Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DejanX
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 12-03-2024
Beste allen,

Ik word gestoord van een nieuwe functionaliteit in Windows 11. Van alles geprobeerd, opgezocht, fora bezocht en geen tweak gevonden.

Simpele vraag: mijn programma's dupliceren zich. Voorbeeld right now: ik heb 4 keer Word open staan. 3 keer Excel en 7 keer Chrome. Elke sessie heeft of tabbladen open staan of geclusterde documenten. Ik wil simpelweg 1 keer Excel, 1 keer Word en 1 keer Chrome.

Het zal wel heel simpel zijn, maar ik kom er niet uit. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. : :)

.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:04

g0tanks

Moderator CSA
Staat in Personalization > Taskbar de optie "Combine taskbar buttons and hide labels" op "Never"?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je bedoelt in je Taskbar? Daar kan je toch in je settings kiezen?

Of heb je letterlijk maar 1 Word-document maar 4 icoontjes open?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:46
Dat gebeurt normaal als je programma's start met SHIFT ingedrukt.
Ik ken het probleem wel als ik via remote sessies zit te werken.
Paar keer links/rechts shift drukken lost dat dan weer op.

Anders al een herstart gedaan?

Anders even kijken in de registry of deze entry misschien aanwezig is: DesktopAppsAlwaysLaunchNewInstance=1
Google: Windows always starts a new instance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DejanX
Thnx amigos. Simpelweg gezegd opent elke nieuwe actie een nieuwe window terwijl de andere window open blijft. Als ik een nieuw document wil tikken start een nieuwe Word sessie op. Als je 20 doc's wil tikken heb ik tig Word sessies die aan elkaar gelinkt zijn. Idem dito met Chrome en andere programma's. Ben geen digibeet, maar hierbij breekt mijn klomp. CTRL+N opent een nieuwe thread in Word. 8)7

Zo heb ik per prog alles keurig geordend, maar tig vensters.

[ Voor 20% gewijzigd door DejanX op 17-12-2023 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DejanX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPdrd5gch8CRyZmy04lyiYivET4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OQcjDTwP2eKeOcaaKJPNiqom.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:47
DejanX schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:42:
Thnx amigos. Simpelweg gezegd opent elke nieuwe actie een nieuwe window terwijl de andere window open blijft. Als ik een nieuw document wil tikken start een nieuwe Word sessie op. Als je 20 doc's wil tikken heb ik tig Word sessies die aan elkaar gelinkt zijn. Idem dito met Chrome en andere programma's. Ben geen digibeet, maar hierbij breekt mijn klomp. CTRL+N opent een nieuwe thread in Word. 8)7

Zo heb ik per prog alles keurig geordend, maar tig vensters.
Misschien begrijp ik je niet goed, maar als je meer dan één Word-document opent, dan heb je toch ook meerdere 'sessie's'?

Standaard gedrag is dan inderdaad dat je bij het klikken op het Word icoon een aantal opties krijgt om dan het document aan te klikken die je wil weergeven op het scherm. Want hoe weet Windows of Word dan wat het weer moet geven?

[ Voor 3% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 17-12-2023 16:12 ]

Have you tried turning it off and on again?

Pagina: 1