Goedendag allen,
In ons huis van 2002 zit een meterkast welke aardig vol begint te raken. Na installatie van de warmtepomp willen we graag een inductiekookplaat instaleren.
Bij het openhalen van de meterkast blijkt deze toch wel aardig vol te zitten.
De situatie zoals nu is:
6 x groepen voor het huis 16A
1 x beltrafo
2 x aardlekautomaat
1 x 16A installatie automaat voor de PV installatie
1 x 16A voor de Warmtepomp
1 x 3 fase automaat voor de warmtepomp
Graag wil ik hier nog een 3 fase automaat aan toevoegen om eea te realiseren. Op de foto's is te zien dat dit misschien niet zo makkelijk gaat.
De opties die ik heb zijn de volgende:
1. Proberen er een 3 fase automaat erin te frummelen
2. installatie automaten verwijderen en vervangen door aardlekautomaten, daarna 3 fase automaat erbij plaatsen maar moet hier ook een aardlek voor? En ook een hoofdschakelaar?
3. voorbedrade meterkast kopen en deze instaleren.
Zoals jullie kunnen zien verdient het niet de schoonheidsprijs, dit alles is door verschillende bedrijven gedaan. Ik heb vroeger wel kasten bedraad (besturing, PLC en spanning verdeling) maar als ik het zo opleverde kon ik wel gaan.
Uiteraard met een ongelimiteerd budget laat ik iemand komen en een volledig nieuwe kast instaleren, maar je bent tweaker of niet.
Wat is volgens jullie de meest efficiente oplossing?
aansluiting is 3 x 25A
:strip_exif()/f/image/ixDPSrIlUg8yMLSTssSIUF8S.jpg?f=fotoalbum_large)
In ons huis van 2002 zit een meterkast welke aardig vol begint te raken. Na installatie van de warmtepomp willen we graag een inductiekookplaat instaleren.
Bij het openhalen van de meterkast blijkt deze toch wel aardig vol te zitten.
De situatie zoals nu is:
6 x groepen voor het huis 16A
1 x beltrafo
2 x aardlekautomaat
1 x 16A installatie automaat voor de PV installatie
1 x 16A voor de Warmtepomp
1 x 3 fase automaat voor de warmtepomp
Graag wil ik hier nog een 3 fase automaat aan toevoegen om eea te realiseren. Op de foto's is te zien dat dit misschien niet zo makkelijk gaat.
De opties die ik heb zijn de volgende:
1. Proberen er een 3 fase automaat erin te frummelen
2. installatie automaten verwijderen en vervangen door aardlekautomaten, daarna 3 fase automaat erbij plaatsen maar moet hier ook een aardlek voor? En ook een hoofdschakelaar?
3. voorbedrade meterkast kopen en deze instaleren.
Zoals jullie kunnen zien verdient het niet de schoonheidsprijs, dit alles is door verschillende bedrijven gedaan. Ik heb vroeger wel kasten bedraad (besturing, PLC en spanning verdeling) maar als ik het zo opleverde kon ik wel gaan.
Uiteraard met een ongelimiteerd budget laat ik iemand komen en een volledig nieuwe kast instaleren, maar je bent tweaker of niet.
Wat is volgens jullie de meest efficiente oplossing?
aansluiting is 3 x 25A
:strip_exif()/f/image/ixDPSrIlUg8yMLSTssSIUF8S.jpg?f=fotoalbum_large)
Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined
:strip_exif()/f/image/mHYaCWxolwHQ2mQwW6uTFFBR.jpg?f=fotoalbum_large)