Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikv.h.
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-12-2024
Ben al weken aan het puzzelen met een nieuwe missie dus graag hulp!

Opzoek naar een snelle lichtgewicht laptop voor voornamelijk tekstverwerking, excel, browsen en multitasken.
Af en toe iets zwaardere programma's als sketchup (3D tekenprogramma) of photoshop. Maar zeker geen werkpaard. (Extreem) lichtgewicht is echt waar ik naar opzoek ben.

Belangrijkste punten (bovenste belangrijkste):
Gewicht
Batterijduur
Fijne toetsenbord ervaring
USB A poort.
Snelle processor zodat dat de laptop komende jaren mee kan.
Kleine oplader.
Niet te snel heet worden.

Al flink wat research gedaan en heb de volgende modellen overwogen:
- LG Gram: Al geprobeerd. Fijn groot scherm. (zelfs numpad) maar toetsenbord geprobeerd en deukte iets teveel in. Gaat op lange termijn misschien irriteren? Scherm reflecteerde ook behoorlijk.
- Asus Zenbook.
- Thinkpad X1 Carbon.
- Thinkpad X1 Nano.
- Surface Pro: Geprobeerd, heel mooi ding, lichtgewicht, leuk touchscreen (voor sketchup bijv). Maar ook bang dat het toetsenbord bij lang werken storend wordt?
Sta ook open voor andere modellen of advies over bovenstaande.

Budget laat ik me graag over adviseren. Wat is beste prijs/kwaliteit? Rond de 1100,- zou fijn zijn. Mag ook meer als ik er veel mee win. X1 Carbon is al stuk duurder, maar is dat het waard? Kan eventueel ook een model van generatie terug kopen (Wellicht 2e hands thinkpad Gen10 ipv Gen 11) of zijn er recente innovaties die ik niet wil missen.

OS Windows. (Heb Macbook 12" erg blij mee, vooral gewicht, maar net iets te klein, en toetsenbord is niet fijn. Daarnaast integreert Mac niet fijn met mijn Windows werkpaard. En geloof nog steeds dat Windows meer "bang for buck" is.

Scherm 14/15" (of daar in de buurt).

Hoor heel erg graag! _/-\o_