Harman Kardon Citation Wifi Probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pownmonkey
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-05 18:18
Goeieavond Tweakers!

Situatie:
Ik heb 3 Citation speakers
-Citation 200
-2x Citation One

En twee Routers:
-router van Asus Rt-AX82U.
-router van Odido

WIj hebben sinds kort glasvezel gekregen.
De router van zyxel zend geen wifi uit.
Asus router staat in AP mode.

Sinds kort willen de citation speakers gewoon helemaal niet door de laatste stap van het verbind proces komen in de google home app.
-2,4 en 5,0 Ghz zijn gesplitst.
-beide een andere naam
-wifi AX staat uit

Wanneer ik een hotspot aanmaak met mijn S22 Ultra met hetzelfde SSID en wachtwoord dan wil de speaker gewoon door het installatieproces heenkomen.
Zodra ik de hotspot uitzet (en dus de router weer aan) is de speaker onvindbaar in het netwerk en begint het gezeik weer vanaf stap 1..

Welke instelling staat er fout in de router van Asus?! ik heb dit probleem nog nooit gehad en ik word er helemaal gek van.
Heeft het te maken met beamforming? of gewoon simpelweg de "Nieuwigheid" van de router waardoor de citation en router niet kunnen communiceren met elkaar?

Hellup _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

-edit
Schijnbaar ligt 't aan odido
https://community.odido.n...tation-200-speaker-359392

https://community.odido.n...l-t-56-359178/index2.html

Dussss beter dat zie die firmware update er snel uit doen

[ Voor 13% gewijzigd door pownmonkey op 18-12-2023 00:33 . Reden: Anderen met hetzelfde probleem gevonden ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardKoekjes
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 29-04-2024
Hallo medeTweaker,

Hier in huis ongeveer hetzelfde probleem. Sinds de overstap op Odido is mijn Citation 200 gedegradeerd tot klein meubeltje in de hoek. Factory setting gepoogd en nu kan ik ook via bluetooth niet meer connecten.

Het zal vast lang duren voordat die firmware update er komt.

Als ik mag vragen, heb je al gepoogd de Zyxel geheel uit je netwerk te halen en de Asus alle functies in je netwerk te laten overnemen? Daar zit ik nu aan te denken, alhoewel dat wel weer de aanschaf van een nieuwe router gaat veroorzaken ...

Op zoek naar ervaringen van anderen op dit gebied. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pownmonkey
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-05 18:18
@GerardKoekjes

Dankjewel voor je reactie.
Beetje laat met terug reageren.
Gelukkig heeft Odido de firmware update gepushed dus mijn speakers werken alle 3 weer!

Hopelijk werkt het bij jou ook weer.
Anders was een nieuwe router aanschaffen inderdaad nodig geweest.

Groetjess!

• florislw
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-01 23:10
Voor wie hier nog niet uit is:
Odido heeft een firmware update waarmee dit probleem verholpen wordt. Om deze te ontvangen moet je momenteel via het forum van Odido een verzoek doen op dit thread: https://community.odido.n...-en-wifi-connectie-359185

Wat omslachtig allemaal :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharleyAimee
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11-2024
Hi! ik heb sinds januari glasvezel en heb precies dezelfde problemen. Kan mijn Harman Kardon citation One boxen en mijn Evohome thermostaat met geen mogelijkheid verbinden. Heb ook al de kanalen gesplitst in 2.4ghz en 5ghz etc.

Graag zou ik hiervoor een oplossing willen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:36

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Heb je de link uit de post boven je gevolgd? En je modem aangemeld voor de firmware update? Volgens mij heb je je op het verkeerde forum geregistreerd ;)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 13:57
Heb nu ook het probleem, om de dag is de HK Multibeam 700 de verbinding kwijt.
Heb Internet van Ziggo, signaal heb ik al gespitst naar 2,4Ghz/5Ghz, probleem blijft ?.

***Edit**
Probleem waarschijnlijk opgelost, nog even paar dagen testen.

[ Voor 18% gewijzigd door Albert020 op 12-05-2024 13:28 ]

Pagina: 1