Koffer nooit aangekomen op bestemming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zaterdag 2 december 2023 vloog mijn vriendin dus met Transavia via Schiphol Amsterdam. 2 koffers zijn ingecheckt 1 koffer 1 handbagage die ook mee mocht.

Aangekomen in Casablanca is de grote Samsonite koffer niet aangekomen en ze heeft paar uur gewacht. Uiteindelijk een rapport opgemaakt van vermissing op Casablanca International Vliegveld.

De koffer was mijn nieuwe Samsonite koffer dat ik vorige jaar had gekocht en de gewicht was 24KG.

Wij hebben ontdekt dat de koffer label verkeerd is gegaan en de koffer met Transavia naar Sharm El Sheikh is gegaan en op verkeerde naam.

De kleine handbagage is wel op bestemming aangekomen.

Nog steeds zoek actie gaande en ik heb apart ook al een klacht ingediend bij Transavia. De koffer een ruime Samsonite heeft mij €239,- gekost. Inhoud mogelijk €150. Ze had zelf een Samsonite koffer 2015 groot maar mijn nieuwe is nog iets groter waardoor ze mijn koffer mocht lenen.

Wat kunnen wij nu nog doen?

Nooit gedacht dat dit zou gebeuren en wij vliegen vaak.

Dit is de koffer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srSiOuHTVyrhcmkgIhBWsbkJW94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JdnKDdfHhQidOmHF8u7wqZVp.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt,
Pizza Hut

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2023 17:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XOR
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-09 23:59

XOR

Vervelende situatie, maar gelukkig zijn hier regels voor. Google verheldert een hoop: https://www.euclaim.nl/bagage/vergoeding
Als uw koffer na 21 dagen nog niet terug is, kan de koffer volgens Verordening 889/2002 en het Verdrag van Montreal als verloren worden beschouwd. In dat geval kunt u een claim indienen bij de airline en heeft u recht op maximaal 1288 trekkingsrechten. Die staan gelijk aan ongeveer €1.550 (afhankelijk van de wisselkoers).

[ Voor 57% gewijzigd door XOR op 17-12-2023 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Allereerst deze doornemen, inclusief alle sub-pagina's.

Ik mag hopen dat het een en ander al bekend is gemaakt bij de vliegmaatschappij? Daarna ook jouw eventuele reisverzekering ingeseind?

We zijn inmiddels 2 weken verder, de kans dat je jouw koffer nog weer gaat zien is nagenoeg nul. (bene there, done that).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18:20
Afwachten waar transavia gaat doen. Staan redeljjj goede bedragen voor die ze dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal tot dusver. Ik neem aan dat ik recht heb op de vergoeding van de koffer + de inhoud? Niet de volle €1.550?

Ik vlieg aanstaande zaterdag met Transavia naar Casablanca via Schiphol. Heeft het zin om te melden bij de incheckbalie op Schiphol dat ze een fout hebben gemaakt? Kan ik nog ergens een melding doen naast Transavia op Schiphol.

Ik heb nu echt geleerd dat wij nu dubbel moeten checken als wij de koffer op de band zetten. Ik ga voortaan ook de label checken voordat de koffer verder de band op gaat. Wij dachten nooit hier aan en dachten nooit dat het fout zou kunnen gaan. Nog nooit zo iets meegemaakt en ik vlieg sinds mijn geboorte.

Ik kijk geregeld op the WorldTracer webform van Transavia en staat nog steeds op: ZOEKACTIE GAANDE. CHECK LATER NOG EENS

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2023 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:47:
Bedankt allemaal tot dusver. Ik neem aan dat ik recht heb op de vergoeding van de koffer + de inhoud? Niet de volle €1.550?
Heb je de website van Transavia gelezen? Daar staat dat je ook recht hebt op een vergoeding voor de spullen die je hebt moeten vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ja, daarom staat er 'maximaal 1288 trekkingsrechten' ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:59

