Een tijdje geleden kreeg ik een koudeacquisitiemail. De mail ging over het genereren van leads voor een organisatie waar ik als vrijwilliger actief ben. Maar hij was gestuurd naar mijn privémailadres, dat niet op de site van die organisatie voorkomt. Hij bevatte ook mijn voornaam, die niet in mijn privémailadres zit. Nu is dit met wat Googelen vast wel aan elkaar te koppelen, maar het is dus meer dan een beetje scrapen.
Ik had de website bekeken en ze zijn heel trots op hun gepersonaliseerde aanpak, dus ik dacht "goed gedaan" en heb het genegeerd, maar ze spammen me nu weer:
:fill(white):strip_exif()/f/image/BawRW4OaphmqaJMqw4hqTCw2.png?f=user_large)
Behalve dat ik een beetje flink geïrriteerd raak door het gepersonaliseerde spammen, ben ik wel benieuwd wat voor data ze nog meer verzameld en aan elkaar gekoppeld hebben.
Dus ik kan natuurlijk terugmailen met "geen interesse, stop met spammen" maar jullie hebben vast nog betere ideeën om hier wat meer lol mee te hebben. Moet ik er serieus op ingaan en zijn tijd verspillen? Moet ik vragen naar de CPO en die het leven zuur maken? Of gewoon dit terugsturen?
/f/image/Tw6pkFDQyYbHA285GLTmyTTf.png?f=fotoalbum_large)
Kom maar door met jullie briljante doch leerzame aanpakken voor Rico!
Ik had de website bekeken en ze zijn heel trots op hun gepersonaliseerde aanpak, dus ik dacht "goed gedaan" en heb het genegeerd, maar ze spammen me nu weer:
:fill(white):strip_exif()/f/image/BawRW4OaphmqaJMqw4hqTCw2.png?f=user_large)
Behalve dat ik een beetje flink geïrriteerd raak door het gepersonaliseerde spammen, ben ik wel benieuwd wat voor data ze nog meer verzameld en aan elkaar gekoppeld hebben.
Dus ik kan natuurlijk terugmailen met "geen interesse, stop met spammen" maar jullie hebben vast nog betere ideeën om hier wat meer lol mee te hebben. Moet ik er serieus op ingaan en zijn tijd verspillen? Moet ik vragen naar de CPO en die het leven zuur maken? Of gewoon dit terugsturen?
/f/image/Tw6pkFDQyYbHA285GLTmyTTf.png?f=fotoalbum_large)
Kom maar door met jullie briljante doch leerzame aanpakken voor Rico!