Ideeën nodig over hoe een afdak van overkapping af te werken

Pagina: 1
Acties:

• Elko1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-07-2024
Tijdje geleden zelf een overkapping met een plat dak geplaats tegen een schuur aan. Nu loopt water langs de houten planken naar onder. Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan oplossen zodat het niet water het dak op loopt. Was zelf aan het denken aan lood?
Op de foto is de epdm rubber nog niet aanwezig nu wel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wp0avtyZJw845vUTjOZn0rJzpTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yrQyUOe93vDk2Tq48TzbNoRp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Elko1 op 18-12-2023 20:02 ]

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wil je het water helemaal afvoeren? Hoeveel cm loopt het dak af?

Ik zou zeggen maak er een mooi shingle dak op dat vanaf de nok van je pannendak naar beide uiterste hoeken schuin afloopt, als je dat netjes aansluit op je pannen heb je geen last meer van water.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:48

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
zelfs met lood(vervanger) met een knelstrip krijg je hier lekkage. (tussen de naden door) dus dan moet je nogsteeds aanmodderen met kit. Of zoiets als wat @Oon zegt. (kan ook met andere materialen)

• TweakHm
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:16
Net als met een normale aanbouw krijg je het water alleen netjes weg als je de waterkerende laag van het platte dak aan kan laten sluiten op de waterkerende laag van de schuurwand. Alle andere optie zullen nog steeds water doorlaten via de kieren tussen de gevel bekleding.

Het goed aanleggen is wel ingrijpend omdat je eigenlijk de gevel bekleding moet gaan onderbreken om de waterkerende laag goed aan te laten sluiten.

• Elko1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-07-2024
Bedankt voor de reacties, uiteindelijk gekozen voor een muurklemprofiel op het hout te bevestigen en deze af te kitten.