Hoe U-profielen metal-stud wand verlengen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Hej allen,

Een ogenschijnlijk simpele vraag maar voor mij iets waar ik nergens uitsluitsel over kan zien te vinden.

Ik ga binnenkort (voor het eerst) metal-stud wandjes maken thuis, waarvan er één 307cm lang wordt. De meeste U-profielen die ik kan vinden gaan tot 300 cm. In ieder geval bij gangbare bouwmarkten hier in de buurt.

Vraag: doe ik er goed aan om de U-profielen in/over elkaar te schuiven en het profiel zo te verlengen? Of leg je ze gewoon naast elkaar in het verlengde, en dus niet over elkaar heen?

Beste antwoord (via Aardedraadje op 18-12-2023 21:39)

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-06 14:28

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Twee stukken, tegen elkaar. Niet een stukje van 7 cm. Evt een stukje hout erachter bij de overgang.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-06 14:28

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Twee stukken, tegen elkaar. Niet een stukje van 7 cm. Evt een stukje hout erachter bij de overgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Was inderdaad van plan 2 gelijke delen te gebruiken ivm stevigheid van het geheel. Ik ben geholpen, dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-05 11:47
Ik zou een houten rib van ca 50cm erin doen en goed vastschroeven. De vraag is wel of je precies die maat kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
ik heb een plafondhoogte van 3,40 meter en heb profielen van 3600 mm besteld. Niet gaan prutsen met connectors omdat het instabiel wordt. Mijn wandje beweegt meer dan ik zou willen. Dus ga op zoek naar langere profielen.