Tidal streamen naar een UPnP Device vanaf een pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 04:00
Hi,

Heb een primare i32 amp met mm30 module (digitale ingangen, netwerkverbinding, streaming).
De versterker is wat ouder en de app die er voor gemaakt is kan niet mee met de ontwikkelingen van streaming diensten dus tidal afspelen met die app gaat niet/nooit meer lukken.

Ik heb ontdekt dat ik op mijn iphone een app mconnect kan installeren die de module als UPnP device herkent waardoor ik wel tidal kan streamen.

Omdat de versterker in mijn werkkamer staat zou ik het liefst tidal in een wat grotere applicatie op mijn pc draaien. Ik heb tot nu toe niet een vergelijkbare app als mconnect voor windows 11 kunnen vinden. Wel heb ik Bubble UPnP server op mijn pc geinstalleert die ook de mm30 module ziet als media renderer.

De overblijvend schakel is dan hoe ik dit geheel als sound ouput device in windows kan gebruiken, of misschien in de browser.
(Heb er niet echt veel verstand van dus hoop dat dat niet teveel blijkt ben een beetje trial en error type.) O-)

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als het moederbord van de PC een digitale audio uitgang heeft kan je de DAC in de Primare gebruiken.
Geeft zelf de voorkeur aan optisch vanwege geen kans op brommen maar coax of usb kan ook.

[ Voor 7% gewijzigd door bouwfraude op 18-12-2023 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Mm als ik de audio out van de pc zou gebruiken zou ik niet zo moeilijk hoeven doen. Ik vertrouw windows niet qua bit perfect weergeven en de afstand pc versterker is vrij groot. Dacht dat met casten in iig windows niet de kans krijgt 44khz naar 48khz te upsamplen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die MM30 module heeft ook USB en daar zou een driver voor beschikbaar moeten zijn bij primare. Ik zie hem zo even niet, maar dan heb je een directe aansluiting te pakken. Beter krijg je het niet lijkt me.

Draadloos alternatief: een Pi met iets als Volumio en Tidal connect plugin er op, en dan een digitale of dac HAT naar je amp.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Dank. Ik heb al een squeezebox uit de tijd dat 1/2 rweakers nog niet geboren was die ik met logitech media server vanuit de pc kan aansturen incl tidal. Had alleen gehoopt dat er wat meer in zat aangezien de de media server interface zacht gezegd nogal spartaans is en de squeezebox een 2e handsje is omdat nr 1 met ouderdomsverschijnselen was overleden. Een usb kabel van 15m lijkt me niet de elegantste oplossing afgezien dat ik niet alle windows pingels door de muziek heen wil horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Even een achterafje:
Het afspelen van tidal met de mediaserver op de pc naar de squeezebox is inmiddels officieel niet meer mogelijk. De service is getermineerd afgelopen maart.
Om mijn oorspronkelijke vraag te beantwoorden heb ik het programma JamCast gevonden wat voorlopig iig alle windows sound naar de versterker kan casten. Ik heb nog een vraag aan de makers lopen of hun betaalde versie (die per app kan casten) ook win 11 aankan aangezien die niet in hun faq wordt genoemd.

Pagina: 1