4k 27 inch macbook pro flikkert soms

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkert1997
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-05-2024
Hallo iedereen,

Ik zoek advies over een probleem dat ik ondervind met mijn Philips 382E1CA 27-inch 4K monitor, die ik via HDMI aansluit op mijn MacBook Pro.

Probleembeschrijving:
Mijn Philips 382E1CA monitor vertoont af en toe flikkeringen wanneer deze via HDMI is aangesloten op mijn MacBook Pro. Dit probleem lijkt willekeurig op te treden zonder een duidelijk patroon in frequentie of specifieke omstandigheden.

Wat ik al geprobeerd heb:

Controle van de HDMI-kabels en aansluitingen.
Nakijken van de monitor- en MacBook-instellingen.
Testen van de monitor met een andere laptop, waarbij geen flikkeringen optraden.
Overweging:
Ik overweeg of het probleem kan liggen aan de combinatie van de 4K-resolutie en de HDMI-aansluiting. Ik denk erover om de monitor te verkopen en een monitor met een andere resolutie aan te schaffen. Voordat ik deze stap neem, zou ik graag jullie meningen en ervaringen horen.

Specifieke vragen:

Heeft iemand ervaring met flikkerproblemen bij het gebruik van een Philips 382E1CA (of vergelijkbaar model) met een MacBook Pro via HDMI?
Zou een verandering in resolutie of monitor een oplossing kunnen zijn voor dit probleem?
Zijn er bekende compatibiliteitsproblemen tussen 4K-monitoren en MacBook Pro's via HDMI?
Welke stappen kan ik ondernemen om dit probleem te diagnosticeren en op te lossen voordat ik overga tot de verkoop van de monitor?
Elk advies of suggestie is zeer welkom. Ik waardeer jullie inzichten en hulp bij het nemen van deze beslissing.

Bedankt voor jullie tijd en hulp.

Met vriendelijke groet,

Rik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:49
Welke Macbook pro?
Het klinkt als een kabel- of connectieprobleem.

Opties:
A. Sluit de monitor aan via displayport (USB C/Thunderbolt -> displayport).
B. probeer een andere (nieuwe) HDMI kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-05 14:06
IS het een Macbook met een M1 chip?

Indien ja, dan neem geen moeite met een ander scherm te kopen. Deze willekeur van flikkeringen in je scherm hebben tal van mac gebruikers met een M1/M- chip.

Dit probleem dook als eerste op bij de Mac Studio, en later ook bij vele andere gebruikers. Dit is niet simpelweg een andere kabel, monitor of zelfs andere docking/display hub.

Wat bij ons op het werk wel hielp om het sporadische flikkeren tegen te gaan is via je display settings in je OS het color profile te wijzigen naar een sRGB profiel.

Hier ook een linkje van BenQ, die heeft er zelfs een how to voor op hun pagina geplaatst:
https://www.benq.com/en-u...rnal-monitor-flicker.html
En hier nog een linkje van een discussie forum waar meerdere gebruikers problemen dan wel mogelijke oplossingen melden:
https://forums.macrumors....creen-flickering.2325279/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuelRave
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-04 19:08
Mijn beeldscherm kan met USB-C aangesloten worden op een Thunderbolt 4 poort en werkt probleemloos (ik heb een Mac Studio M1 Max).
Dit beeldscherm heb ik: LG 27UP85NP-W 27" 4K 60Hz IPS