Rmg

Ik vlieg aanstaande zaterdag met Transavia naar Casablanca via Schiphol. Heeft het zin om te melden bij de incheckbalie op Schiphol dat ze een fout hebben gemaakt? Kan ik nog ergens een melding doen naast Transavia op Schiphol.
Heeft geen zin, wat gaan ze doen bij de incheckbalie?

gewoon de 21 dagen afwachten, dan is ie echt 'verloren' en dan gewoon vergoeding in gang zetten
Ik heb nu echt geleerd dat wij nu dubbel moeten checken als wij de koffer op de band zetten. Ik ga voortaan ook de label checken voordat de koffer verder de band op gaat. Wij dachten nooit hier aan en dachten nooit dat het fout zou kunnen gaan. Nog nooit zo iets meegemaakt en ik vlieg sinds mijn geboorte.
Tjah eerste keer dat het fout gaat dus, vaak gaat het ook gewoon goed.
Ik kijk geregeld op the WorldTracer webform van Transavia en staat nog steeds op: ZOEKACTIE GAANDE. CHECK LATER NOG EENS
21 dagen afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:09
<knip> De HK is een paar deuren verderop.

[ Voor 82% gewijzigd door Ardana op 17-12-2023 22:23 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:27
Je reisverzekering raadplegen.

Als je die niet hebt, een doorlopende reisverzekering kost (als je alleen bent) echt maar een paar euro per maand, en is het zo hard waard als je een keer echt gedoe hebt op reis. En je hoeft er dan niet bij na te denken elke keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:24

Fiber

Beaches are for storming.

Hahn schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:11:
[...]

Ja, daarom staat er 'maximaal 1288 trekkingsrechten' ;)
<knip> Je weet beter dan aanzetten tot fraude.

[ Voor 27% gewijzigd door Ardana op 17-12-2023 22:25 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wachten, meer kan je niet doen.
Hier voor de zoveelste keer bagage die de overstap niet haalde.
Wel keurig een dag later bezorgd.

Je zou voor de volgende keer een airtag in koffers stoppen.
Maarja, dan moet iemand wel gaan zoeken

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik denk dat het helaas je geld terug vragen wordt bij Transavia en dat het dus een verzekeringskwestie is.

Kijkend op de website van Sharm el Sheikh verwacht ik daar niet een state of the art service. Maar je kunt ze wellicht zelf bellen.

In de toekomst wellicht een Apple AirTag in de koffer doen. Dan kun je hem meestal nog traceren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:45
Ik heb nu echt geleerd dat wij nu dubbel moeten checken als wij de koffer op de band zetten. Ik ga voortaan ook de label checken voordat de koffer verder de band op gaat. Wij dachten nooit hier aan en dachten nooit dat het fout zou kunnen gaan.
De kans is erg kleine dat er bij inchecken al een foutief label is afgegeven. Dit zijn allemaal geautomatiseerde systemen waarbij jouw boeking opgezocht wordt en er het bijbehorende label voor uitgeprint wordt. Het kan altijd gebeuren dat er koffers kwijtraken of vertraagd zijn. Het zou kunnen dat er een label van een andere koffer los is gekomen die aan jouw koffer heeft geplakt bijvoorbeeld. Het zou ook nog een fout van een medewerker kunnen zijn geweest als er koffers met meerdere bestemmingen op de carousel hebben gelegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:44
Woudloper schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:21:
Ik denk dat het helaas je geld terug vragen wordt bij Transavia en dat het dus een verzekeringskwestie is.

Kijkend op de website van Sharm el Sheikh verwacht ik daar niet een state of the art service. Maar je kunt ze wellicht zelf bellen.

