Gerucht: AMD levert EPYC Turin-cpu's met maximaal 128 Zen 5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
nieuws: Gerucht: AMD levert EPYC Turin-cpu's met maximaal 128 Zen 5- of 192 Z...

@AverageNL
Er is een foto verschenen van AMD's onaangekondigde EPYC Turin-serverprocessors. Dit wordt de opvolger van de huidige EPYC Genoa-chips. De processors kunnen volgens een bekende leaker geleverd worden met maximaal 128 Zen 5-cores of 192 Zen 5c-kernen.
Is dat niet een opvolger van Genoa-X of beter, Bergamo? Normale Genoa is alweer van 2022.

offtopic:
Sorry van de topic titel, geen idee wat daar mis ging.

[ Voor 4% gewijzigd door Ventieldopje op 18-12-2023 13:46 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 09:55

DaFeliX

Tnet Devver
titelfix

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-05 18:17

AverageNL

Redacteur
Dank voor je bericht @Ventieldopje! Ik zal de intro iets aanpassen, je hebt namelijk grotendeels gelijk. Turin Classic (met Zen 5) is de opvolger van het gewone Genoa (niet Genoa-X), Turin Dense (met Zen 5c) is de opvolger van Bergamo :)

Genoa-X is dan weer een losstaande productcategorie met 3D V-Cache (die verder grotendeels gelijk is aan het 'gewone' Genoa). Ook in de Zen 5-familie wordt dat weer een losstaande serie processors, die waarschijnlijk weer op een later moment uitkomt (uitgaande van AMD's eerder gepubliceerde Zen-roadmap)

In de huidige vorm klopt mijn inleiding in ieder geval niet helemaal! Ik maak er dit van:
Er is een foto verschenen van AMD's onaangekondigde EPYC Turin-serverprocessors. Dit worden de opvolgers van de huidige EPYC Genoa- en Bergamo-chips. De processors kunnen volgens een bekende leaker geleverd worden met maximaal 128 Zen 5-of 192 Zen 5c-cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Ah, dat wist ik niet! Weer wat geleerd!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8