Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc gaat zowel voor het werk worden gebruikt (data-analyse en dataverwerking) als voor gaming. Ik ben op zoek naar een configuratie waarmee ik hopelijk een viertal jaar de nieuwste games in 1440p kan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximumprijs is ca. 2000 euro, inclusief assemblage en Windows 11-licentie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een extra M.2 SSD om aan de pc toe te voegen. Afgezien daarvan koop ik alles nieuw.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de GPU heb ik bewust voor de RTX 4070 gekozen in plaats van aan AMD-alternatief aangezien ik in het (verre) verleden wat mindere ervaringen heb gehad met de updates & support van AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Form factor speelt geen rol. Andere fluff zoals RGB gebruik ik ook niet.
Ga je overklokken?
Nee, standaardinstellingen blijven behouden.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de componenten vooral gekozen op basis van de recentste BBG (combinatie van 1440p- en 4K-systemenen. Enkel de CPU cooler en GPU zijn anders omwille van beschikbaarheid/persoonlijke voorkeur. Ik wil hier vooral een laatste 'sanity check' doen. De configuratie ligt binnen mijn budget, maar nipt. Indien er voor mijn use case betere of goedkopere opties zijn, hoor ik het graag.
De pc gaat zowel voor het werk worden gebruikt (data-analyse en dataverwerking) als voor gaming. Ik ben op zoek naar een configuratie waarmee ik hopelijk een viertal jaar de nieuwste games in 1440p kan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximumprijs is ca. 2000 euro, inclusief assemblage en Windows 11-licentie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een extra M.2 SSD om aan de pc toe te voegen. Afgezien daarvan koop ik alles nieuw.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de GPU heb ik bewust voor de RTX 4070 gekozen in plaats van aan AMD-alternatief aangezien ik in het (verre) verleden wat mindere ervaringen heb gehad met de updates & support van AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Form factor speelt geen rol. Andere fluff zoals RGB gebruik ik ook niet.
Ga je overklokken?
Nee, standaardinstellingen blijven behouden.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de componenten vooral gekozen op basis van de recentste BBG (combinatie van 1440p- en 4K-systemenen. Enkel de CPU cooler en GPU zijn anders omwille van beschikbaarheid/persoonlijke voorkeur. Ik wil hier vooral een laatste 'sanity check' doen. De configuratie ligt binnen mijn budget, maar nipt. Indien er voor mijn use case betere of goedkopere opties zijn, hoor ik het graag.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 349,- | € 349,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 204,- | € 204,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G | € 639,- | € 639,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 39,55 | € 39,55 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 117,90 | € 117,90 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 88,99 | € 88,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.608,34 | ||