In de toekomst wellicht een Apple AirTag in de koffer doen. Dan kun je hem meestal nog traceren.
Niet ieder vliegveld heeft een state-of-the-art website en sommige hebben niet eens een bagageband. Maar je moet hopen dat niemand je koffer heeft meegenomen en deze dus in Egypte op de luchthaven staat. Dan is de vraag of ze hem daar kunnen vinden....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag goede nieuws ontvangen! De vermiste koffer is gevonden in Egypte en gaat nu terug naar Amsterdam Schiphol. Wat een opluchting. Toch nog eerlijke dat het terecht is. Kunnen wij nog een schadevergoeding of een claim indienen dat mijn vriendin niks had? Op zijn minst moeten ze ons de kosten betalen voor ruimbagage 20KG dat wij extra hebben bijgeboekt denk ik en dat ze geen spullen had.

Wij hoeven niet naar Schiphol en wordt bezorgd op ons adres

Bedankt allemaal voor de reacties en de steun! Mijn vriendin bedankt jullie allemaal,

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2024 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:12
Je kan kosten voor 't missen van kleding, tandpasta/borstel en andere spullen die je gemist hebt tijdens je vakantie in de meeste gevallen wel declareren. Maar staat dit niet gewoon op de site van Transavia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk. Maar hij is terecht en dat is al waardevol. Wij waren zo in onzekerheid en vrij nieuwe koffer van 1 jaar.

We zullen dat ingang zetten zodra de koffer binnen is.

We hebben geleerd om voortaan ook te controleren of alles goed staat bij het inchecken. Het is fout gegaan bij het inchecken bij de balie

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2024 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:18:
Waarschijnlijk. Maar hij is terecht en dat is al waardevol. Wij waren zo in onzekerheid en vrij nieuwe koffer van 1 jaar.

We zullen dat ingang zetten zodra de koffer binnen is.

We hebben geleerd om voortaan ook te controleren of alles goed staat bij het inchecken. Het is fout gegaan bij het inchecken bij de balie
Toch is dat best raar, er komen bij inchecken gewoon de labels op naam en bestemming uit bij controle van het passport. Tenzij er nog een oud label in de printer hing is het heel opmerkelijk dat er een verkeerde geprint wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

superduper schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:54:
[...]

Toch is dat best raar, er komen bij inchecken gewoon de labels op naam en bestemming uit bij controle van het passport. Tenzij er nog een oud label in de printer hing is het heel opmerkelijk dat er een verkeerde geprint wordt.
Er zijn toch nogal wat handelingen en wat verschillende systemen van verschillende partijen die hier allemaal goed samen moeten werken, van het moment dat je incheckt tot je koffer daadwerkelijk in het vliegtuig zit kan er genoeg fout gaan.

Daarom ook altijd slim om een airtag oid in je koffer te stoppen, en zelf een een label op je koffer te zetten met (in het Engels) je contactgegevens. Dat laatste is vooral handig als iemand jouw koffer per ongeluk meeneemt, dat zal niet zo gauw door het personeel bij een vliegtuig gebruikt worden tenzij jouw koffer als enige ergens in een hoekje van de laadruimte blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De koffer was op verkeerde naam gezet en verkeerde bestemming. De handbagage mocht ook mee met inchecken met de koffer en de handbagage is wel goed aangekomen op bestemming.

Ik vind het ook heel raar en nog nooit sinds ik als baby vlieg dit mee gemaakt.

Ik had achter op de koffer ook mijn eigen naam en gegevens gedaan. Op notitieblok van Samsonite vouwbare in de houder. Er zaten op de koffer geen andere etiketten barcode van luchthavens. Uit privacy mijn vriendin heeft de label met verkeerde naam en een label met haar naam erop op de ene label staat het goede bestemming en op de andere de verkeerde bestemming met naam naar Sharm El Sheikh

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oon schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:01:
[...]

Er zijn toch nogal wat handelingen en wat verschillende systemen van verschillende partijen die hier allemaal goed samen moeten werken, van het moment dat je incheckt tot je koffer daadwerkelijk in het vliegtuig zit kan er genoeg fout gaan.

