Samsung SSD 970 EVO Plus plots gestopt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadCuzDriveBad
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19-12-2023
Mijn computer is net deels vast komen te hangen tijdens het installeren van een game update op de SSD (ik heb meerdere drives, deze SSD heeft enkel wat games). Ik heb de PC met de knop moeten herstarten en nu zit de SSD in read-only mode. SMART zegt dat ik 0 Spare Available heb. Voor deze catastrophe heeft deze SSD nooit problemen gegeven, ook geen SMART waarschuwingen.

Wat ik al heb geprobeerd:
CHKDSK
DISKPART attributes clear readonly

Van andere gelijkaardige gevallen lijkt het erop dat de SSD controller spontaan ontploft is, maar ik zou dat liever niet hebben want hij is nog maar een maand ofzo buiten garantie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 11:31
even de samsung software installeren, kijken wat deze zegt over de SSD. wellicht een bug in de firmware en dan ben je alle gegevens kwijt en is de schijf dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Zelfde vorige maand gehad met een 980
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2217276
Conclusie je ssd is klaar.
Readonly is onomkeerbaar

[ Voor 36% gewijzigd door jack zomer op 19-12-2023 11:48 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:13
... en die "Read-only" status is om je data op de SSD nog te kunnen redden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:42
Toch even RMA proberen bij Samsung. Ze kunnen misschien softwarematig de SSD toch nog fixen en dan krijg je dezelfde terug. Ik heb dit ook gehad, wel binnen de garantie weliswaar, maar als het ze geen SSD kost zijn ze misschien schappelijk.

[ Voor 75% gewijzigd door pennywiser op 19-12-2023 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-07 10:41
Readonly zie ik regelmatig bij sd cards gebeuren, diverse merken al gehad. (Ook bij heel uiteenlopende apparaten, voordat iemand denkt dat het daar aan ligt ;) )

1) Backup als je dat niet al had gedaan
2) (Voor de vorm) proberen te formatteren met diskpart, of Gparted of andere tools, linux windows, whatever. Lukt vrijwel nooit
3) RMA aanmelden, wazige procedures doorlopen (met name als je gevoelige data wilt destroyen en wel garantie wilt claimen) en de storage, (al dan niet in stukjes gehakt volgens afgesproken procedure) terugsturen
4) Wachten op je replacement storage.

Ik geloof nooit dat ze een twijfel ssd gaan fixen. Dat is gewoon afvoeren en nieuw, helaas duurzaamheid, maar vervangen is goedkoper.

Op veel storage zit ruimere garantie dan de winkelgarantie, alleen moet je die dus zelf bij de fabrikant claimen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mistraller op 19-12-2023 14:57 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:42
Mistraller schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:55:

Ik geloof nooit dat ze een twijfel ssd gaan fixen. Dat is gewoon afvoeren en nieuw, helaas duurzaamheid, maar vervangen is goedkoper.
Ik kreeg dezelfde SSD terug met reparatie- en testrapport. Een 970 EVO was dat.
Pagina: 1