Microsoft outlook spam mails

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 11:49
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag m.b.t Microsoft outlook.

Ik gebruik deze mail service al jaren, maar ik heb sinds ongeveer 4 a 5 maanden nu héél veel last van spam mails die gewoon in mijn berichtenbox komen.

Deze spam mails komen met grote hoeveelheden achter elkaar binnen, soms tot wel 70 per dag.

Het rapporteren voor spam heeft geen zin dit heb ik al heel veel geprobeerd, is er een andere manier om hier vanaf te komen?

Met mijn Gmail en iCloud mail het ik hier helemaal geen last van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWnokWTb7gs_LeOaqQJW310Km14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ER3Xb8dTfiMlE30tbdOwAVrf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door anothergenius op 17-12-2023 17:49 ]

Beste antwoord (via anothergenius op 19-12-2023 16:37)

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Het is herkenbaar wat je schrijft en idd behoorlijk ergerlijk. In het onderstaande topic staan wat dingen die je zou kunnen doen en dan vooral het aanmaken van wat basisregels in outlook waardoor die mail meteen in je spambox verdwijnt of in je trash;

Sinds paar maanden spam welke ik niet kan stoppen (hotmail)

Dat dit soort overbekende spam van de mailservers überhaupt doorkomen is mij een raadsel. Lijkt mij dat die meteen van de sevrers afgegooid kunnen/moeten worden zonder dat ze bij de geadresseerde aankomen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zyk
  • Registratie: Mei 2023
  • Nu online

Zyk

Ik heb de domeinen waar de afbeeldingen vandaan gehaald worden gebruikt als filterregel en ben daarmee 90% kwijt.

Er is nagenoeg 0% kans dat ik een legitieme email ontvang waar “leaadpersons” of “zupimages” in voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:23
Ik volg deze even, mijn pa heeft er sinds een aantal weken ook last van.
Ook met regels krijg ik het niet opgelost omdat domeinen/ip's wijzigen.

Snap het ook niet echt want van oudsher is de MS spamfilter in mijn ervaring echt best wel goed.

Ik krijg nooit spam in mijn +/- 24 jaar oude hotmail, en die van mijn pa is ook al een paar decennia oud. Is gewoon ineens begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
KnoxNL schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:09:

Snap het ook niet echt want van oudsher is de MS spamfilter in mijn ervaring echt best wel goed.

Ik krijg nooit spam in mijn +/- 24 jaar oude hotmail, en die van mijn pa is ook al een paar decennia oud. Is gewoon ineens begonnen.
Hij is zo goed dat je als bedrijf (die niet groot genoeg is zoals ING) die veel gelijksoortige mails verstuurd (bijvoorbeeld bevestigingen), met ook nog een bijlage (PDF) met regelmaat in de Spam belandt of zelfs daar niet.

Dus goed in de zin dat spam niet doorkomt misschien, maar ook dusdanig belabberd, dat legitieme mail ook met regelmaat niet aankomt. Waar we overigens met Gmail nooit last mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
KnoxNL schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:09:
Voor spam moet je mailadres bekend zijn geraakt. Er zijn dus genoeg adressen die nooit "gevonden zijn", en dus spamvrij blijven. Het is dus heel moeilijk om adressen te vergelijken. En zo kan het "opeens beginnen" ook een gevolg zijn van het feit dat het mailadres in een datalek oid gezeten heeft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Het is herkenbaar wat je schrijft en idd behoorlijk ergerlijk. In het onderstaande topic staan wat dingen die je zou kunnen doen en dan vooral het aanmaken van wat basisregels in outlook waardoor die mail meteen in je spambox verdwijnt of in je trash;

Dat dit soort overbekende spam van de mailservers überhaupt doorkomen is mij een raadsel. Lijkt mij dat die meteen van de sevrers afgegooid kunnen/moeten worden zonder dat ze bij de geadresseerde aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
RCBL schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:38:

Top, ik heb dit ingesteld.
Nu afwachten hoeveel spam ik nog in mijn mailbox krijg.

Dankjewel voor de doorverwijzing naar dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
Even terugkomend op het antwoord van @RCBL dit heeft voor mij geholpen!

Ik heb het topic bekeken en ook de stappen gevolgd en vanaf gister tot nu zijn alle 125 spammails in de spam filter gekomen! :)
Pagina: 1