Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-06 15:38
Ik sta op het punt een nieuwe TV te kopen - het apparaat dat ik voor ogen heb kan ik bij de winkel nieuw in doos kopen, of "nieuw gerepareerd" (refubished) tegen een aantrekkelijke korting. De leverancier claimt dat de garantievoorwaarden identiek zijn als wanneer ik een totaal nieuw exemplaar zou kopen en dat er geen echte nadelen aan verbonden zijn.De gerepareerde TV is overigens (om welke reden dan ook) voorzien van een nieuw paneel.

Mijn vraag is of er ervaringen hiermee zijn - wie heeft eerder een refurbished TV (of vergelijkbaar, bijv. een monitor) gekocht? En zo ja, wat zijn die ervaringen? Gewoon lekker pakken die korting of beter laten liggen voor een totaal nieuw exemplaar?

Beste antwoord (via Dreadnought op 19-12-2023 23:48)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bij zaken als Hofma, Smits, Kamera Express en HelloTv nooit de website prijs voor een TV betalen. Even mailen en de prijs kan omlaag :) Vooral erg interessant voor de 65/77/83" modellen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:18

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als de korting goed genoeg is zou ik daarvoor gaan. Het paneel is nieuw en dat is het belangrijkste onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:22

Barrycade

Through the...

Het is een persoonlijk dingetje. Als je bv ook nooit wat 2e hands hebt gekocht of gereviseerd moet je overwegen of je dat met een apparaat wil doen waar je iedere dag letterlijk naar kijkt.

Ik heb er geen problemen mee als de prijs ook te verantwoorden is. En ik neem daarbij ook het milieuoogpunt als overweging mee.

De apparaten die ik heb die gereviseerd zijn doen allemaal zoals verwacht. En net zo lang als ik van een nieuw exemplaar zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
Ik koop met regelmaat 2e hands spullen (ik sleutel zelf ook wel graag, niet aan TV's overigens ;)).... met refurbished heb ik echter geen ervaring (da's puur toeval overigens). Ik ga er ook vanuit dat en professioneel gerepareerd apparaat niet anders hoeft te zijn dan een nieuw uit de fabriek apparaat, al zou je kunnen twijfelen (bijv: was het paneel kapot door een val en is er wellicht meer schade)?

De korting bedraagt een stevige 200 euro, dat is zo'n 10% van de nieuwwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ik had het gedaan. Scheelt hoop geld voor exact hetzelfde product.. Ik doe het zelf ook als de mogelijkheid er is en tot zover geen slechte ervaring gehad.

Misschien dat het uitpakken wat minder romantisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Dreadnought schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:24:
Een TV van 2000 euro zou ik zelf sowieso al nooit van m'n leven kopen, maar bij zo'n bedrag zou ik ook echt niet voor refurbished gaan. Voor die prijs wil je gewoon een perfect exemplaar en is een vingerafdruk al een geldige reden om 'm terug naar de winkel te brengen.

200 euro is altijd mooi meegenomen, maar als dat voor jou nog genoeg geld is om hier over te twijfelen zou ik me eerder af gaan vragen of je wel zoveel uit moet geven aan een TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Refurbished is niet altijd "gerepareerd". Dus hoe kom je tot die conclusie?

Vaak zie je partijen die vanuit de fabriek refurbished zijn. Volgens mij gaat dat om partijen die in eerste instantie niet door de kwaliteits controle komen en opnieuw gechecked zijn.

Zeker als de winkel gewoon fabrieksgarantie geeft zou ik overwegen of het prijsverschil voldoende is om het idee weg te poetsen.

Maar ik begrijp dat je voor dit soort prijzen meestal nog kan gaan handelen met een winkel, dus wellicht kan je deze tv bij een andere aanbieder nieuw wel voor die 1800 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
@Oon: het is geenszins de vraag of ik me dit apparaat kan veroorloven, ook tegen het volle bedrag. Maar.. ook ik kan mijn geld maar 1x uitgeven en bespaar graag waar het verantwoord kan. Maar ja, ik wil zeker een perfect exemplaar en feitelijk verwacht ik dit in ook te krijgen. Sterker nog, indien de winkelier me niet zou hebben vertelend dat het om een gereviseerd model gaat zou ik het niet hebben geweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
@Barrycade: de winkelier geeft zelf aan dat de TV gerepareerd is, zodoende dat ik dit weet. De winkel geeft idd de volledige garantie. Het idee om te gaan onderhandelen kan ik eens overwegen, al heb ik zelf niet het idee dat dit makkelijk is (tenzij ik ergens ga waar de vraagprijs sws al veel te hoog is)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Nee dat bedoel ik niet lees dit topic eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Zal voor dat geld vast een OLED zijn. Wil je het merk + type plaatsen? Of ben je bang dat de deal dan naar iemand anders gaat :+

Bij een goede zaak vind ik refurbished prima, maar bij zaken met matige garantie afhandeling (Hofma, HelloTV etc) loop ik er met een boog omheen. Of nog erger, zaken met buitenlandse TVs (El Vidas, Plasmavisie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
Haha ja ik wilde de deal idd graag even voor mezelf houden :D. Maar het gaat over een mooie OLED idd, te koop bij een betrouwbare zaak en een NL-exemplaar.

Overigens... ik zie dat ik bij KameraExpress + Cashback een flink stuk in dezelfde richting kom, scheelt nog geen 100 euro. Dat is wellicht ook wel een een erg aantrekkelijke deal..

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Bij zaken als Hofma, Smits, Kamera Express en HelloTv nooit de website prijs voor een TV betalen. Even mailen en de prijs kan omlaag :) Vooral erg interessant voor de 65/77/83" modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
Inmiddels heb ik mijn besluit genomen. Na enige wikken en wegen ben ik toch voor een TV nieuw uit doos gegaan. Dankzij de tip van @stin00 heb ik contact gelegd met KameraExpress en een aanbod gekregen wat scherp genoeg was om af te zien van een gerepareerde TV. Nu nog even wachten tot het toestel geleverd wordt en hangt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS99
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-05 08:24
Dreadnought schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:24:
Ik koop met regelmaat 2e hands spullen (ik sleutel zelf ook wel graag, niet aan TV's overigens ;)).... met refurbished heb ik echter geen ervaring (da's puur toeval overigens). Ik ga er ook vanuit dat en professioneel gerepareerd apparaat niet anders hoeft te zijn dan een nieuw uit de fabriek apparaat, al zou je kunnen twijfelen (bijv: was het paneel kapot door een val en is er wellicht meer schade)?

Veel merken hebben cashback acties, ik kreeg € 200 terug op mijn LG TV.
Pagina: 1