Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:17
Een tijdje geleden kreeg ik een koudeacquisitiemail. De mail ging over het genereren van leads voor een organisatie waar ik als vrijwilliger actief ben. Maar hij was gestuurd naar mijn privémailadres, dat niet op de site van die organisatie voorkomt. Hij bevatte ook mijn voornaam, die niet in mijn privémailadres zit. Nu is dit met wat Googelen vast wel aan elkaar te koppelen, maar het is dus meer dan een beetje scrapen.

Ik had de website bekeken en ze zijn heel trots op hun gepersonaliseerde aanpak, dus ik dacht "goed gedaan" en heb het genegeerd, maar ze spammen me nu weer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCeiUhMxauuMCzHh8bMMjHy98TI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BawRW4OaphmqaJMqw4hqTCw2.png?f=user_large

Behalve dat ik een beetje flink geïrriteerd raak door het gepersonaliseerde spammen, ben ik wel benieuwd wat voor data ze nog meer verzameld en aan elkaar gekoppeld hebben.

Dus ik kan natuurlijk terugmailen met "geen interesse, stop met spammen" maar jullie hebben vast nog betere ideeën om hier wat meer lol mee te hebben. Moet ik er serieus op ingaan en zijn tijd verspillen? Moet ik vragen naar de CPO en die het leven zuur maken? Of gewoon dit terugsturen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eD22BgI_7GKOChswlTWu3fHwXSk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tw6pkFDQyYbHA285GLTmyTTf.png?f=fotoalbum_large

Kom maar door met jullie briljante doch leerzame aanpakken voor Rico!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Blokkeer afzender?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 15:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gewoon de afzender blokkeren en doorgaan met je leven...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pieter.a
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17-05 07:28
https://www.autoriteitper...ten/voorbeeldbrief-inzage

Eventueel de voorbeeldbrief nog aanpassen en expliciet vragen hoe ze aan je prive mail adres zijn gekomen.
Als ze dan eerst toegeven dat ze jou hebben lopen Googlen en de gevonden gegevens hebben verwerkt, kan je ze er op wijzen dat ze daarme de AVG overtreden omdat ze dat zonder jouw toestemming hebben gedaan.
Er is ook een voorbeeldbrief verwijderen van gegevens.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je hoeft alleen maar dit te sturen

[ Voor 51% gewijzigd door stin00 op 19-12-2023 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:13

-CJ

Not remastered

Of je dient onder de AVG-wetgeving een verzoek tot inzage van je persoonsgegevens in. Dan weet je meteen wat ze van je hebben en als ze het niet kunnen leveren kun je dit melden bij de AP.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik zie reageren als belonen, dat verdienen ze hiermee niet. Lekker blokkeren en verder gaan met je leven dus.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik begrijp helemaal het sentiment dat je als je geïrriteerd bent, zoiets maar moeilijk kunt negeren. Maar je krijgt echt alleen maar meer spam als je hierop in gaat.

Ga even een blokje door het park lopen, rust even uit. Verzet je gedachten even.
Pagina: 1