Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Vraag
Alle reacties
Speculeren:
- lens intrekken kost stroom. Als je accu al zwak is en je net daardoor tijdens het wegschrijven extra stroom gebruikt loop je het risico dat de schrijfactie mislukt.
- schrijven is superbelangrijk (als hij dat niet doet is het niet eens een camera). Dus geen afleiding, geen twee dingen tegelijk doen betekent sneller schrijven en ook geen kans op fouten.
- lens intrekken kost stroom. Als je accu al zwak is en je net daardoor tijdens het wegschrijven extra stroom gebruikt loop je het risico dat de schrijfactie mislukt.
- schrijven is superbelangrijk (als hij dat niet doet is het niet eens een camera). Dus geen afleiding, geen twee dingen tegelijk doen betekent sneller schrijven en ook geen kans op fouten.
Misschien omdat er gebruikers kunnen zijn die denken: lens is in, dan kan ook de batterij er wel uit?
Life is not about specs, it is about joy!
Is je kaartje niet te traag als ie daar nog tijd voor nodig heeft? Het is niet alsof die camera's een enorme burstrate hebben.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Qua snelheid: goede vraag, kijk ik na. Ik kijk ook of het rekenen of schrijven is. Dat weet ik even niet meer zeker.
Je kunt beter niet de goedkoopste kaartjes in je camera zetten. Het gaat om de schrijfsnelheid van de kaart, en zeker bij goedkope kaartjes moet je niet blind vertrouwen op wat de fabrikant opgeeft. Kijk dan even naar vergelijkende tests of reviews, specifiek gericht op fotografie.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Ik erger mij ook aan dat gedrag van mijn TZ200. Ik gooi het op slecht ontworpen sofware. Ofwel: niet aan de gebruiker denken. Foto genomen, dan wegschrijven. Oh, toestel uit, afmaken, lens intrekken, uit.
Ik heb een Transcend, 32gb, 90MB/s 600x. Tenzij ze liegen lijkt me dat prima.
Dit is de meest logische uitleg. Het wegschrijven is belangrijk dus gebeurt eerst. Het intrekken van de lens is een nice te have die ook nog eens relatief veel stroom gebruikt.Tarquin schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:39:
Speculeren:
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik moet bekennen dat ik liever ooit een keer een foto kwijt raak, dan telkens stom wachten. Ik heb de camera voor onderweg, en pak hem regelmatig, klik, en stop hem weer weg. Maar dat vereist waarschijnlijk een te slim wegschrijf protocol. Ga wegschrijven, maar stop als de camera uit moet. Wat cache zou dat kunnen opvangen. Maar ik ben dan ook geen ontwerper, maar eindgebruiker die dat onderschat.
Bij de Raspberry PI die van een SD kaart werkt is het bekend dat spanningsverlies tijdens het schrijven de SD kaart kan beschadigen. Ik weet niet precies waarom maar dat dat vrij ernstig is hoef ik je niet te vertellen.Milmoor schreef op zondag 24 december 2023 @ 22:04:
Ik moet bekennen dat ik liever ooit een keer een foto kwijt raak, dan telkens stom wachten.
Het intrekken van de lens moet maar onderdeel van je muscle memory worden, of je zoekt een camera met een lens die alleen een dopje nodig heeft.
Ik snap dat hij tijdens intrekken niet wil wegschrijven, dat is inderdaad niet veilig. Dat mag hij gerust na het intrekken van de lens doen. Dit starten is onderdeel van mijn muscle memory, het duurt alleen even voordat de camera er mee begint.
Het grote voordeel van deze camera is het grote zoom bereik, en toch lekker compact. Maar wat niet anders is, is niet anders. Niet gevraagd is altijd mis. Voor hetzelfde geval was er een instelling geweest, of is er een totaal logische verklaring die acceptatie makkelijker zou maken.
Het grote voordeel van deze camera is het grote zoom bereik, en toch lekker compact. Maar wat niet anders is, is niet anders. Niet gevraagd is altijd mis. Voor hetzelfde geval was er een instelling geweest, of is er een totaal logische verklaring die acceptatie makkelijker zou maken.
Pagina: 1