24v UPS op DIN met USB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsMyUsername
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-09 11:14
Beste mede-tweakers,

Voor een klein projectje ben ik op zoek naar een UPS met 24v output. Dmv USB wil ik graag een graceful shutdown kunnen initieren van max 2 minuten bij 200w. Mijn applicatie draait op linux. Heeft iemand hier ervaring mee of advies?

Harde Eis:
- DIN
- USB signaal

Input kan 240v zijn maar 24v DC is ook prima.

De prijs maakt niet uit.

Zelf heb ik niet zo veel ervaring met UPS

Ik ben al wel wat van Eaton tegen gekomen, maar die hebben niets op 240v met USB.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59

Illusion

(the art of)

Als de prijs écht niet uitmaakt, dan zou ik iets van phoenix pakken. Zoals deze:
https://www.phoenixcontac...o-ups-2g1ac24dc10-2907161

Maar die is €350,- ex btw en ex accu. En hij praat modbus over usb, dus dat wordt niet door alles ondersteund.

Bicker maakt ook leuke industriele ups: https://www.bicker.de/en/...s-systems/dc-ups/din-rail

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59

Illusion

(the art of)

Overigens maakt de usb (of ethernet) interface het behoorlijk duur. Elke industriële ups heeft wel iets van een alarm-contact. Dus als je die op een of andere manier uitleest (usb-gpio, esp32 ofzo) kan je misschien flink kosten besparen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsMyUsername
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-09 11:14
Bedankt voor de tips! Ik ga hier eens kijken.

Klopt inderdaad dat relais UPS een stuk goedkoper zijn, echter heb ik nu niet de ruimte om een extra interface in te bouwen en is het makkelijker om een linux driver te gebruiken voor de communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:52