Daarom ook altijd slim om een airtag oid in je koffer te stoppen, en zelf een een label op je koffer te zetten met (in het Engels) je contactgegevens. Dat laatste is vooral handig als iemand jouw koffer per ongeluk meeneemt, dat zal niet zo gauw door het personeel bij een vliegtuig gebruikt worden tenzij jouw koffer als enige ergens in een hoekje van de laadruimte blijft staan.
Bedoel je deze? Maar moeten deze dan niet steeds worden opgeladen? Moet er geen verbinding zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgwXFHzDO5XAU0m9gA3A1r4a8cU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTRPjxLCNZjK3fiqysErzE38.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2024 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Er zijn verschillende trackeropties, de Apple Airtags werken over het algemeen het beste omdat die het breedste netwerk hebben, maar Samsung heeft er inderdaad ook. Daarnaast zijn er ook echte GPS-trackers die met een batterij werken, maar die doen het vaak maar een paar dagen voor de batterij op is en dat is niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oon schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:11:
[...]

Er zijn verschillende trackeropties, de Apple Airtags werken over het algemeen het beste omdat die het breedste netwerk hebben, maar Samsung heeft er inderdaad ook. Daarnaast zijn er ook echte GPS-trackers die met een batterij werken, maar die doen het vaak maar een paar dagen voor de batterij op is en dat is niet ideaal.
Werkt de Apple met onze Android. Omdat wij alles van Samsung hebben. Deze Apple en Samsung werken dus zonder batterij?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:13:
[...]

Werkt de Apple met onze Android. Omdat wij alles van Samsung hebben. Deze Apple en Samsung werken dus zonder batterij?
Nee er zit wel een batterij in, maar die gaat wel even mee (in ieder geval langer dan de gemiddelde vakantie). Er zit een bluetooth LE zender in die met behulp van Samsung/Android of Apple devices in de buurt zijn locatie trackt. Dat is meteen ook de achilleshiel, als er geen mobiele devices in de buurt zijn dan weet je ook de locatie niet. Mijn ervaring is dat het harstikke leuk is maar je de koffers nog wel eens kwijt bent qua locatie op een vliegveld (de laatste locatie is dan nog ergens op de tarmac en opeens de baggage hal bijvoorbeeld). Ook is het geen enkele garantie dat de luchtvaartmaatschappij er iets mee gaat doen als jij de locatie wel weet.

Overigens gaat het maar in een heel klein percentage van de vluchten mis en nog kleiner percentage dat een koffer echt zoek is. In 99,9%+ gevallen komt het uiteindelijk goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Offtopic: 4pack Samsung Galaxy smart tag 2 is momenteel bij bol in de aanbieding voor €84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het doorgeven. We zullen voor de 4 packs gaan i.p.v 2 packs bij CoolBlue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:02:
Vandaag goede nieuws ontvangen! De vermiste koffer is gevonden in Egypte en gaat nu terug naar Amsterdam Schiphol. Wat een opluchting. Toch nog eerlijke dat het terecht is. Kunnen wij nog een schadevergoeding of een claim indienen dat mijn vriendin niks had? Op zijn minst moeten ze ons de kosten betalen voor ruimbagage 20KG dat wij extra hebben bijgeboekt denk ik en dat ze geen spullen had.
Het is al eerder genoemd, maar je lijkt er niet op gereageerd te hebben: een reisverzekering kan hier helpen. Mijn polis:
U bent verzekerd voor :

de kosten van noodzakelijke aanschaf van kleding en toiletartikelen door vertraagde aankomst van bagage op uw
vakantieadres. De maximale uitkering is € 250 per verzekerde;
...en daar heb ik - 20 jaar geleden, maar toch - goed gebruik van gemaakt toen bagage een week later aankwam tijdens een zomervakantie en ik toch kleding nodig had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

vanaalten schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:31:
[...]

Het is al eerder genoemd, maar je lijkt er niet op gereageerd te hebben: een reisverzekering kan hier helpen. Mijn polis:

[...]

