Wij hebben een huis uit 1970 waarvan we de gevel willen aanpakken. Op een aantal plaatsen moeten de voegen hersteld worden. Als ik het opzoek, lees ik dat voegen ongeveer 50 jaar meegaan en je daarna de voegen kan vervangen. Prijs daarvoor vind ik tussen 35 en 100 euro per vierkante meter, een brede range, maar dus best wel een grote kost (woning is vrijstaand dus veel gevel). Ik verschiet er een beetje van omdat dit iets is dat ik zelden tegenkom bij overzichten van verbouwkosten of als gekende grote kost (wat bij bv een dak wel zo is). Vandaar de vraag of het eigenlijk gangbaar is om dit te doen, of dat men meestal enkel herstelt waar nodig? Gaat voor ons niet om het esthetisch maar het functioneel aspect. Op dit moment geen problemen maar spouwmuur werd geïsoleerd dus extra belangrijk dat er geen regenwater in de muur kan.
We laten sowieso eens iemand komen om staat van de gevel te bekijken en offerte op te maken, maar wou me graag al wat informeren.
Hieronder enkele foto´s. Op een aantal plaatsen dunne scheuren en verkleuringen, op andere plaatsen vind ik het precies wel ok.
:strip_exif()/f/image/l2AScXyTBxDDhIrWRpi8ph76.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tY8Jc4F7keARqsCh8GTPL5bX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pBU9jLLFhnInqarNMDILHxXJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FOXAl9Y5BDV14iWWnJXFXJ1y.jpg?f=fotoalbum_large)
We laten sowieso eens iemand komen om staat van de gevel te bekijken en offerte op te maken, maar wou me graag al wat informeren.
Hieronder enkele foto´s. Op een aantal plaatsen dunne scheuren en verkleuringen, op andere plaatsen vind ik het precies wel ok.
:strip_exif()/f/image/l2AScXyTBxDDhIrWRpi8ph76.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tY8Jc4F7keARqsCh8GTPL5bX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pBU9jLLFhnInqarNMDILHxXJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FOXAl9Y5BDV14iWWnJXFXJ1y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VIkCYZ60GX805jdxTlTBHkNK.jpg?f=fotoalbum_large)