Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenwijkerland
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Ik zoek een?
10 inch (of groter) Tablet die snel is, geen haperingen en een lange accu duur heeft

Wat is je budget?
+/- 500 euro (liefst minder)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het is voor mijn vader 75+ die gewoon langere tijd wil internetten, bankzaken, Youtube kijken en veel lezen etc.. dus geen zware apps maar wel gewoon vlot kunnen werken en een (zeer) lange accu duur heeft

Wat heb je zelf al gevonden?
Nieuwe Ipad 10 van 2022 gekocht, mooi apparaat en simpel te bedienen voor senioren, maar de accu is na een halve dag leeg met o.a. Youtube en dat is een groot minpunt. Dit wist ik wel van de telefoons van Apple dat de accus beroerd zijn maar wist ik niet van de tablets. De Apple gaat retour helaas

Welke vragen heb je hier nog over?
Had o.a. de best getest hier al gelezen maar in de reacties veel tegenstrijdige antwoorden, ben het spoor kwijt nu helaas. blijkbaar GEEN Lenovo

Graag hulp in een keuze maken.

groeten :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:08
Een powerbank geen goedkopere oplossing? Als je b.v. een Android tablet pakt, zou deze misschien wat langer meegaan, maar dan heb je het over 10/20%, volgens mij is dat de moeite niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De beste keuze zou dan waarschijnlijk de OnePlus Pad zijn. Opladen gaat van leeg naar vol ook bijna 2 keer zo snel als de iPad 10 ondanks de grotere accu van de OnePlus Pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-10 13:08
Ik vraag mij eerder af of het apparaat niet ergens een bug heeft, of dat een bepaalde app het onnodig leeg trekt.

Ik zelf heb een iPad 9th, en de laatste keer dat ik dat ding zwaar intensief ging gebruiken (wat moet je anders midden in de nacht als je op bezoek bent bij familie) ging hij na ruim 12 uur screen on time plat + 2,5 dag stand-by (normaal laad ik dat ding eens per week op, met screen on time van ruim 10 uur)

Dat was inclusief 5+ uur Minecraft overigens, stuk zwaarder dan de overige +/- 7 uur aan streaming en browsen.

Vandaar dat ik mij af vraag of er geen bug is die de iPad leeg trekt, of een gare accu (maandagochtend modellen komen bij alle merken weleens voor)

Mocht je niet uitkomen, waarom niet een langere kabel halen en dat ding aan de lader gebruiken? Dat zelfde advies gaf ik aan mijn moeder toen deze begon te klagen dat ze een nieuwe laptop moest hebben, omdat haar accu na 3 uur leeg is (en dat Ryzen systeem is nog steeds snel zat, dus dat was zonde)

En mocht je alsnog concluderen "het moet per ce een Android tablet zijn", zoek iets dat snel kan laden, Lenovo wil je blijkbaar niet, Samsung zou ik overslaan vanwege de matige schermen op hun goedkopere modellen + traag laden.

OnePlus Pad zoals @RepareerDroid zei heeft voor een tablet een goede laadsnelheid, andere opties zijn Xiaomi tablets maar die zullen natuurlijk wel iets langer laden (nog steeds sneller dan budget modellen van Samsung overigens)

Ik zou in ieder geval eerst kijken of er geen bugs zijn (eventueel een factory reset uitvoeren), kost in feite niks en als daar een oplossing voor te vinden is, scheelt het paar honderd euro voor een nieuwe tablet.

[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 17-12-2023 14:54 ]