Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09-05 21:56
Hoi,

Ik ben Zzp'er in de industriële automatisering. Ik verbeter productie processen,bouw retrofits en verzorg complete automatiseringsprojecten. Het elektrisch teken pakket dat ik gebruik loopt overal wel op (geen complexe 3D modellen). Om de diverse PLC's waar ik (of mijn klanten) mee werk te kunnen servicen of opstarten, draai ik diverse VMs (1 tegelijk) om de diverse versies van Siemens/Schneider/ABB/?? te kunnen draaien.

Ik heb vorig jaar november redelijk blind een Surface laptop 5 gekocht. Volgens mij het topmodel, 32gb en een i7. Ik heb deze gekocht omdat mijn vorige Surface Book 2 zo goed beviel... maar qua performance (8gb was voornamelijk de bottle neck) was deze heel langzaam onbruikbaar aan het worden. Helaas wordt hij niet meer gemaakt.

De laptop 5 is opzicht een prima laptop, Hij werkt prima met het meeste wat ik doe. Toch vallen mij er een paar dingen enorm tegen... het toetsenbord en de accu duur (4 a 5 uur max). Ik loop regelmatig met de laptop op de arm door diverse fabrieken heen tijdens het opstarten of troubleshooten. Accuduur i.c.m. performance ik de sleutel, een uurtje of 8 moet ik minimaal kunne volmaken. Ook zal het wel fijn zijn als ik niet de hele dag ruzie hoef te maken met de FN toets. De "laptop" serie van MS kent geen FN-lock. Ik heb echt alles geprobeerd... Powertoys, AutoHotKey... Het toetsenbord is gewoon niet te temmen.

Wat ga je met je laptop doen?
De weg op, ruige dingen en redelijk belasten... hij moet tegen een stootje kunnen. OS zal windows moeten worden, Linux waar ik graag in werk in de hobby uurtjes kan prima in een VM dan

Wat is je budget?
iets tussen de 1500 en 5000 euro. Geld is niet echt een issue, een laptop vaan 1500 moet minimaal 1,5 jaar mee kunnen, een laptop van 5000 moet minimaal 3a4 jar mee gaan

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, Dit is een van de belangrijkste dingen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk maakt me niet uit, Toetsenboed: qwerty en ansi. 15 a 16" is een mooi formaat en een horizontale resolutie van minimaal 1440 pixels, 3:2 is wenselijk maar geen harde eis. Verder is 32gb intern en 1TB SSD wel het minimum

Mijn probleem met zoeken is vooral dat als ik mijn belangrijkste dingen aanvink in de price watch dat er dan alleen maar gaming laptops uitkomen...

Mijn zelfbouw thuis accu

Beste antwoord (via DiXY op 21-12-2023 21:14)

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
Ja dat ervaar ik ook wel. Ik heb zelf een HP gaminglaptop en die gaat 3 uur mee op een volle accu en is een inderdaad enorm log groot beest. uitvoering: HP Pavilion Gaming 15-dk1735nd En zo te lezen is die 2.2 kilo… maar dat is dan exclusief de adapter die ook op zijn minst een kilo weegt. Als gewicht belangrijk is voor je ( wat ik niet helemaal snap, maar smaken en use cases verschillen) neem die dan ook mee.

Een HP Spectre uit jouw filterlijstje heb ik ook gehad. Mooiste laptop die ik ken, die zwarte met gouden details. 😍 Maar bedenk jezelf ook dat thin laptops met hoge specs of warmte kwijt moeten of gaan throttlen. Lenovo Yoga heb ik een medium specs laptop van voor privé gebruik. Heerlijk apparaat.

[ Voor 16% gewijzigd door HenkEisDS op 20-12-2023 00:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:36
Kijk eens in het segment van hp zbook.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:37
Gewoon de proffesionele lijn pakken van hp, dell, Lenovo of Microsoft.
Of Apple natuurlijk.

Pak max 14" en geen GPU , anders wordt het veel te zwaar voor jouw doel.

