enorm uiteen lopen (€150 - €2500) en ben vooral op zoek naar goeie prijs/kwaliteit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Series, youtube, films kijken. Soms ook wel wat Nintendo Switch en als ie ook als bluetooth-speaker te gebruiken is zal dat waarschijnlijk ook wel af en toe gebeuren (via Spotify). Maar primair dus TV kijken.
Huidige TV: Philips The One 43PUS7304

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung HW-Q(6|7|8)00C en Sonos Beam Gen 2 bijvoorbeeld. Die zijn bijvoorbeeld ook beschikbaar als tweedekans bij Coolblue en van tweedekans word ik altijd wel blij (duurzaam jeej :)).

Maar goed, ik heb hier dus te weinig verstand van om te weten wat nou echt het verschil is. Is vermogen een belangrijke indicator? Of is het subjectief en moet ik vooral naar reviews kijken? Of zijn er andere factoren die belangrijk zijn? Ik leer er graag wat meer over :)

Beste antwoord (via TheRien op 22-12-2023 20:19)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-09 21:49
TheRien schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:38:
Alright, dat helpt al een heleboel! Geen Sonos dus als dat zo overpriced is. Maar ik word dan nog wel een beetje duizelig van de tig versies van Samsung en of ik ook naar andere merken zoals LG moet kijken.
De Q60B wordt hem in elk geval niet, want die is niet leverbaar door Bol.com (heb dat doorgegeven in de pricewatch). Z'n opvolger de Q60C wel, dus dat lijkt in elk geval een goeie optie.

Zijn er dan nog andere goeie opties die ik in overweging kan nemen? Ik ben in elk geval al blij te merken dat ik voor rond de €300 iets goeds in huis kan halen!
Dat is balen.

De Q60C is geen goede optie, externe verkoper en voor een paar tientjes meer kun je de Q600C kopen. Dit model heeft up firing tweeters, wanneer je de soundbar in surround mode zet zorgt dit voor een voller geluid dat meer uit de tv zelf lijkt te komen.

Een andere optie met momenteel aardig wat bang for the buck is de Philips TAB8905, ik heb persoonlijk geen ervaring met deze soundbar. Afgaand op reviews lijkt het iets onder te doen voor de Q600C.

Polk soundbars delven het onderspit in het prijssegment waarin jij aan het shoppen bent. De Polk Signa S4 is onderhuids exact dezelfde soundbar als de Denon DHT-S517, laatstgenoemde is op alle vlakken de mindere vergeleken met de Q600x.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:05
Je moet ze gaan luisteren.
Geluid is smaakgebonden. Ik vind de Sonos Beam een goed geluid geven, ARC nog beter, gecombineerd met een SUB nog beter maar anderen vinden het helemaal niks.
Dus echt gaan luisteren en voor jezelf uitkiezen wat je mooi vind, eventueel gecombineerd met gebruiksvriendelijkheid.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Vermogen kan bij soundbars een belangrijke indicator zijn, echter is dit niet altijd zo. Volgens de specs heeft zit er nauwelijks verschil in vermogen tussen de Q60B/ Q600C en de Q800C echter merk je in de praktijk wel degelijk een groot verschil waarbij de Q800C krachtiger is en relaxer overkomt terwijl je de volume van Q60B/ Q600C bijna moet verdubbelen voor dezelfde immersie.

Op moment van schrijven biedt de Samsung Q60B de beste prijs-kwaliteitverhouding en prima geschikt voor het beoogde gebruik.

De Samsung Q700C biedt als meerwaarde upfiring speakers, WiFi en een iets bredere stereoweergave/ soundstage, imo het prijsverschil niet waard.

Q800C biedt als meerwaarde side ferining speakers, betere/ grotere sub en overall een betere soundstage

Sonos is in het algemeen overpriced, de Beam Gen 2 klinkt niet verkeerd echter mis je al gauw de lage tonen.

Persoonlijk zou ik de afweging maken tussen de Q60B en Q800C, laatstgenoemde klinkt een stuk voller/ ruimtelijker/ gedetailleerder. Klinkt het twee keer zo goed? Nee. Is het de meerprijs waard? Voor mij wel, wellicht voor jou niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRien
Alright, dat helpt al een heleboel! Geen Sonos dus als dat zo overpriced is. Maar ik word dan nog wel een beetje duizelig van de tig versies van Samsung en of ik ook naar andere merken zoals LG moet kijken.
De Q60B wordt hem in elk geval niet, want die is niet leverbaar door Bol.com (heb dat doorgegeven in de pricewatch). Z'n opvolger de Q60C wel, dus dat lijkt in elk geval een goeie optie.

Zijn er dan nog andere goeie opties die ik in overweging kan nemen? Ik ben in elk geval al blij te merken dat ik voor rond de €300 iets goeds in huis kan halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@TheRien ook al eens naar de productlijn van Polk gekeken?

Ik heb, puur voor testdoeleinden, een tijdje geleden bij BBC in de opheffingsuitverkoop de Magnifi Mini AX voor een belachelijk lage prijs kunnen aanschaffen. Maar los van die erg lage verkoopprijs, was ik wel aangenaam verrast door het geluid wat de set produceerde. Misschien een wat grotere versie daarvan, die zal het wellicht nog beter doen.

Kijk eens naar de Polk lijn? Wordt vaak aantrekkelijk geprijsd aangeboden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
TheRien schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:38:

Dat is balen.

De Q60C is geen goede optie, externe verkoper en voor een paar tientjes meer kun je de Q600C kopen. Dit model heeft up firing tweeters, wanneer je de soundbar in surround mode zet zorgt dit voor een voller geluid dat meer uit de tv zelf lijkt te komen.

Een andere optie met momenteel aardig wat bang for the buck is de Philips TAB8905, ik heb persoonlijk geen ervaring met deze soundbar. Afgaand op reviews lijkt het iets onder te doen voor de Q600C.

Polk soundbars delven het onderspit in het prijssegment waarin jij aan het shoppen bent. De Polk Signa S4 is onderhuids exact dezelfde soundbar als de Denon DHT-S517, laatstgenoemde is op alle vlakken de mindere vergeleken met de Q600x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRien
Alright, dus de Q600C is ook wel een goeie optie. Die prijs vind ik ook nog prima in elk geval. Volgens de pricewatch heeft hij ook wifi, maar als ik hem bij Samsung zelf of Coolblue bijvoorbeeld bekijk lijkt dat niet zo te zijn. Dat is nog wel een voordeel van de Philips TAB8905 dan. Hoeveel verschil zit er tussen die twee? En waar zit dat verschil dan vooral in?

Heel erg bedankt voor alle input trouwens, wordt zeer gewaardeerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Wij hebben al heel lang een Bose soundbar en die heeft de tv al eens overleefd. Fijn geluid, ook voor muziek.
De duurdere versies hebben ook Dolby Atmos en je kunt ook losse surround speakers of een sub toevoegen.

Is dit niet iets voor je?
https://www.amazon.nl/Bos...ectiviteit/dp/B0BVMZ9RQD/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRien
Heb sinds vanmiddag de Samsung Q600C in huis :) so far bevalt hij goed, maar heb hem nog niet uitgebreid gebruikt. Bedankt voor alle hulp in ieder geval!
Pagina: 1