...en daar heb ik - 20 jaar geleden, maar toch - goed gebruik van gemaakt toen bagage een week later aankwam tijdens een zomervakantie en ik toch kleding nodig had.
Dat is een mooie sigaar uit eigen doos want die kosten moet de luchtvaartmaatschappij al terugbetalen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koffer is binnen gelukkig en afgeleverd. Alles zat er nog steeds in. Inderdaad de verkeerde naam en bestemming zat nog steeds aan de handvat.

We zullen nog een klacht indienen dat het fout is gegaan. We zijn blij dat de koffer terecht is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:37
Minder vaak vliegen, dan heb je ook minder kans dat je bagage kwijt raakt ;)

Alle gekheid op een stokje, gemiddeld, als een vliegtuig 150 passagiers heeft komt er 1 iemand zonder bagage aan. Dus de kans dat bagage, al dan niet tijdelijk, kwijt raakt is redelijk groot!

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:02
Hoe was je er in eerste instantie eigenlijk achter gekomen dat de verkeerde naam op het label stond?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OnTracK schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:17:
Hoe was je er in eerste instantie eigenlijk achter gekomen dat de verkeerde naam op het label stond?
Mijn vriendin was aangekomen op Casablanca International Vliegveld. De handbagage had ze wel ontvangen netjes op de band maar de grote koffer kwam maar niet. Ze kwamen achter doordat de sticker afleverbewijs op andere naam stond en als bestemming Sharm El Sheikh. Ze had 2 bewijzen de bovenste was haar handbagage die ook samen met de koffer was ingecheckt en de handbagage en deze stond wel juist op haar naam en de bestemming. Het andere bewijs onder haar eerste bewijs voor de koffer zat onder een andere naam en bestemming. Ze heeft op het vliegveld van Casablanca een raport laten opmaken van een vermiste koffer. Ook de vluchtnummer was helemaal verkeerd gelabeld

Wij wisten al van bet begin dat deze in Sharm El Sheikh zou zijn. Het heeft iets meer dan 1 maand geduurd en mijn vriendin zat zonder spullen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2024 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Luchthaven Sharm-el-Sheikh

Code

SSH

I.p.v naar Casablanca HV5749

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBs6FqJjfYVHMgIFvO0iI7yfsGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77x6uNOkiqymCcNZCX4DubAx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ug6NQYChFblh7z-qZILztKB64iU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ysexEQJI1o60TddO7QAnqYBw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2024 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
@Verwijderd
Al te raden gegaan bij je reisverzekering? Vaak hebben die ook standaard vergoedingen als een koffie kwijt raakt. Vaak moet je namelijk op bestemming nieuwe spullen kopen en die kan je sowieso claimen bij je reisverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chrisborst schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:42:
@Verwijderd
Al te raden gegaan bij je reisverzekering? Vaak hebben die ook standaard vergoedingen als een koffie kwijt raakt. Vaak moet je namelijk op bestemming nieuwe spullen kopen en die kan je sowieso claimen bij je reisverzekering.
Dat gaan wij bij Transavia neerleggen in een klacht. Koffer 24KG met cadeau en spullen van mijn vriendin. Ze had op bestemming niks. Mijn koffer die mijn vriendin heeft omdat haar blauwe Samsonite iets kleiner is dan dit. Zijn krasjes opgekomen en erg vies aan de buitenkant. De koffer is voor de rest gewoon in orde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:13:
Alle gekheid op een stokje, gemiddeld, als een vliegtuig 150 passagiers heeft komt er 1 iemand zonder bagage aan. Dus de kans dat bagage, al dan niet tijdelijk, kwijt raakt is redelijk groot!
Gemiddeld gaat er bij zo'n 7 op de 1000 (0,7%) van de ingecheckte koffers iets mis wat ik kan terug vinden. En daarvan verdwijnt maar een klein deel, de rest komt vertraagd toch weer bij de eigenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:37
PolarBear schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:50:
[...]

