Verwijderen foto's iCloud door Photosync

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brosnan
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-01 14:20
Hi,

In mijn zoektocht naar een goede tool om een backup te maken van mijn foto's (iPhone/iCloud ) vond ik via dit forum Photosync.

Werkt top is mijn eerste indruk, alleen ik testte met een klein aantal foto's die ik daarna uit Photosync verwijderde omdat er voor mij geen reden is ze daar te houden (ik zoek geen continue sync).

Toen bleek alleen dat ze daarmee ook uit mijn iCloud verdwenen. Hoe kan ik dat voorkomen? Ik heb zitten zoeken bij de instellingen, maar kan het niet vinden.

Alvast bedankt voor een reactie!

Alle reacties

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:34

talin

ES-MA

volgens mij heb je je foto's staan in iCloud.
dus je telefoon is een afstandsbediening voor wat je in de icloud doet.
als je dus foto's verwijderd met je telefoon dan verwijderd die ze ook in icloud.

want als je een foto maakt dan wil je ( of niet ) dat deze ook in de iCloud komt te staan.

ik kan niet echt opmaken of je dingen doet op een iOS of MacOS apparaat.
en wat je doel is, wil je een bestand die bijvoorbeeld "backup foto's" gaat heten en die je elders kan opslaan?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Brosnan
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-01 14:20
Hi,
Dankjewel voor je reactie.

Het lastige hier is dat ik middels de app Photosync de backup maak, maar ik wil niet dat de foto’s in Photosync blijven staan nadat de backup voltooid is. Alleen in Photosync verwijderen resulteerde bij mij in verwijderen uit iCloud en dat kan niet de bedoeling zijn. Althans ik wil dat niet :)

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:45
Het staat hierboven: er staan geen foto’s in Photosync, het is een management tool voor de foto’s op je telefoon en daarmee (als dat zo is ingesteld) je iCloud.