Weet niet welke hardeschijf behuizing ik moet hebben

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnZ
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-01-2024
hi iedereen, mijn pc is stuk gegaan, ik wil de hardeschijf eruit halen en via een behulzing overzetten naar mijn nieuwe pc die ik dus heb moeten kopen, ik weet alleen niet welke behulzing ik nodig heb, ik voeg een foto toe van mijn oude computer gegevens.. ik hoop dat iemand me kan helpen!! dank je!! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pa1N8b9WU1lpBAcC8JxGRMHiRFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mmsvaoPughSh9gQNMCnCnct.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1x SSD & 1x HDD.

Maar ja, hij is toch al stuk dus schroef even je zijpaneel eraf en kijk eens wat er in zit?

Ik weet niet waarom je een (aparte) behuizing zoekt? In 99.99% vna gevallen kan je gewoon drives van PC 1 naar PC 2 overprikken.

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 17-12-2023 13:29 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnZ
@MAX3400 hi bedankt voor je snelle reactie,
als mijn pc of laptop kapot gaat, haal ik altijd de harde schijf eruit en koop een behuizing zodat ik via een kabel alles kan overzetten naar de nieuwe pc, hoort het niet zo? om de hardeschijf in de nieuwe pc te plaatsen moet ik hem openschroeven zeker? met me nieuwe pc durf ik dat niet, hoe werkt het om ze van pc 1 naar pc 2 over te prikken? dank je wel:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:27

br00ky

Moderator Harde Waren
In de nieuwe pc aansluiten is exact hetzelfde, maar dan in omgekeerde volgorde zoals je hem uit je oude pc haalt. Meer is het niet. SATA power, sata data kabel aansluiten, computer aan en gaan. Een externe enclosure is zonde van die paar tientjes. En anders vraag je een kennis. Het is kinderspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnZ
@br00ky hey bedankt voor je reactie, ik haal altijd een behulzing om het oude op het nieuwe over te zetten, zodat ik niet binnen in de nieuwe pc hoef te komen, met de nieuwe pc is het wel makkelijk want de zijkant is een glasplaat waar je doorheen kan kijken en klik je zo los, alleen ben ik niet goed met PC’s en snap het niet:(, dus een hardeschijf behulzing kopen om het allemaal over te zetten was voor mij de makkelijke weg. Ik heb de nieuwe PC aangesloten maar ik vindt dat hij wel gelijk eens herrie maakt, misschien hoort dat, ik weet het niet, ik voeg een foto toe van de nieuwe pc, thankyouuAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8SxjJlZZ560x1CCuZ1MkUrXZU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aU0rIfFrXTpJaVRNn24IPoQ1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnZ
@br00ky p.s. dus ik heb 2 harde schijven die ik eruit kan halen en beide overzetten of plaatsen in de nieuwe pc? een hdd en ssd.. ik heb ook een vraag over de aansluiting, kan ik die hier stellen of is dat een ander topic? dank je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Of je ze alleen tijdelijk erin plaatst of laat zitten moet je zelf weten. De oude zou je al backup kunnen gebruiken.

En een vraag over de aansluiting van de schijven kan je prima hier vragen.

Let trouwens bij het aansluiten op dat je nieuwe pc wel van je nieuwe ssd opstart. Soms kan het voorkomen dat hij per ongeluk je oude pakt. Daar wil je neem ik aan alleen de data van kopiëren? Dan kan je daar de Windows wissen.

[ Voor 47% gewijzigd door br00ky op 17-12-2023 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:48

Qwerty-273

Meukposter

FnZ schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:41:
ik haal altijd een behulzing om het oude op het nieuwe over te zetten, zodat ik niet binnen in de nieuwe pc hoef te komen
Heb je wellicht dan van eerdere schijven een behuizing die je nu opnieuw kan gebruiken? Het lijkt mij (zonder naar de specificaties van jouw oude pc te hebben gekeken) dat een standaard sata naar usb behuizing voldoende zal zijn om de hdd en ssd omstebeurt aan te sluiten om de data naar je nieuwe computer te kopiëren.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnZ
@br00ky oke dank je, ik denk toch om het voor mij makkelijk te houden dat ik het via een hardeschijf behulzing ga over zetten naar me nieuwe hardeschijf/pc

ik heb de nieuwe pc aangesloten maar krijg geen beeld, heb een werkende hdmi kabel aangesloten en volgens mij alles goed gedaan maar nog geen beeld, ik dacht misschien komt het wel omdat de tv wel een oude tv is, ik voeg een foto bij, dank je Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rk-wTY9yxFuQNcbS5jGjUAcRFuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4n4HQfMrxPH0Z2za6X5wgIjY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnZ
@Qwerty-273 ja heb ik, 2 verschillende soort ook nog, maar in alle twee al een harde schijf, ik kan het eruit halen maar ik vondt ze zo veilig zitten in die behulzing lol.. hoe kan ik het beste een blote hardeschijf bewaren denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boeke209
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 00:43
De hdmi zal in de videokaart moeten iets meer naar onder niet in het moederbord. Als het goed is heb je dan wel beeld

[ Voor 1% gewijzigd door boeke209 op 17-12-2023 22:27 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnZ
@boeke209 omg dank je wel, ik heb nooit die aansluitingen onderaan gezien, echt dom, gewoon niet goed gekeken.. dank je!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
FnZ schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:20:
@Qwerty-273 ja heb ik, 2 verschillende soort ook nog, maar in alle twee al een harde schijf, ik kan het eruit halen maar ik vondt ze zo veilig zitten in die behulzing lol.. hoe kan ik het beste een blote hardeschijf bewaren denk je?
Droog. En in een antistatische zak. Overigens heb ik ook een schijf een tijd lang gewoon in de vensterbank laten liggen. Die doet het ook nog.
Pagina: 1