Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarKel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05-2024
Goedemorgen Tweakers

Mijn vraag:
Op dit moment heb ik een volledig originele Creality Ender 6 3d Printer staan die gebruikt word voor allerhande onderdelen te printen. Nu wil ik enkele onderdelen in grotere oplage gaan printen en vroeg mij af of ik wat meer snelheid uit de printer kan halen door deze upgrade te doen:
https://www.123-3d.nl/Cre...1030078-i6804-t19186.html
Misschien heeft iemand hier ervaring mee, ik hoor graag van jullie!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-06 22:34

SA007

Moderator Tweaking
Ben je daadwerkelijk beperkt door je extrusiesnelheid, dan is een hotend upgrade wellicht een goed idee.
Kan je proberen door die snelheid hoger te zetten en kijken of je kop dan teveel afkoelt tijdens het printen.
Dat is ook het enige wat je upgrade hier, een kop die meer vermogen kan leveren (en daarbij thermische stabiel te blijven hopelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TorxWorx
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 14-06 12:09
Wat voor onderdelen print je? Ligt je focus op structurele onderdelen of meer op onderdelen met veel details en overhangs? En wat zijn nu je printsnelheden? Met snelheid verlies je ook meestal nauwkeurigheid en kwaliteit. Het vermogen van de printkop is meestal niet het probleem. Het probleem zit in de warmteoverdracht van hotend naar filament. Door de hogere snelheid verblijft het filament korter in de hotend dus heeft het filament minder tijd om op te warmen. Met een test kun je zo zien waar de bottleneck zit met je huidige systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-03 19:13
Ik had deze hotend combo (printer inmiddels weggegeven) en dit is absoluut geen drop in replacement.
Indien je een BL-Touch gebruikt die nu in de fan housing zit dan zul je een nieuwe mount moeten
installeren naast de cover want er is geen ruimte in deze zwarte behuizing.

Ten tweede maar dat was misschien mijn maandag morgen model was de duct van de Part cooling fan te laag waardoor deze zelfs lager zat dan de nozzle zelf.

Dit is overigens gewoon een Phaetus Dragon HF met een aangepaste mount en een hele tiny fan.

[ Voor 11% gewijzigd door Sanchezzz op 19-12-2023 11:05 . Reden: aanvulling ]

• WarKel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05-2024
TorxWorx schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:31:
Wat voor onderdelen print je? Ligt je focus op structurele onderdelen of meer op onderdelen met veel details en overhangs? En wat zijn nu je printsnelheden? Met snelheid verlies je ook meestal nauwkeurigheid en kwaliteit. Het vermogen van de printkop is meestal niet het probleem. Het probleem zit in de warmteoverdracht van hotend naar filament. Door de hogere snelheid verblijft het filament korter in de hotend dus heeft het filament minder tijd om op te warmen. Met een test kun je zo zien waar de bottleneck zit met je huidige systeem.
Ik print voornamelijk structurele onderdelen die we aan onze eigen producten bevestigen. Ik zal binnenkort eens de speedtest runnen en kijken waar de grens van de printer ligt. Dank voor de info!
Sanchezzz schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:33:
Ik had deze hotend combo (printer inmiddels weggegeven) en dit is absoluut geen drop in replacement.
Indien je een BL-Touch gebruikt die nu in de fan housing zit dan zul je een nieuwe mount moeten
installeren naast de cover want er is geen ruimte in deze zwarte behuizing.

Ten tweede maar dat was misschien mijn maandag morgen model was de duct van de Part cooling fan te laag waardoor deze zelfs lager zat dan de nozzle zelf.

Dit is overigens gewoon een Phaetus Dragon HF met een aangepaste mount en een hele tiny fan.
Ik heb nog een volledige standaard printer, dus nog geen automatische leveling kit erop. We hebben de printer al enige jaren en gaan nu pas wat meer productie ermee draaien. Ik zag toevallig deze kit voorbij komen en vroeg mij inderdaad af of dit de moeite waard is. Dank voor de info!

Wat ik voornamelijk ga printen zijn deze geleiders. We printen deze massief omdat deze toch wel veel gewicht moeten kunnen dragen en tegen een stootje moeten kunnen.

https://drive.google.com/...2O80sRlO/view?usp=sharing