Eigenlijk is die surface ideaql als je op Windows wilt zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
Deel je pricewatch link inclusief filters eens dan. :)

Ik zie hier flink wat mooie laptops. Dat iets een gamelaptop is maakt opzich niet zo heel veel uit toch?

categorie: Laptops

(filters inclusief persoonlijke smaak)
De "laptop" serie van MS kent geen FN-lock. Ik heb echt alles geprobeerd... Powertoys, AutoHotKey... Het toetsenbord is gewoon niet te temmen.
Grote kans dat je dit gewoon in je bios kunt instellen. Ram eens op F10, F12 en anders F678912345 tijdens het opstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-04 12:02

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Misschien moet je voor 8 uur werken met veel prestatie (dus veel accugebruik) wel denken aan een externe accu of een tweede. Ze zijn vaak snel te vervangen.

Laptoplader: https://www.coolblue.nl/p...den-27-000-mah-zwart.html

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiXY
Dankjewel voor de reacties!
Hier filter
categorie: Laptops

Ik wil geen gaming laptop om een aantal redenen, Het ziet er vaak uit als een hippe kerstboom. Accuduur, misschien als je de GPU uitzet kan hij wat langer mee maar praktijktesten die ik wel eens na gelezen heb blijkt dat het dan nog maar om een paar enkele uurtjes gaat. Vaak zijn ze ook zwaar en log, 2.5 kg is voor mij ook wel een max.

Wat HP zbook betreft... niet zo goede ervaring, een collega voor ik voor mezelf begon had er 1 besteld accuduur was redelijk ~6 uur maar na 8 maanden serieuze problemen (blue screens), alle service pakketten er bij genomen destijds maar geen vervangende laptop kon wel 2 weken duren... dus daar zou ik toch eens stevig over na moeten denken.

wat externe accu's betreft... ja kan heb er een liggen een ugreen is nu ook mijn steun en toeverlaat. probleem met deze oplossing is dat als je hem aan je laptop hangt deze meteen alle enegie besparende zaken weer inschakelt. waardoor het opladen weer iets langer duurt. Ook vergt het de nodige organisatie... 's avonds moeten er meerdere zaken aan de lader. Als de laptop dicht zit gaat ie aan de lader en de baas aan het bier :o

De beste oplossing voor mij was een Surface Book 4 maar goed die gaat er niet komen... de Surface Book 2 heeft een FNlock (in de bios te activeren, bij de laptop serie niet mogelijk) en ging moeiteloos 8 a 9 uur mee! Helaas niet instaat VM's te draaien.
Misschien een 2ehands/refubished Surface Book 3 met 32gb en een i7 11er erin kan nog even mee
Als ik bepaalde laptops weg streep op mijn filter blijven de envy 360 en de Yoga over. Eens verdiepen in de mogelijkheden tot upgraden.

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
Ja dat ervaar ik ook wel. Ik heb zelf een HP gaminglaptop en die gaat 3 uur mee op een volle accu en is een inderdaad enorm log groot beest. uitvoering: HP Pavilion Gaming 15-dk1735nd En zo te lezen is die 2.2 kilo… maar dat is dan exclusief de adapter die ook op zijn minst een kilo weegt. Als gewicht belangrijk is voor je ( wat ik niet helemaal snap, maar smaken en use cases verschillen) neem die dan ook mee.

Een HP Spectre uit jouw filterlijstje heb ik ook gehad. Mooiste laptop die ik ken, die zwarte met gouden details. 😍 Maar bedenk jezelf ook dat thin laptops met hoge specs of warmte kwijt moeten of gaan throttlen. Lenovo Yoga heb ik een medium specs laptop van voor privé gebruik. Heerlijk apparaat.

[ Voor 16% gewijzigd door HenkEisDS op 20-12-2023 00:37 ]

• DiXY
Zojuist een 16" HP Spectre x360 besteld, bij Bol was hij in de aanbieding voor 1599,- ik had geen haast maar voor dit bedrag... en de Spectre stond al een sinds het laatste lijstje boven aan. Maar om nou anno 2023 (bijna 2024) een laptop voor 2.5k te bestellen met DDR4... dezelfde laptop voor 1600 is dat een ander verhaal natuurlijk ;)

Bedankt

Mijn zelfbouw thuis accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Foutje , andere laptop.

[ Voor 93% gewijzigd door Merlijn_merlin op 22-12-2023 15:44 . Reden: Vergissing ]

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Pagina: 1