E-bike Bosch Drive Unit Performance CX4 update mislukt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensacola
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:45
Beste medetweakers,

Gisteren heb ik een update proberen te installeren op het Bosch systeem van mijn Cube Kathmandu Hybrid One 625 van bijna een jaar oud.
Aangezien dit al de derde keer was dat ik een update ging installeren en de vorige twee keren zonder problemen gelukt waren dacht ik "dat doe ik wel even" maar niets was minder waar.
Het systeem stond uit en aan de oplader toen ik via de Bosch Flow app de update startte. De update downloaden ging goed. Toen de update naar het systeem gepusht moest worden gaf de app de melding dat niet alles aan stond, en dat het verder zou gaan na het aanzetten van het systeem.
Zo gezegd zo gedaan, na het aanzetten gaf de app aan dat de groene LED zou gaan knipperen en als dat gedaan was kon ik de fiets weer aan zetten. Dit zou ongeveer vier minuten duren.
Tijdens dit proces ging de groene LED inderdaad knipperen maar de voortgang van de update in de app bleef op 69% staan en het systeem bleef continue opnieuw opstarten met de waarschuwing 1F0200 in beeld.
Na dit 20 minuten de tijd te geven heb ik de bluetooth connectie verbroken en nu start de fiets niet meer op, De oranje LED gaat even knipperen en daarna gaat ie weer uit.

Nu mijn vraag:
Is dit iets wat ik zelf nog kan fixen of moet ik ermee naar de verkoper?

Groetjes,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensacola
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:45
Het probleem is opgelost.
De batterij van de Bosch LED Remote was te leeg om een update te doen. Na het opladen is alles gelukt.
Mental note: er zitten dus twee afzonderlijke batterijen in het systeem (LED Remote en Intuvia 100) die je apart moet opladen/vervangen. Zou wel een verbeterpuntje zijn om deze ook de centrale accu te laten gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wie had dat ooit gedacht? Dat je ooit een fiets softwarematig zou kunnen bricken! 8)7

Dit keer ging het nog goed. Maar over een aantal jaren? Is dan een dure fiets ineens een stuk e-waste, een hele dure presse-fietsstalling geworden? ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Pensacola schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:07:
Het probleem is opgelost.
De batterij van de Bosch LED Remote was te leeg om een update te doen. Na het opladen is alles gelukt.
Mental note: er zitten dus twee afzonderlijke batterijen in het systeem (LED Remote en Intuvia 100) die je apart moet opladen/vervangen. Zou wel een verbeterpuntje zijn om deze ook de centrale accu te laten gebruiken...
Dat laatste hádden ze, maar het smart systeem is draadloos… en dus kun je niet de fietsaccu gebruiken. Eigenlijk wel logisch. Verandering is niet altijd vooruitgang dus.

Oh en supergave fiets!