Nieuw in de energiemarkt (advies gevraagd)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabooter
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-03 11:32
Daghallo, vanaf 30 december ga ik een zelfstandige woning betrekken waar ik een energiecontract voor moet gaan afsluiten. De woning gebruikt stadsverwarming. Ik ben zogezegd een leek en weet niet goed waar ik het beste op moet letten bij het afsluiten. Dit leek me een mooie plek om eens rond te vragen.

Waar zouden jullie op letten wanneer je een nieuw contract afsluit? Zijn er nog 'valkuilen' waar ik rekening mee moet houden?

Bedankt alvast voor het advies!

Beste antwoord (via Cabooter op 22-12-2023 20:54)

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:57
Voor de leverancier van stadsverwarming heb je geen keuze, dat ligt geheel aan de locatie van de woning. Let op dat je wel een contract moet aanvragen bij de leverancier!

Voor stroom & gas kun je vergelijkingssites gebruiken zoals www.gaslicht.com (of een andere natuurlijk), waarbij je een grove schatting kan maken van je verbruik. Verder is het een kwestie van de beste deal uitzoeken voor jezelf. Als je een super kleine prijsvechter uitkiest als leverancier heb je meer risico als de markt voor stroom/gas ineens slecht wordt, maar dat is lastig inschatten.

Verder is het nog relevant of je zonnepanelen hebt, op inductie kookt of een elektrische auto hebt die je op wil laden.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HikariMisako
Voor de leverancier van stadsverwarming heb je geen keuze, dat ligt geheel aan de locatie van de woning. Let op dat je wel een contract moet aanvragen bij de leverancier!

Voor stroom & gas kun je vergelijkingssites gebruiken zoals www.gaslicht.com (of een andere natuurlijk), waarbij je een grove schatting kan maken van je verbruik. Verder is het een kwestie van de beste deal uitzoeken voor jezelf. Als je een super kleine prijsvechter uitkiest als leverancier heb je meer risico als de markt voor stroom/gas ineens slecht wordt, maar dat is lastig inschatten.

Verder is het nog relevant of je zonnepanelen hebt, op inductie kookt of een elektrische auto hebt die je op wil laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:14
De link die hierboven staat is niet van een vergelijkingssite, maar van een leverancier.
Gaslicht.com is de bekendste. Als je met Google zoekt vind je er nog veel meer.

EV:VW ID3 PV:15 x 295Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
Gerardus1956 schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:02:
De link die hierboven staat is niet van een vergelijkingssite, maar van een leverancier.
Gaslicht.com is de bekendste. Als je met Google zoekt vind je er nog veel meer.
Whoops, je hebt gelijk ik had vooral gekeken naar een site met een knopje om verbruik in te schatten.