Inmiddels hebben wij ons jaren 70 huis van het gas af en volledig geisoleerd. Nu is het tijd om de zonnepanelen aan te schaffen, maar ik kom er niet helemaal uit. Wij verbruiken flink wat energie vanwege 2 warmtepompen en elektrisch laden.
Liander zegt dat je op een 3x25 amp aansluiting maximaal 17kWP mag terugleveren.
De meeste installateurs willen vanwege selectiviteit niet verder gaan dan 11kWP.
Wat vinden jullie?
Waar loop ik tegenaan? Wat mag ik maximaal aansluiten op een 3x25 aansluiting?
Van diverse installateurs krijg ik verschillend advies. Aangezien wij ongeveer 20.000 Wp aan zonnepanelen kunnen leggen wil ik dat ook graag doen. Redenen hiervoor: wij verbruiken veel, de zonnepanelen zijn nu goedkoop, in 1x zo veel mogelijk leggen betekent 1 omvormer en simpele installatie, het is niet erg dat in de zomer flink wat wordt afgetopt, zodat wij in het voor- en najaar nog zoveel mogelijk opbrengst hebben.Liander zegt dat je op een 3x25 amp aansluiting maximaal 17kWP mag terugleveren.
De meeste installateurs willen vanwege selectiviteit niet verder gaan dan 11kWP.
Wat vinden jullie?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C8ijqKATfcqp0yIOd1sOpUeR.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xKGhJ8AdriZwyZXdktlxecqU.jpg?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/rSYjutr6xzGHSaabWm8NXXTw.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0WDnEFmhbwcvBkiszzRBir15.jpg?f=user_large)