Welke termijn staat voor hergebruik nummers?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn zoon van 10 heeft nu een mobiele telefoon (kan niet achterblijven met de klasgenoten).
Ik heb bij Youfone een simkaart aangevraagd en die heeft hij nu in gebruik.

Echter wordt hij bestookt door verschillende mensen met Whatsapp berichten en wordt hij ook regelmatig gebeld. Alle berichten beginnen vaak met Hoi Elly, Dag Elly etc.. Het nummer is dus van een Elly geweest.

Ik heb mijn zoon geïnstrueerd dat hij geen nummers opneemt die hij niet kent, dus dat doet hij ook niet, maar ik vind het wel een rare gang van zaken dat dit kan.

Hele normale berichten en uitnodigingen voor borrels etc. maar mijn zoon heet geen Elly.

Hoe is dit eigenlijk mogelijk? Ik heb altijd begrepen dat een nummer minstens 2 jaar uit de roulatie moet zijn voor dat deze weer mag worden hergebruikt, maar als er nu actief berichten persoonlijk binnenkomen, lijkt me dat niet het geval.

Iemand die het weet?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:17
Er is geen wetterlijk 'afkoelingstermijn', providers hergebruiken het nr al na 3 maand.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-05 22:53

H-W

Meestal tussen de 3 en 6 maanden. Als het echt vervelend wordt kan je altijd een nummerwissel naar een ander nummer aanvragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:54

Honesty

kattenneus!

Dan heb je nog geluk mijn zoontje had het oude telefoonnummer van een dealer en kreeg allemaal bestellingen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wellicht is er nog een larf die in de toekomst naar een mobiel gaat is het wellicht een idee om een (gratis) prepaid te kaartje te bemachtigen en dat nummer actief houden in een oude telefoon. Vaak is één keer per half jaar mee bellen voldoende. Tegen de tijd dat larf er aan toe weet je in ieder geval of het een 'schoon' nummer is en kun je met nummerbehoud naar een abonnement.

[ Voor 7% gewijzigd door jant op 18-12-2023 00:11 ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41
Ik heb dit 8 jaar geleden ook gehad.

Krijg ik voor mijn werk telefoon een telefoonnummer van een tiener en zat ik plotseling in een groepsapp van zijn klas.

En zijn moeder stuurt ook gezellig foto’s.

Heb toen met KPN gebeld.
Deze hebben toen mij een nieuw nummer gegeven.

Het bleek dat het nummer pas 1 week buiten gebruik was.
Sommige provider hanteren een afkoelmethode en sommige niet.
Die was trouwens een KPN dochter en niet van KPN zelf.

KPN hanteert zelf een afkoel van volgens mij 3 maanden.

Later ook die moeder gebeld die schrok wel even dat haar zoon niet meer zijn nummer had.

Ik zou persoonlijk even Youfone bellen en vragen om een nieuw telefoonnummer, dat kunnen ze zo regelen en dan krijg je ook nog een mooi nummer als je een beetje geluk heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Heel bijzonder. We hebben Youfone gebeld en de situatie uitgelegd, dat hij appjes krijgt en gebeld wordt etc.

Hun antwoord was dat we de simkaart 5 minuten uit de telefoon moesten halen en dan herstarten. We konden het nummer behouden en daarna zou het opgelost zijn.

Die mensen hebben echt geen idee waar ze over praten _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:34
wat ik gedaan heb is een simkaart (nr dus) aanschaffen met prepaid, jaar niet gebruiken, dan overzetten naar een abbo voor mijn ouders.
Doordat telefoonnummer jaar niet bereikbaar is zijn mensen zelf verder gaan zoeken hoop ik. Zolang hij in je zoons mobiel zit blijven ze bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
99ruud99 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:45:
wat ik gedaan heb is een simkaart (nr dus) aanschaffen met prepaid, jaar niet gebruiken, dan overzetten naar een abbo voor mijn ouders.
Doordat telefoonnummer jaar niet bereikbaar is zijn mensen zelf verder gaan zoeken hoop ik. Zolang hij in je zoons mobiel zit blijven ze bellen.
Het is toch van de zotte dat als je de provider belt dat ze totaal geen benul hebben wat het probleem is.

We zien het nog maar even aan, maar het is wel mag dat mijn zoon via whatsapp voor allerlei gelegenheden wordt uitgenodigd en gebeld etc. Hij kan er mee dealen, dat scheelt wel, maar het hóórt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:34
Hoort niet maar helaas wel de realiteit tegenwoordig. Wees nog blij dat het geen dealer / andere 18+ activiteiten verschaffer was, stel dat je zoon allerlei fotos toegestuurd kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-05 22:53

H-W

En anders zoek je zelf een leuk ander nummer uit, dat je overzet naar je Youfone abonnement? Moet absoluut kunnen, ik hoop alleen dat die lui dat begrijpen (ik heb heel hard gelachen om de oplossing met die 5 minuten).
Pagina: 1