Gemiddeld gaat er bij zo'n 7 op de 1000 (0,7%) van de ingecheckte koffers iets mis wat ik kan terug vinden. En daarvan verdwijnt maar een klein deel, de rest komt vertraagd toch weer bij de eigenaar.
7 op 1000 is ongeveer 1 op de 150 (0.67%) ;)

En zo is ook de koffer van TS toch weer boven water gekomen. :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:01:

Ik had achter op de koffer ook mijn eigen naam en gegevens gedaan. Op notitieblok van Samsonite vouwbare in de houder. Er zaten op de koffer geen andere etiketten barcode van luchthavens. Uit privacy mijn vriendin heeft de label met verkeerde naam en een label met haar naam erop op de ene label staat het goede bestemming en op de andere de verkeerde bestemming met naam naar Sharm El Sheikh
Wat staat hier nou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

Ja dat dacht ik precies hetzelfde over.

Ziet er naar uit dat dit mogelijk een reden kan zijn.

<knip> op de man.

[ Voor 34% gewijzigd door Ardana op 09-01-2024 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon hier de label eerst niet plaatsen. Ik heb nu de verkeerde naam bedekt op de label

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2024 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Barrycade schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:07:
Ja dat dacht ik precies hetzelfde over.

Ziet er naar uit dat dit mogelijk een reden kan zijn.
Maar met TS weet het het nooit zeker.

Met zijn topics/post heb ik altijd een clickbait gevoel.
Zo'n adres label aan de buitenkant kunt je of beter leeg laten, of iets opzetten zoals "zie binnen in koffer" en dan een A4tje met naam en adres in de koffer.

Uiteindelijk kijken ze toch in de koffer als ze verder gaan zoeken en loop je niet het gevaar van je adres openbaren met de suggestie dat je een tijdje niet thuis bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
In de Covid tijd hebben toch wel wat mensen op Schiphol de bagageafhandeling er van kunnen overtuigen dat hun koffer weldegelijk op Schiphol was terug gekomen, in plaats van dat deze definitief vermist was zoals in het systeem stond. Daarom reis ik altijd met zowel een Apple Airtag als een Samsung tag in mijn koffer.
En denk eens aan het scenario van een flinke gedumpte stapel koffers gedurende stakingen etc. Een airtag kan je laten piepen, dan hoef je hopelijk iets minder ver te zoeken en ook heb je met een nieuwere Iphone de mogelijkheid de route naar de airtag te vinden als je in de buurt bent door op je Iphonescherm een pijl in een kompasroos te tonen naar de airtag.

De batterijtjes (knoopcel) gaan ongeveer 1 tot anderhalf jaar mee. Een Airtag werkt het beste met een Iphone en de Samsung tags hebben een Samsung toestel/Android nodig om geactiveerd te kunnen worden.

Wees niet naief: poveral waar veel toeristen komen wordt gestolen en geript. Ook bij bagage afhandelaars. Bij het vermelden van je adres op de buitenkant loop je risico's. Soms kijkt men of er adressen onbewoond kunnen zijn. Ook kan men bij een malafide bagageservice in het buitenland jouw koffer selecteren om er iets in te stoppen gezien je verwachtte thuis bestemming als je terug reist. Wees niet naief. Op risico volle bestemmingen gaat er bij mij dan ook krimpfolie om mijn koffer.

Verder kunnen koffers met ritsen makkelijk en onmerkbaar geopend worden door er een pen tussen heen en weer te halen. Met de zipper aan de rits hersluit je de koffer nadat er iets uitgehaald is of er iets in gestopt is. Dus geen koffers met ritsen gebruiken, of deze sealen met krimpfolie.

Gelukkig is jouw koffer nu terug. Maar dat had heel anders kunnen gaan. Terwijl hij gewoon keurig verstuurd was. Net als bij pakjes is een nieuwe barcode plakken meestal voldoende om een koffer op de plek te krijgen waar de bagage afhandelaar zijn vrienden heeft werken.........

[ Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 09-01-2024 17:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik had ook moeite met dit verhaal. Zo te zien is TS de Nederlandse taal niet volledig machtig, dat maakt eea wat verwarrend. Masr na het lezen van alles reacties van TS lijk ik op te maken dat:
- Vriendin van TS twee stuks baggage heeft ingecheckt bij baggageband op Schiphol, voor haar vlucht naar Casablanca.
- Zij voor beide items een bewijslabeltje heeft gekregen die ze niet gecheckt heeft (doe ik ook nooit overigens) en wel bewaard heeft.
- Zij bij aankomst in Casablanca maar één vd twee ietms op de baggageband terugvond
- Zij daarom naar het bewijslabel is gaan kijken van het missende item en daar de code van Sharm El Shaik op zag staan, en concludeerde dat de missende koffer wellicht daarheen gestuurd is vanuit Schihol.

🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn taalgebruik. Dat kan inderdaad soms beter. Maar het klopt hoe het is gegaan.

Wij gaan voortaan checken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:09

Reptile209

- gers -

Fly-guy schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:58:
[...]

Zo'n adres label aan de buitenkant kunt je of beter leeg laten, of iets opzetten zoals "zie binnen in koffer" en dan een A4tje met naam en adres in de koffer.

Uiteindelijk kijken ze toch in de koffer als ze verder gaan zoeken en loop je niet het gevaar van je adres openbaren met de suggestie dat je een tijdje niet thuis bent.
Adres is zooo 1991 :+
Plak een sticker met je mobiele telefoonnummer (in +31 versie uiteraard) op of in je koffer. Geen risico dat je adres op straat komt te liggen, en met je nummer kunnen ze verder niet veel. Maar wel een directe mogelijkheid om je te bereiken als je koffer op de verkeerde plekt is ;).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Fly-guy schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:58:
Verloren / niet opgeëiste baggage gaan maar weinig vervoerders verder onderzoeken. Als je zelf geen claim aanmaakt dan worden die na verloop van tijd (ongeopend) gewoon via veilinghuizen verkocht. Soms in bulk en soms per stuk. Als het etiket mist (of verwijderd is), dan is het gewoon een koffer zonder enige link, en moet je hem zelf maar proberen te traceren.

Schiphol (dus niet de vervoerders) veilt de gevonden voorwerpen een aantal keer per jaar via Veilinghuis De Eland: https://www.venduhuisdeel...a/schiphol-veiling-1aKReQ

Lufthansa en Frankfurt Airport veilen de stukken periodiek via https://www.kofferauktion24.de/ en https://www.fundsachen-auktion.de/

Zo hebben de meeste vervoerders en vluchthavens hun eigen plekken waar ze de spullen na verloop van tijd veilen. Er gaat echt niemand kijken of er iets in de koffer zit wat eventueel naar de eigenaar kan leiden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 23:56
Qwerty-273 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 02:33:
[...]

Verloren / niet opgeëiste baggage gaan maar weinig vervoerders verder onderzoeken. Als je zelf geen claim aanmaakt dan worden die na verloop van tijd (ongeopend) gewoon via veilinghuizen verkocht. Soms in bulk en soms per stuk. Als het etiket mist (of verwijderd is), dan is het gewoon een koffer zonder enige link, en moet je hem zelf maar proberen te traceren.

Schiphol (dus niet de vervoerders) veilt de gevonden voorwerpen een aantal keer per jaar via Veilinghuis De Eland: https://www.venduhuisdeel...a/schiphol-veiling-1aKReQ

Lufthansa en Frankfurt Airport veilen de stukken periodiek via https://www.kofferauktion24.de/ en https://www.fundsachen-auktion.de/

Zo hebben de meeste vervoerders en vluchthavens hun eigen plekken waar ze de spullen na verloop van tijd veilen. Er gaat echt niemand kijken of er iets in de koffer zit wat eventueel naar de eigenaar kan leiden.
GVD... had ik dit eerder geweten kon ik in de gaten houden of mijn koffer die ik 3-4 jaar geleden kwijtgeraakt was daar zou opduiken :(
Pagina: 1