TP link range extender

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:23
Mijn vraag

Waarom werkt de tplink bij mij thuis wel goed als range extender en bij mijn ouders in het zorgcentrum waar wifi door het hele gebouw is, en uitgerekend op hun kamer slechte otvangst, krijg ik melding in het scherm dat er geen internet verbinding is tussen de wigi en tplink.

Relevante software en hardware die ik gebruik
TPlink wa854re
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
is 20x resetten en vast ipadres( alles werd automatisch ingevuld) ingezet.
Wie heeft de oplossing?
Volgens de td daar gaan ze er niet aan sleutelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Is het uberhaupt toegestaan in dat centrum om eigen (netwerk)apparatuur aan te sluiten op hun infrastructuur?
Kan me voorstellen dat dit niet gewenst is.

Als het wel is toegestaan, wat zijn de settings die je meekrijgt (DNS, Gateway)?
Welke wifi netwerken vind je zoal, free wifi, guest wifi, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:53
Als er slecht WiFi is, dan kan dat ding geen betere WiFi toveren. Hij moet zelf wel een goede verbinding hebben. Als die er niet is, dan houd het op.

Is er een bekabelde aansluiting beschikbaar?

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
Ik vind alleen gast wifi en personeelswifi en ik vermoed dus net als jullie dat het geblokkeerd is om een eigen netwerk op te zetten.
Ik had de zender op een punt gezet waar de gastwifi wel voldoende sterk is dus daar ligt het niet aan. En de personeelswifi is van het zelfde laken een pak. Dat gaat dus ook niet.
Kun je nagaan op 3 meter afstand van goede ontvangst naar geen ontvangst.
2 muren van beton houden dus veel tegen.
Een aansluiting in de kamer is er ook niet, er is wel een telefoonaansluiting maar daar is geen adsl op aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MarcoHoorn schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:27:

[...]
Kun je nagaan op 3 meter afstand van goede ontvangst naar geen ontvangst.
2 muren van beton houden dus veel tegen.
Je hebt je eigen vraag beantwoord: die muren houden signalen tegen. Zet je de repeater aan de kamerkant, dan heeft het evenmin signaal als je client devices, plaats je het aan de andere kant van de muren dan heeft het fantastisch signaal maar kunnen je clients er niet bij.

Dit gaat alleen het zorgcentrum kunnen oplossen door oplossingen te bieden in hun kamer of om in overleg naar andere kamer met betere dekking te verhuizen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:16

FreakNL

Well do ya punk?

Of je pakt het goede signaal op en maakt er een bekabelde verbinding van. Kabel naar andere kant van de muur en daar een AP.

Zo doe ik dat hier in de tuin. Ik heb een overkapping achter in de tuin waar we in de avond vaak zitten. In de overkapping net wel/niet wifi van binnen maar een paar meter verderop (“gevel” overkapping ) prima wifi. Daar een CPE510 opgehangen die de wifi van binnen “opvangt” en met een kabel in de overkapping brengt. Daar een AP opgehangen met eigen SSID.

Het goede signaal oppakken en op dezelfde plek opnieuw uitzenden is een slechtere oplossing. (Zoals je al gemerkt hebt).

[ Voor 70% gewijzigd door FreakNL op 17-12-2023 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
Dank voor de hulp en inzichten die iedereen bied. Ik zal nadenken wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:32
De TPlink versterker werkt toch wel goed buiten de bewuste kamer neem ik aan?
Dus koppelen aan het Gast-Wifi netwerk en verbinden.
Dit om uit te sluiten dat er een ander (configuratie) probleem speelt.
Misschien ook eens even met een smartphone/wifi app kijken welke signalen er wel/niet doorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
Buiten de kamer waar het signaal sterk is heb ik hetzelfde probleem. Dank voor de input.
Pagina: 1