De pc die ik gebouwd heb zo'n 12 jaar geleden staat nog bij mijn ouders en doet dienst als multimedia, muziek, youtube, browse, email computer. Nu kreeg ik de klacht dat hij nu toch wel echt heel traag wordt (25min om op te starten etc) en of ik hem niet eens een upgrade kon geven. Bij deze dus het topic.
Ik heb net zelf mijn eigen pc gebouwd waar ik dit nu op typ maar dat is een ander caliber dan wat ik nu zoek (14700k, 7900xtx). Ik moet zeggen dat ik meer moeite hebben met door de bomen het bos te zien bij de budget opties dan bij de high end opties.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internet browsen, youtube, email, office, muziek. De lichte huis taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het goedkoop houden voor ze, ik dacht rond de €500. Dat moet haalbaar zijn hoop ik.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en scherm blijven sowieso. Ik heb de hoop om de kast en eventueel de voeding te kunnen hergebruiken
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, cpu, opslag, ram, misschien een videokaart?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, bang for buck heeft de prio
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, zuinig en snel heeft de voorkeur
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoor graag wat er mogelijk is want ik zie door de opties niet meer wat ik nodig heb.
Ik plaats de opzet van de oude pc, ik weet alleen niet wat voor kast het is. Er staat Adiance op maar krijg deze kast niet gevonden als ik daar op zoek.
:strip_exif()/f/image/JdDSZYUDn27WrQPG9s5fWrvp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TTcMYdQJBN3M7UWeoXjbD0e7.jpg?f=fotoalbum_large)
De oude pc:
Wat ik heb gevonden waarvan ik denk dat het goed is. Dit kan hopelijk met de bestaande voeding en in de bestaande kast.
Ik heb net zelf mijn eigen pc gebouwd waar ik dit nu op typ maar dat is een ander caliber dan wat ik nu zoek (14700k, 7900xtx). Ik moet zeggen dat ik meer moeite hebben met door de bomen het bos te zien bij de budget opties dan bij de high end opties.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internet browsen, youtube, email, office, muziek. De lichte huis taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het goedkoop houden voor ze, ik dacht rond de €500. Dat moet haalbaar zijn hoop ik.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en scherm blijven sowieso. Ik heb de hoop om de kast en eventueel de voeding te kunnen hergebruiken
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, cpu, opslag, ram, misschien een videokaart?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, bang for buck heeft de prio
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, zuinig en snel heeft de voorkeur
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoor graag wat er mogelijk is want ik zie door de opties niet meer wat ik nodig heb.
Ik plaats de opzet van de oude pc, ik weet alleen niet wat voor kast het is. Er staat Adiance op maar krijg deze kast niet gevonden als ik daar op zoek.
:strip_exif()/f/image/JdDSZYUDn27WrQPG9s5fWrvp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TTcMYdQJBN3M7UWeoXjbD0e7.jpg?f=fotoalbum_large)
De oude pc:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD FX-8150 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | MSI 990FXA-GD65 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitors | Samsung Syncmaster 2443BW Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master B700 | € 0,- | € 0,- |
| Totaal | € 0,- | |||
Wat ik heb gevonden waarvan ik denk dat het goed is. Dit kan hopelijk met de bestaande voeding en in de bestaande kast.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 124,- | € 124,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE AX V2 | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 6500 XT OC Edition | € 177,29 | € 177,29 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF432C16BBK2/16 | € 34,90 | € 34,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 1TB | € 71,90 | € 71,90 |
| Totaal | € 537,09 | |||