Ik heb mijn huiskamer omgebouwd en moet mijn speakers op nieuwe locaties plaatsen.
Huiskamer is 5.4m breed en 6.4m lang.
Ik heb een op schaal plaatje gemaakt met de speakers en ideale luister positie op basis van de locatie van de bank.
De front speakers staan nu 270cm uit elkaar en kunnen niet veel verder uit elkaar, links zit een haard en wil ze niet te warm hebben en rechts zit een verwarming en ook daar niet te dicht bij, kan max tot 290 misschien 300 gaan.
Ze staan nu 10cm van de muur, kunnen evt nog 15cm naar voren.
Links en rechts voor zijn dali rubicon 6.
Center is de dali opticon vocal
Achter zijn de dali opticon lcr.
Geen subwoofer, de buren wil ik nog te vriend houden.
Behalve het mooie geluid ook deze gekozen omdat ze niet schuin hoeven te staan. Ze zijn gemaakt om recht het best te klinken (aldus de winkel)
Nu zit ik dus met de plaatsing. Front kunnen eigenlijk maar marginaal schuiven misschien 10 a 15 cm nog verder naar links en rechts maar het oog wil ook wat. Moet wel een WAF test komen (Wife Acceptance Factor).
De achter speakers kunnen nog naar links en rechts zo'n 80cm. Of verder naar binnen.
Voor nu gelijk met de fronts ingetekend.
De bank kan niet verder van de muur af, zie eerdere WAF argument.
Waar zouden jullie de achter speakers plaatsen?
En op welke hoogte?
Fronts zitten tov de ideale luister positie op 18 graden.
Rears zoals nu getekend op 32 graden.
Afstanden op de tekening zijn in cm.
Huiskamer is 5.4m breed en 6.4m lang.
Ik heb een op schaal plaatje gemaakt met de speakers en ideale luister positie op basis van de locatie van de bank.
De front speakers staan nu 270cm uit elkaar en kunnen niet veel verder uit elkaar, links zit een haard en wil ze niet te warm hebben en rechts zit een verwarming en ook daar niet te dicht bij, kan max tot 290 misschien 300 gaan.
Ze staan nu 10cm van de muur, kunnen evt nog 15cm naar voren.
Links en rechts voor zijn dali rubicon 6.
Center is de dali opticon vocal
Achter zijn de dali opticon lcr.
Geen subwoofer, de buren wil ik nog te vriend houden.
Behalve het mooie geluid ook deze gekozen omdat ze niet schuin hoeven te staan. Ze zijn gemaakt om recht het best te klinken (aldus de winkel)
Nu zit ik dus met de plaatsing. Front kunnen eigenlijk maar marginaal schuiven misschien 10 a 15 cm nog verder naar links en rechts maar het oog wil ook wat. Moet wel een WAF test komen (Wife Acceptance Factor).
De achter speakers kunnen nog naar links en rechts zo'n 80cm. Of verder naar binnen.
Voor nu gelijk met de fronts ingetekend.
De bank kan niet verder van de muur af, zie eerdere WAF argument.
Waar zouden jullie de achter speakers plaatsen?
En op welke hoogte?
Fronts zitten tov de ideale luister positie op 18 graden.
Rears zoals nu getekend op 32 graden.
Afstanden op de tekening zijn in cm.
:strip_exif()/f/image/6zrQRB7obiOsj4hU0tbj6KL6.jpg?f=fotoalbum_large)